Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

Och när man tror att det inte kan bli värre... Hanen är sjukskriven men skulle på möte med jobbet och af igår, vi trodde de äntligen skulle göra upp en plan och stötta honom. Men han fick sparken och af sa inget alls, chefen ansåg att han ansträngt sig massa. Lixom det är ju därför han fått lönebidrag. Så chefen körde hem hanen och jag sov då men han skulle ha datorn och sånt exakt just då. Han sa inget till mig när han stod och väntade på att hanen skulle fixa klart, jävla fegis. Inte ett ljud om det har vi hört, den där andra chansen fick han aldrig. Jag är så förbannad han har bara utnyttjat att hanen fått lönebidrag och inte gjort något. Jo han byggde om kontoret och gjorde ett nytt rum med bidrag från af, det rummet fick hanen aldrig använda. Förutom det så har liten jätteont i magen, masa f gaser och han blir hysterisk vid matdax. Så vi misstänker mjölkalleergi men BVC sa bara att alla barn kräks och har ont i magen. Inget går at göra. Men jag pratade med föräldrastödet igår skulle vara där en timme men det blev 2.5, då såg psykologen hur ont han har och hon hämtade sköterskan och de ska hjälpa oss att prata med BVC. Så nu blir det soc igen... Och hanen är rätt knäckt och jag är så trött på allt.

• t0va

Nu har vi köpt mjölkfri ersättning och testar får se om det hjälper. Blir galen om det inte funkar för han verkar ha så ont och kinkar med maten. Blir galen på det här. Svindyrt var det också, 200spänn för 3.5l färdig ersättning. Men funkar det så får vi bråka om recept sen. 

testade förut och han verkade få i sig mer utan att kräkas men är gasig fortfarande och det lär han ju vara ett tag till. Får se om dropparna hjälper.

Men just nu orkar jag inget alls, hanen kom och sa att vi skulle betala en räkning som skulle vara inne idag för det går till kronofogde annars. Så jävla trött på att behöva ha koll på allt hela tiden. Orkar inte vara morsa åt honom också. Får inget stöd alls, han skiter i när liten ligger och gråter och jag fixar inte att gå och bära på honom stup i ett. Snart så sticker jag härifrån. Funderar allvarligt på att gå ut nu och bara vara en stund.  

• t0va

Jag tog liten i bilen och åkte iväg i 2 timmar, han slutade skrika rätt fort men jag orkade inte åka hem. Väl hemma så tog hanen Liten 2 timmar så jag fick sova ostört en stund. 

Inatt har liten sovit mycket bättre, han lades vid 19 somnade vid 20 och sen har han ätit vid 1, 4, 6 och nu 9 och somnat om rätt så fort. Tidigare har jag fått sitta och massera och gunga honom massor. Känns nog som mjölken... är inte lika mycket gaser heller och igår låg han och lekte när vi kom hem från hörselkontrollen. Måste bara försöka övertala bvc, får se om jag hinner ringa idag annars blir det krig på måndag.

Jag är aningen piggare nu när nätterna och kvällarna inte varit stoppa skrikande unge. Känns så dumt om det nu är mjölken och vi gått på vad bvc sagt, tortyr ju. Tänkte trycka upp en tshirt "hysterisk förstagångsmamma" och ha till bvc...

Funderar på att kolla efter ett annat ställe känns inte tryggt att gå där. Måste ju finnas någonstans där man blir lyssnad på.  

• t0va
    Diverse skrev 2010-10-01 10:01:57 följande:
    Går du här i området? Jag gick hos Margareta i början.
    Bytt till Susanne Bergius på Hageby, känns mkt bättre!
    japp jag går här i ringen, hos en sussanne och det känns inte alls som om vi har kontakt, så olika det kan vara. Men hon kanske var stressad i måndags också för hon var 10min sen. 
  • t0va
    t0va skrev 2010-10-01 10:12:07 följande:
    japp jag går här i ringen, hos en sussanne och det känns inte alls som om vi har kontakt, så olika det kan vara. Men hon kanske var stressad i måndags också för hon var 10min sen. 
    Såg nu att det fanns 2 sussane och det är inte den som du har som vi har. Kanske är värt att byta till hageby istället.

Nu ringde jag barnkliniken för att få hjälp men fick höra att jag måste ha remiss från bvc.. jag sa att de sagt att alla barn har ont i magen och inte hjälper oss men "det är ju klart att de måste kunna hjälpa er med remiss" fick jag till svar.. men om de inte gör det då?!

