• M0rris

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

Äsch, alla gissar på att jag går över tiden :/

Mellanmål ute i snön idag på varsitt sittunderlag, Felix tyckte det var jättekul att man kunde göra hål för drickaflaskan i snön och gjorde minst 20 stycken, bra att ha :)

• M0rris

Ell En > Inte så avancerat, vi bara gick ut på vår gräsmatta och satte oss på två snöhögar :)

Lycka till med inskolningen!

• M0rris

Jag är också extremt köpsugen... särkilt efter promenaden runt Allum idag :) Om det blir en liten tjej så får jag ju iallafall några små anledningar att köpa lite nya saker. Fast, när jag kom hem och började röja lite i kartongerna med kläder så insåg jag att oj! va mycket saker han har redan... i jack/tröj väg till våren, allt av någon anledning i blå/svart. Jepp jepp, bara att hoppas att våren kommer snart och varar länge! Provade vissa av sakerna och insåg iallafall att de borde hålla sommaren och hösten ut, haha, vissa var som tält (86/92). Men det saknas vårskor nu och en cool solhatt!
    Packade upp 50 och 56 kläderna medan jag ändå var igång, en inte lika stor uppsjö men å andra sidan, hur lång tid tog det innan de växte ur det?

Ellie > Hoppas Alex blir bättre snart, håller med om att det får sluta med sjukdomar nu! Felix har haft krupphosta två nätter i rad nu så vi låter honom sova med öppet fönster. Tack o lov så försvinner det efter typ 30 minuter efter att han vaknar och han har inte riktigt den där jobbiga andningen. Lycka till med att hitta kortet! :D Du känner inte till om han har några gömmor? Felix har små ställen han brukar stoppa undan värdefulla saker, som en liten skata.

• M0rris

Skit! Jag smurfade in på arbetsförmedlingens hemsidan nu och såg att det finns et jobb på Björkås förskola här i Ytterby, det vill jag verkligen ha! .... skall jag söka? Jag har redan blivit erbjuden jobb där en gång men tackade nej pga olika anledningar men jag har verkligen ändrat uppfattning om den förskolan och den ligger verkligen perfekt för mig att jobba på. Kan man liksom söka ett jobb som man inte kan ta på ett år? Skit, skit, skit! Jag skulle aldrig kollat, då hade jag varit lyckligt omedveten om det förlorade tillfället.

Felix verkar inte må dåligt på något sätt, ingen feber och det är bara när han sover som han får de där hostattackerna, vet inte varför...

Chocolat > eh, ingen aning men du får inte knö dig före Lina nu!

• M0rris

Frida > Va härligt det låter att han sover bra nu!!! Äntligen!

Chocolat > Skulle inte Jamies inskolning börja idag?

Krya på dig Alexander :)

BM imorgon, v. 27 nu och snart 28, det brakar på rätt bra nu känns det som!

• M0rris

Ell En > det har hänt mig flera gånger också! Samtliga gånger när det har varit hyfsat kort kö, ibland när det är kort kö finns ju inte ens alternativet "ring upp mig" så undra om det inte är någon bugg i systemet som gör att när kön blir för kort faller alla som de skall ringa bort.

Ellie > Stackars Alexander, vilken liten otursunge han är, åker på allt möjligt. Vi hoppas på att han utvecklar ett superimunsystem nu så han blir den friskaste av dem alla senare.

Frida > De är säkert jättesnälla! Vi tycker det är kul med föräldrar som visar intresse!

Felix har verkligen börjat släppa *peppar, peppar* på mammigheten nu. 1,5 års fasen verkar också vara på väg att försvinna så smått. Han slänger sig fortfarande på backen och tjuter när något går honom emot men det är mer sällan nu, mest när han är trött. Igår spenderade han eftermiddagen med att laga mat i sina små kastruler och köra bilar utan mammas inblandning. Så skönt!

• M0rris

Spännande Frida!

Jag har kommit på hur jag skall göra med Felix för att ge honom en bra start på förskolan på morgonen. Äntligen! :)
    Helst skall jag undvika att komma precis vid 9 för då är alla påväg ut och det är stökigt i hallen. Det har jag ju konstaterat tidigare, bara det att ibland är de fortfarande påväg ut kl 9.15... för mycket barn som snurrar runt gör Felix lite orolig.
    Sen måste jag vara väldigt bestämd, helst själv säga ifrån att NU går mamma, du får gå och leka med Moa och Linnea och bilarna. Då gör han det, utan protester :D Idag vinkade han till mig och såg glad ut, lycka!

• M0rris

27:e kan jag! Det var då vi sa vill jag minnas. Det betyder att du skall på 30-års fest på lördag Karin :P eller vad det nu va.

Ellie > Han går varje dag 9-14

Nu kommer pappa och skall hjälpa till att skruva ihop Felix våningssäng, hurra!

Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008