Kraniosynostos #10
Elsas mamma: Så skönt att allt gått bra
Det är säkert något skäl med att inte ha tråd.
Line73: Castor blev också snuvig men jag tror de kolla att luftvägarna är fria (+ ingen feber etc) bara så lite snuva är ingen fara. ![]()
Elsas mamma: Så skönt att allt gått bra
Det är säkert något skäl med att inte ha tråd.
Line73: Castor blev också snuvig men jag tror de kolla att luftvägarna är fria (+ ingen feber etc) bara så lite snuva är ingen fara. ![]()
Vi tänker också på er
Våran lilla stackare stack de så mycket... han är en tjockis och de har aldrig kunnat få till det innan op. Tjocka bebisar har så små kärl... det går sällan bra
Undra hur de hittade kärlen under narkosen, han satt väldigt stilla trots att de gjorde ont innan. Det kanske var därför op tog så lång tid :-P Ibland satte de den i foten...
Allt är så dramatiskt... men sen blir det bra
Utseendet ändras verkligen
Line73: Va skönt att höra att allt går bra. Eftersom vår son också hade metopica så vet jag vad du går igenom med utseendet. Vi blev lite chockade först och frågade kirurgen om han inte satt ögonen lite väl långt isär. Men svullnaden går ju ner ända mellan ögonen (näsroten) så det blir mindre skillnad när det har gått ner. Men det ändå en stor skillnad. Vi känner verkligen att det är så här han skulle ha sett ut. I början var jag rädd att han skulle se så annorlunda ut mot vad han skulle ha gjort i normala fall men så har det absolut inte blivit.
Lycka till framöver... nu blir det bara bättre och bättre för varje dag
En till sak... angående skador efter op så läker de så snabbt att det inte verkar vara någon större fara. Men vi var också oroliga. Castor slog bakhuvudet lite 2-3mån eller så efter op och fick en bula som blev större och större. När de blir större för var dag ska man kolla upp det noga. Det kan vara en blödning. De röntgade honom på ALS och såg att det bara var vätska och ingen farlig blödning. Efter ytterligare några dagar så gick det ner igen ![]()
Line73: Vi var också oroliga efter operation då han var så trygg innan och kändes, precis som du beskriver det, otrygg efteråt. Men det gick över och som du säger så är det nog inte så konstigt. Han blödde nån gång av SUPPen de gav (till slut gav jag bara själv) och en sköterska på vuxen avd (som vi fick ligga på under helgen) stack fel och satte fel dropp m.m... Castor grät och grät stackarn.
Dessutom att de inte ser och massa människor håller på med dem är ju också otäckt
Jag tror det här har hänt de flesta här...
Det släpper snart och han känner sig som vanligt igen
Vi är inte från Göteborg så vi bodde på Aston Villa dagen före inskrivningen då man inte fick bo på Johnnesvillan om man inte blivit inskriven. Aston villa är enkelt men bra, de kan fakturera ditt landsting direkt om säger att du har riksavtal... utan några intyg. Om de inte får räkningen betald skickar de den till dig sen bara.
Johannesvillan gav oss fakturan så skickade jag in den till färdtjänsten när vi kom hem.
Shivis: Om man har riksavtal så behöver man inte betala något (resa, boende etc). Men om du bor i samma län så vet jag inte. Vi är från Stockholm.
Man kan ringa till Patientnämnden i sitt landsting och kolla upp det. Där kan man få hjälp med adresser och frågor om vad som ingår etc.
Sök på patientnämnden och ditt landsting (eller stad) så får du upp det.
Eller förlåt, där kan du ställa frågor om vården men jag tror kanske du ska prata med Hälso och sjukvårds nämnden om hur ditt avtal ser ut. De tar sedan emot räkningen från Johannesvillan och Aston Villa. Resekostnaderna skickar man till någon enhet på Färdtjänsten. (de kan H&Sjukv nämnden också svara på.)