Så jag mailade föräldrastödet, hoppas de kan sätta lite fart på allt. Det är ju så hemskt och jag får så dåligt samvete för att vi måste lägga ut så stora summor på mat när vi också behöver betala räkningar, men mina vårdräkningar ska vi försöka skjuta upp men det blir så tufft ändå. Tycker bara det är så hemskt att man inte kan få hjälp, nu när det är så tydligt att den mjölkfria hjälper.

Fixar inte att gå tillbaka om han får så ont igen, varken fysiskt eller psykiskt. Igår bröt jag ihop totalt igen jag är så trött på allt och måste ta tag i myndighetskontakterna nu så vi får kontakt med soc igen osv. Jag vill bara lägga mig och skita i allt.

Varför måste allt hända oss???
  • t0va
    Jagbyttenick skrev 2010-10-04 14:17:47 följande:
    Då kontaktar du BVC och säger att "Barnkliniken har sagt att de vill ta emot oss men ber om att ni ska ge oss en remiss, så nu vill jag att ni skriver en". Då har de förhoppningsvis inte så mycket att sätta emot.
    Hoppas du kan få byta BVC!
    SKa göra det, först kissa och sen sammla mod och ringa. Är telefonsvarare nu så då kanske det går bättre. Vi ska till sjukhuset med sambon sen för att träffa hans tandläkare, jag har god lust att köra in vagnen på kliniken med en lapp "ge mig mat annars hämtar inte mina föräldrar mig" och sen sticka... ;)
  • t0va

Jodå, på måndag ska vi träffa läkaren... Då kommer den arga tigerhonan fram ;) 

Vi fick recept men läkaridioten hade skrivit knas, så istället för att hämta ut 6 burkar på en gång för 120kr så skulle vi få hämta en i taget för 120kr, lite billigare än utan recept för det var 210kr, men ändå...

Fast vi hade tur som fick kontakt med en person på forumet som hade 20 burkar ståendes så de fick vi köpa för 200kr. Var i göteborg men vi skulle hälsa på mina släktingar den helgen så det blev inte så långt ändå, med tanke på att vi sparade ca 2000kr mot om vi skulle hämta på receptet eller 4000kr utan så hade vi kunnat åka långt ;)

Han mår fortsatt bra, fast har varit kinkig nu några dagar och idag var jag påväg in till akuten för han illskrek ett tag. Vet inte vad det var, funderar om det kan vara en tand på G.

Sen sover han dåligt ändå men vi har hittat en livräddare.
    " target="_blank">

Fast utan hund då, så nu har han sovit hela 5 timmar i taget och ja jag är en hemsk mamma som låter honom sova i gungan Skrikandes 

Sambon börjar må bättre och vi får hjälp på föräldrastödet så han blir mer aktiv ihop med Theodor som han heter, känns jättebra att ha de där som pushar på lite. Namn bestämde vi förra veckan, blir Theodor, Jonas, Kiwi :D

Sen var vi på läkarbesöket för mig i tisdags, jävlar lixom...
    Det som de tror hände var att jag blödde från livmodern och när de opererade så hittade de inte blödningen och därför öppnade de upp hela buken och gick igenom ALLT, då skar de också av misstag i min tarm och fick laga den. Sen fick jag tydligen hög feber timmarna senare så dagen efter när jag hade så asont och bara skrek var jag riktigt illa ute för troligen fick jag en infektion i operationssåret som gjorde att jag fick blodförgiftning, de hittade inte vad det var för sort men läkaren var övertygad om att det var blodförgiftning och sa att troligen var det proverna som inte var 100%.

På allt så har jag en känselnedsättning i högerbenet och foten som med största sannolikhet kommer från ryggbedövningen eller epiduralen, det skulle han prata med narkos om.

Så jag lyckades få komplikationer på operationen som skulle reda ut första komplikationen. Jag som hade hoppats att sambon missförstått och trott att det var värre än det var men jag var altså illa ute ett tag. Så just nu är det jag som har massa mardrömmar och mår rätt så illa psykiskt men det var jag beredd på. Kommer nog ta sin tid att bearbeta men vi får hjälp och har samtal på föräldrastödet varje vecka.

Jag och Theo går i mammagrupp också och han och pappa går i pappagrupp så det är ett väldans rännande där. Nästa vecka är det pappagrupp på måndag, samtal med psykologen på tisdag och mammagrupp på onsdag.

Nu är han 12 veckor och växer så det knakar, har fått plocka fram mer kläder nu för tidigare har han klarat sig på 50/56 men så på några veckor är det 62/68 som gäller.

Hanen har ev. nytt jobb på G också vi håller tummarna.
    En bild på snutte i sin nya liggdel till vagnen, jag hittade en för hela 300kr i fjollträsk så vi åkte på utflykt i onsdags. Finns mer bilder i mtt galleri. http://img.skitch.com/20101106-eccu7rp8d6wp2ge87b8hhj39a.jpg

Hur går det för er andra då?  

