-
precis, så varför bli stirrig över en sån sak? Endel har verkligen förmycket fritid... Så skönt det skulle vara att ens största problem i livet är hurvida grannen ammar eller inte ;)Denebola skrev 2010-04-16 12:44:18 följande:Ja... Det är väl jättebra, förutsatt att dottern vill att mamman ska hjälpa henne, och hade hon inte velat det så hade hon kanske inte sagt till sin mamma att hon tänkte skaffa p-piller.
-
ojsan... nu råkade jag visst köpa en sak på blocket igen... vi som inte har massa pengar över denhär månaden. Men vi har kollat på den hyllkombinationen länge och den kostar typ 1000kr istälelt för 350kr som vi får den för nu. Måste ändå fixa någon kombination för att kunna sopsortera på ett vettigt sätt. Speciellt nu i nya köket för där är det inget skafferi utan 2 helstora kyl/frys, så all yta som går att ta till annat är bra.
För nu ska vi organisera hemma och få ordning på saker och ting. -
GHAAA!!! men FruU villka idioter de är... ja varöfr ska du gå den kursen igen= finns säkert andra som kan behöva det bättre. Men valfrihet i vården existerar inte, "du får välja villken vård du vill ha så länge du väljer det vi bestämt"
För mig blev det totaltstopp med all hjälp när jag tackade nej till 1års intensivträning... om jag bara blev dålig av utrendingen hur dålig skulle jag inte bli av träning? När ska de inse att vi faktiskt har ganska bra koll på våra behov.
Ja hoppas det löser sig tillslut för dig. -
jösses, kollar på supernanny, villken kass farsa de har. Ett barn som ber om att få tillbringa mer tid med sin pappa och hans kommentar "men jag är upptagen på helgerna" Fy...
Bara att hoppas att det blir bättring, pappan ger upp allt och ger barnen dricka på kvällen för han tror det får de att sluta skrika när de ska sova... Så tragiskt när man ger upp så helt och inte vill umgås alls med barnen, man kan tröttna och tycka det är jobbigt men sitta och säga att man är upptagen... -
lol, sånt är ju underbart. Jag tror inte de läser utan de bara tittar och skriver saker sen utan att reflektera över vad som skrivs.
Jo det kan inte vara samhällsekonomiskt att döma ut människor så, vem vet det kanske räcker med små insatser för att du ska må bättre osv. Vet ju själv hur det kan vara.
Tycker det räcker med hjälpmedelssituationen för min adhd, jag behöver något som kan hjälpa mig att strukturera upp min vardag, kalender, påminnelse, alarm osv. Fick en specialanpassad handdator gjord för utvecklingsstörda, den kostar landstinget 18 000kr, helt värdelös för mig för den var för simpel. Men något annat kunde jag inte få. Så istället hade jag turen att få köpa en ipod touch av en vän för drygt 1500kr, ligger runt 2000kr för den simplaste modellen ny, men nej då ska man lägga ut 18000kr istället på något som inte fungerar.
Helt sjukt system. -
Vi tänker på dig fru U.
Helgen har varit fullt upp eller något sånt, jag kraschade totalt fysiskt efter mötet med boendestöd det var jättegivande men jag insåg inte att 2 timmar snacka skit, kunde vara så ansträngande. Så hela lördagen var jag som en zoombie, sambon också så vi fick inget gjort alls. Igår tvingade jag honom att få lite fart så nu har vi äntligen fått iväg det som ska kastas till soprummet. Jag tröttnade när det blev ont om plats... Vi har bara försökt få det kastat i 2 veckor ;)
Sen klippte han mig igår, så från typ 10cm är det nu 12mm Precis som jag vill ha det :D
Jag hotade med att ta trimmern och göra det själv om han inte hjälpte mig, fast jag har massa virvlar så det är inte helt lätt.
Idag borde jag försöka ta bussen till stan och växla pengar, har endel euro som behöver komma in på kontot så vi kan köpa nya däck till bilen. Funderade på att hoppa in på biblioteket också och se om det kommit några nya böcker, om nu kiwin ska hålla mig vaken om nätterna. Den satte igång och började sparka massor inatt, och min höft smärtar igen så jag kunde inte somna. Tur att jag kan ta mig sovmorgon, hade varit så skönt att få ta medicinen då... -
men den kan sparka bara lite lätt... och sen somna om. Typ "hej här är jag nu ska jag sova"Fru U skrev 2010-04-19 12:52:17 följande:Skäller på kiwi "du ska låta mamsen sova på nätterna" (fast om kiwi slutar sparka på natten så tror jag ändå inte du kan sova).
Fast hanen var snäll och tog soffan inatt igen.
Satte mig precis och kollade på FK infofilmer om föräldrapenning och sånt... jag fattar ännu mindre nu efteråt. Men det är som vanligt med myndigheter *suck* -
Jösses så söt hon är, jag är inte alls avundsjuk.... ;)
-
dagens I-landsproblem... http://www.aftonbladet.se/brollopet/article6999626.ab
Jag vill gärna bli hämtad i mitt föräldrahem av riddare på vita hästar och sen rida till kyrkan och min hane gör samma sak. :D
CuteElliz: är som min hane, han är söt när han sover men inte lika söt när han är hyper och inte kan sova... -
jag med... men jag vaknade nu, så då är jag inte lika söt längre :DCuteElliz skrev 2010-04-23 13:05:22 följande:precis... nu ligger hon o sover igen...
Den här gången blev det 2 timmars sömn... något säger mig att all smärta ikroppen som jag har idag är "ta det lungt din dumma jävel"
Hade boendestöd här förut, 2 timmar idag igen och på slutet så sa hon att hon såg på mig att jag var helt slut. Då är det illa... om någon som bara träffat mig 2 gånger kan se sånt. Men det blir lungt och försiktigt idag för att ladda om tills imorgon. Tyckte jag såg poppcorn i skafferiet :)