• fruZ

Efter upprepade mf-forts

Lycka; vad skönt att ni har klarat er, det låter hemskt läskigt! Tvåbarnsmamma låter omtumlande, men lyckligt! Hoppas att ni piggar på er snabbt och kan njuta.

Jag har en tvåveckorsförkylning som kombinerat med att jag försöker gå till jobbet gör mig grymt trött (och just ja, jag är ju gravid oxå). Och idag kom det pyttepytterosa på pappret, så lite så att jag antagligen inte hade sett det om jag inte varit nitisk toapappers-analyserare (lite störd har man nog blivit av den här karusellen). Sen har det inte kommit mer, så vi fortsätter hoppas, men jag inser att jag inte överlever fem veckor till rUL så imorrn ska jag ringa och anmäla mig till MVC och höra om de vet nånstans man kan göra ett tidigt UL privat här i stan. (i bästa fall är det en klok BM som fixar en landstingstid åt mig...). Risken att det blir mera blod och därmed akutbesök är väl iofs överhängande. Tack för alla grattis!

• fruZ

Hejhej!
    Inget mer rosa så jag försöker behålla lugnet. Borde ju snart vara dags för "mens". Jag blödde stup i kvarten förra graviditeten så jag vet ju att inte ens störtflod av röttröttrött behöver betyda att det är kört.
    Har fått en UL-tid den 7 oktober. Känns bra men 5 veckor är sjukt lång tid...

• fruZ

Grattis Krusbär! Vad härligt att det såg bra ut! Jag är ju i precis samma sits, så normal så jag inte får fler VUL. Så jobbig väntan, för jobbig insåg jag idag. Det är två veckor sen senaste VUL och fyra veckor till rUL. Några gånger har jag blött, en droppe i taget, men när det hände idag igen blev jag trött på det så nu har jag mailat en privat MVC för att försöka få komma dit nästa vecka på UL. Hoppas det går att få tid bara. Kan du inte göra så också krusbär?

LillaD; Har ni paus? Förlåt, jag har inte hängt med... Om ni försöker så håller jag tummarna för att du blir gravid fortare än kvickt!

• fruZ

Krusbär; på vanliga MVC där jag ska gå gör de inga UL, men jag har kontaktat en privat MVC här i stan som jag vet gör UL och frågat om jag kan få komma dit (och betala för mig). Har inte fått svar än. Jag antar att jag med skulle få komma till gyn om jag blödde, men så länge det är en droppe blod i veckan så känns det inte riktigt motiverat...

• fruZ

Idag har jag mensvärk i ryggen och igår en hemskt stark känsla av att det här kommer inte gå. Tiden går så oerhört långsamt just nu, har ni märkt det?
    Har iaf bokat ett extra UL, men det fanns ingen tid före onsdag nästa vecka...

• fruZ

Haha, ni är både kloka och söta! Tack!

• fruZ

Idag är det lite bättre med oron, mer sömn, illamående och ingen ryggvärk. Just mer sömn brukar vara effektiv ångestdämpning för mig...

• fruZ

Man ska inte säga att det känns ok. Blödde lite till igår kväll och lite mer imorse så nu ligger jag platt i soffan, blöder och väntar på att få komma till gyn imorrn. Skitskitskit.

• fruZ

Krusbär; nä, jag gick till KK imorse när det började (var på jobbet 2 trappor upp) och fick prata med en BM, de hade fullbokat hela dagen därför fick jag tid imorgon. Jag har ingen lust alls att sitta på akuten och vänta på en fullbokad jourdoktor, och tycker det inte riktigt är motiverat när jag blöder så lite och inte har ont. Så jag väntar tills imorgon. Håll tummarna!

• fruZ

10.30 ska vi dit. Kommer ju vara lagom nervöst. Blödningen har iaf slutat, vilket ger mig lite hopp och samtidigt gör morgondagen ännu läskigare.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts