Hejhej!
Idun; jag hade panikångestattacker under perioden vi gjorde missfallsutredningen. Mest fysiska besvär med hjärtklappning och andnöd, ibland vaknade jag av det på nätterna, drömde väl nåt hemskt. Det har dock gett med sig, men jag har nåt slags grundångesttillstånd som på nåt sätt måste hållas i schack. Minns inte om jag alltid har varit sån eller om jag tidigare bara haft lite ångestperioder. Träffade iaf en bra KBT-terapeut under sista graviditeten, det hjälpte mig mycket då och jag försöker använda de tips hon gav mig.
Jag har inte tränat så mycket sista tiden fram tills för ett par veckor sedan, då började jag springa och det är så himla skönt. Jag gör det mest för att må bra psykiskt, så jag tror jag ska fortsätta även om jag är gravid. Kanske köpa en pulsklocka och hålla pulsen lägre än 140, har för mig att jag läst någonstans att det då inte är risk att placentagenomblödningen påverkas. Minns dock inte var det stod, får väl kolla upp det igen om det blir aktuellt.
Vilket jag nästan tror att det blir. Har som sagt varit skengravid i en vecka. Illamående till och från, lite ilningar i brösten, svullen mage och igår och idag knivsmärta i symfysen (kan kanske förklaras av gårdagens löppass... och resten av symtomen av albylen...). Tänkte försöka mig på en sticka imorrn bitti, säkert för tidigt, men jag måste så snart som möjligt veta för att kunna boka en ögonlaseroperation om jag inte är gravid. Tack vare att jag erbjudits en op-tid hoppas jag nästan att jag inte är gravid, men bara nästan.
Nu ska jag och maken (vi gifte oss i våras!) ta ett glas vin! (jag tänker inte leva "tänk-om-jag-blir-gravid-snart-liv" utan anpassa mig först när det händer och försöka ha så trevligt och roligt som möjligt fram tills dess!