Efter upprepade mf-forts
Grattis Finesssan! Men jag förstår om det inte känns som grattis just nu... Vi kan väl inte göra annat än hoppas att det går vägen och att det inte blir lika jobbigt som förra gången.
Jag har upplevt den här graviditeten ganska annorlunda. Oro som fasen i början förstås, men ändå med nåt slags distans jämfört med förra gången. Jag har inte heller blött alls lika mycket vilket förstås gjort mig mindre orolig. Sen när osäkerhetstiden är över så har det varit mycket jobbigare än förra gången, då var jag så lycklig att vara gravid (nu är jag lycklig att det verkar gå vägen och att vi ska få ett barn till, men själva graviditeten skulle jag gärna snabbspola) så jag tyckte att de flesta symtom var rätt kul. Nu tycker jag det är ett elände att ligga i soffan och vara trött och tröstäta mig allt tyngre. Väger redan lika mycket som i slutet med N och då har jag 15 veckor kvar.
Hmm, det där var kanske inte så uppmuntrande, men kanske kan man se det som att det kan bli annorlunda andra gången och att det alltså kan bli motsatt för dig Finesssan, bättre andra gången!
Det är iaf alldeles underbart att höra sin stora, lilla dotter prata om bebisen som ska komma ut ("då ska jag lära den krypa" "hon kan låna mina badbyxor" "det är en lillasyster som ska heta Sixten").
Hur är det med er andra?
)