• t0va

men så tråkigt att höra om din kille, villka idioter till chefer våra killar har råkat ut för. Här är det jag som är mammaledig men sambon går också hemma och letar jobb, han mår bättre nu och tar i theo mer och mer. 

du kan inte ha någon inflammation kring revbenen, sambon hade ungefär som du och då var det en inflammation där. Får hoppas det löser sig.

Här har matproblemen fortsatt, läkaren var helt körd i skallen vi träffade henne och fick inget recept och sen när vi fick recept så fick vi på en annan mat och då skulle vi ha i 1/2 tesked socker i varje flaska, så det skulle smaka sötare. Jag testade utan socker och Theo åt men blev förstoppad, någon remiss skulle vi inte få utan fick som svar att vi måste göra en provokation först. Ge en hel måltid med mjölkmat. Jag frågade här på forumet och gav 1 matsked och han blev så dålig igen. Vi sa till bvc som sa "testade ni bara en gång?", då hade det gått 3 dagar efter provokationen och han var inte bra då heller. 

Så vi pratade med föräldrastödet som fixade remiss och allergiöverläkaren skrev diagnos utan att träffa oss, han ansåg att det var så solklart, och vi fick nytt recept på en tredje variant av mat. Vi gav och sonen blev dålig igen, jättegasig i magen, gallskrek som om han hade väldigt ont, sov oroligt, åt var 3:e timme ibland varannan även på natten, trög i magen osv. efter 5 dagar så gav vi det vi gett från början igen och kontaktade barnkliniken som sa att det är laktos i den maten han provade så han kanske reagerar på det också.

Så nu skulle vi testa det vi har hemma och mår han bättre så får vi recept, hoppas vi får på mer än en burk i taget som bvc sa att man bara kunde få. För det kostar ju 120kr/burk som räcker i 3 dagar.

I tisdags kväll bytte vi till den gamla maten och i onsdags var jag på föräldragrupp, då hade theo inte sovit sen 7 på morgonen och somnade inte i bilen utan skrek så jag som tänkte ta en biltur innan åkte direkt dit, då somnade han. så jag fick 30min själv i lugn och ro där innan de andra mammorna kom.

Sen vaknade Theo och gallskrek, sådär så det skär i skallen. De andra mammorna reagerade och försökte hjälpa till att trösta medans jag gjorde mat, för mat var det enda som verkade lindra det onda i magen litegrann. Men efter det har han inte skrikit så utan varit på bra humör för det mesta.

Så nu får det vara slutfjantat med hans mat, inga mer experiment. Det är så stor skillnad på när han mår bra och inte. Inatt sov han 11 timmar utan att vakna, i gungan visserligen men han är lite förkyld fortfarande. Men han vaknar och säger till när det blir jobbigt så jag tror han sover riktigt bra i gungan och verkar inte bli stel, det är rätt så bra liggläge i den.

Han börjar bli stor nu och sitter i sin matstol och äter, gröt är favorit och igår gjorde jag palsternackpuree som vi ska testa. Inga tecken till att rulla runt än, han lägger sig bara från rygg till sida och tillbaka. Men sitta själv utan stöd har han gjort i 10 sekunder :D

Jag funderar på att söka ett jobb, fast jag vet inte om jag vill jobba är så mysigt att gå hemma med theo ju. Fast jag ska kolla mer vad det är förnågot men det verkar vara perfekt.  

• t0va
    CuteElliz skrev 2012-01-29 21:33:43 följande:
    finns det ngn kvar här inne av de pladdriga som pladdrade så dant när jag var gravid...?? Flört
    Klart, inte blir du av med mig så lätt Tungan ute
  • t0va
    CuteElliz skrev 2012-01-29 22:31:50 följande:
    t0va: härligt att höra! hur står det till med dej/er nu då?

skulle vara kul att ses, men frågan är väl bara när man hinner...?? =p
    jodå... sambon har nytt jobb som funkar kanon och han stortrivs på, Theo har gått på förskola en termin och det funkar kanon, vi har världens bästa förskola, men tyvärr har han fått fler allergier och nu massa eksem som vi inte vet vad det beror på så i veckan var vi på barnakuten 2 gånger på 3 dagar, men jag har begränsat kosten igen för honom och då verkar det lägga sig. Fördelen är att medicinen han fått gör att han är tröttare så han somnar superfort nu på kvällarna, annars tar nattningarna flrea timmar, men han vaknar fortfarande många gånger på natten inatt var jag uppe 7gånger.

