• Chocolat 80

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

Sensommar/Höstbarn i Göteborg 2008
    Välkommen!
  • Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008
  • Liten Karin

Frida: Verkligen en helt underbar bild!! Det känns att det börjar bli väldigt längesedan man träffade barnen...

• M0rris

Tänkte på det igår Frida men såklart så flög det ut genom huvudet igen innan jag hann skriva :) Jättefin bild!! Är det en jacka eller tröja?

• Chocolat 80
    MOrris: Jag läste så in i bänken fel, när jag läste för 3:e gången förstod jag att du inte skämtade.
    Jag tyckte det stod "Man får ett fint litet diplom och får döda geten själv." Förvånad
    Blev lite chockad

frida: Jättefin bild på lillkillen!

Karin: Hoppas att David kryar på sig snart, tråkigt att vara sjuk så ofta!

Nu har jag diskat här hemma, ska börja plocka iordning också, har faktiskt inte fått ihop det till en dammsugning på en vecka!!!! Det är helt enkelt dags för det Skäms
  • Liten Karin

Tess: Det hade varit en spektakulär klapp! Jo, det känns lite tråkigt men egentligen har han ju bara varit förkyld/sjuk två ggr sen i april (eller när det nu var han var sjuk senast) men eftersom de två tillfällena inföll med en veckas mellanrum och jag själv var sjuk därimellan känns det ju rätt segt. Kommer ju inte bli jättekul på decemberlönen heller... Idag har dessutom Danne blivit sjuk och imorgon åker jag till Sthlm två dagar så nu tycker jag synd om honom också. Men men, så är det ju, sjukdomar hör till livet det också.

• Ell En

hej tjejer!

frida - ursöt bild!

karin - usch så trist hoppas danne inte är för dålig utan att han klarar sig själv med david utan att knäcka sig.

morris - skönt att hon sover!! håller med om att man blir fundersam när de helt plötsligt sover helt annat än de brukar.. men passa på att njuta, det är ju säkert bara så att hon är trött efter den tuffa tiden hon haft.

ellie - åh men vad glad jag är att du hittade i strl 80 iaf! ser sååå fram emot att se vad du köpt!! verkar ju hur kul som helst med de där resorna, nästan så jag blir lite sugen jag med...

karin igen - vad kul att bilderna blev så fina, vill se när vi träffas hos dig!. våra bilder på jamie blev sådär skolfototråkiga så jag köpte de faktiskt inte, däremot gruppbilden är ju väldigt rolig att ha.

ego - här börjar jag se ljuset i tunneln. har haft maximal otur den här gången som robbie är borta. i torsdags natt blev jamie jättesjuk, 41,6 grader, glödhet och hostig. på fredagen var hon helt väck och som tur var åkte jag till mina föräldrar på kvällen för att få hjälp över helgen. för den natten var den värsta i mitt liv. jamie var så jättedålig, hostade och hade jättehög feber. jag kanske skrapade ihop 1,5 timmas sömn totalt men mamma och pappa kunde ju ta joline iaf. lördagen satt vi på akuten och tillslut fick vi konstaterat falsk krupp, så hon fick andas adrenalin och fick en shot med någon medicin. nu tar hon hostmedicin tre gånger om dagen. det har gått upp och ner sedan i lördags men i dag verkar det vara bättre, hon ville inte sova middag och det är ett väldigt gott tecken tycker jag eftersom hon varit totalt däckad tidigare. själv har jag nog skrapat ihop max 4 timmars sömn de senaste 5 nätterna... två till och sen är robbie hemma! han har lovat mig en natts fri sömn till helgen - det är väl det som håller mig på benen fortfarande antar jag...

• Ell En

och så tänkte jag tipsa om en "kulturhistorisk upplevelse för de minsta". en utställnng på fyren i kungsbacka, kan själv heter den. jamie var där med dagis förra veckan och de var helt lyriska, tyckte det var såå bra och barnen hade haft superkul! de rekomenderar att återbesök också så det skall vi göra efter dagis någon dag!
    på eftermiddagarana är det för alla barn 0-3år (förmiddagarna är för förskolor), inget inträde, håller på till den 27e november.
    http://www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____80020.aspx

• M0rris

Nu har vi träffat barnläkaren som ordnade med mjölkfri ersättning till oss som vi skall testa i 3-4 veckor. Vi skall dessutom ha kontakt med BVC, en dietist och barnläkaren under den tiden. Känns bra!

Ell En > Vilken mardröm du lever i. Du är så himla stark! Stackars lilla Jamie, så himla hög feber och falsk krupp är aldrig roligt. Särkilt inte när man är helt ensam med barnen.
    Tack för tipset, det får jag kika på!

Choc > Haha, ja det hade väl varit något.

• Liten Karin

Lina: Nämen fy! Era stackare! Jag fattar inte hur du orkar. Eller det kanske du inte gör förstås... Ibland går det ju bara för att det måste. Vad roligt att utsällningen var bra! Har hört mycket positivt om den. Kvinnan som har gjort den utställningen håller på att ta fram en annan utställning nu och då har hon varit på Davids avdelningen i två omgångar, en vecka åt gången, och observerat barnen. Den utställningen ska ha att göra med barn i naturen tror jag det var.

Morris: Gud va bra! Skönt när de verkligen tar en på allvar. Är det den vanliga barnläkaren? När jag ringde vc idag för att höra om vi kunde få komma ner och kolla upp D eftersom han har haft feber sedan i fredags och inte ätit i princip någonting sedan dess fick jag förslaget att ge honom alvedon innan matdags för då skulle det nog gå lättare att få i honom lite mat... Jahaaa! Ja men DET ska vi prova! Vilket revolutionerande tips! Att vi inte tänkt på det!

• M0rris

Karin > Nej, det var inte den vanliga barnläkaren som vi brukade få när BVC låg ihop med VC. Nu kommer tydligen barnläkarna från Solgärde som har en speciell barnavdelning på övervåningen. Det är också dit vi skall sen med Miranda. Supertrevlig och inte alls som den manlige (alltid sena) läkaren vi haft innan. Det var samma sak på Mirandas 3 månaders, också en läkare ifrån Solgärde och mycket mer personlig och trevlig.

Stackars David. De där man ringer på VC är väl inte ens sjuksköterskeutbildad? Har också fått massa konstiga frågor och tips där men de har väl en lista att gå igenom typ.

• Chocolat 80

Haha, jag måste berätta om en så rolig kommentar från Alva igår!!

Vi tittade på Pippi Långstrump (den riktiga, inte tecknade) och så var de på en bondgård och då pratade vi om djuren som de visade ett och ett.

Jag: Titta grisen!
    Alva: Gisen!

Jag: Åh, vilken söt katt..
    Alva: Katten!

Jag: Där är en kossa.
    Alva: Kotta

Jag: Och en liten liten kyckling!
    Alva: ÄTA!

Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008