Så jag har blivit sjukskriven 2.5månad för att jag är så utmattad pga. sömnbrist, men theo har fått mer tid på förskolan, går 23timmar istället för 15 så jag börjar hitta lite energi igen. :)

Ja en träff vore inte fel, hur går det för er då?
  • t0va
    CuteElliz skrev 2012-02-17 00:07:23 följande:
    men hallå käraste vänner... saknar erat pladdrande... ;)

har ni gått o skaffat er ett liv utanför fl...?? Förvånad
    nejdå, herregud vad får du för dig för knasigheter. ;)

Däremot har lilleman varit sjuk, dels en massa förkylningar osv. Så har vi träffat hans allergiläkare som var asförbannad över att inget hade gjorts. Så de började med tester direkt som inte visade något och nu i veckan har han haft små plåster med ämnen han troligen inte tål på sig som vi ska till sjukhuset och avläsa idag. Jag tycker inte det ser ut som något resultat men vi får se.

Han har varit knasigt dålig i allergierna och blev knallröd i ansiktet efter att vi stått vid fiskdisken på ica så jag vet inte om det är något sånt också eller om han hittat något att äta igen. Dagen innan vi var där så såg jag att han gick och tuggade på något, då hade han hittat en godisbit... Så det blev en helvetesnatt där jag sa upp mig som förälder ett tag.

Är så extremt mycket nu, förskolan har börjat prata om att Theo nog ska gå på allergiförskola istället... då måste vi åka bil eller spårvagn ca 4km, dessutom så måste vi göra oss av med kaninerna för man får inte ha djur hemma eller röka, sambon kan sluta röka men pälsbollarna är värre. Så jag mår ordentligt dåligt psykiskt pga. det. Är så viktigt för oss att förskolan funkar.

Sen är nya barnpsykologen helt knasig, hon säger att vi måste sluta ge honom mat på natten för det är därför han sover dåligt. Jag tror på allergierna men hon verkar tycka att jag borförklarar allt med allergierna.

Hon verkar dessutom tro att jag inte leker med honom, fick en föreläsning om att det är viktigt att ta tid då det bara är full fokus på honom. Jag förklarade att vi hittar på massa saker, tex. åkt till kolmårdens akvarium, pulka nu på vintern osv. Då satte hon igång och tjatade om att jag måste göra sånt i vardagen också. Som om jag inte gör det. Kändes skitjobbigt och när jag pratade med sambon så hade han också reagerat över det.

Hon verkar inte ha fattat hur mycket vi haft det och hur slut jag är nu. Så vi har bestämt att vi går dit nästa vecka också men är det lika dåligt då så får vi ta paus för det stressar mig mer.

Sjukt så folk anmäler hit och dit, tur att de fattade läget för er med. Jag tänkte ta kontakt igen och kolla om det finns något stöd att få, speciellt om nu psykologen inte funkar, jag har inte ork att sitta och bli behandlad som om jag vore dum i huvudet. Hon sa åt mig att jag måste ha tålamod... jo tjena vi kan byta en vecka så kan hon få se om hon har tålamod nog att ta hand om  min familj...

Jo idag blir kiwin 1.5år, förhoppningsvis ska pappan åka iväg i helgen till en kompis så vi blir själva och kan ta det lite lungt. Är lite mycket just nu med honom, eller mer att jag inte har ork att vara så pedagogisk som jag behöver vara för att stötta honom så det är skönt när han är på jobbet på dagarna. Men jag börjar nog återhämta mig lite även om det är långt kvar.

Ska bli spännande att se idag om det blir några mer bekräftade allergier, men hans läkare är så kanonbra och går inte efter prover utan efter hur han reagerar. Men nu har vi någon att bolla tankar med och lägga upp en plan tillskillnad mot förut när jag fått dra allt själv. Läkaren gick iväg och skällde ut dietisten så hon blev lite lättare att ha att göra med men är ändå heltknasig.

Hur gammal är isabelle nu?
  • t0va
    CuteElliz skrev 2012-04-01 00:06:38 följande:
    Jag måste bara in här o berätta ngt...

I måndags hörde jag ngt på nyheterna om en bilolycka där två st dött... Tänkte inte så mycket mer på det, tills syrran ringer mej på kvällen o undrar om det är sant om T. Jag undrade om vad var sant o hon sa att det är en massa som skrivit vila i frid på hans facebooksida.

Det visade sig alltså att en kille som jag varit ihop med o senare var vän med o som även syrran kände hade dött i bilolyckan. Så himla hemskt! Jag grät massor på tisdagskvällen o i torsdags var jag till en kyrka o tände ljus för honom. Det känns fortfarande helt overkligt. Men det börjar å andra sidan att faktiskt sjunka in.

Så köpte ett kort som jag skrev ner några tankar på o skickade till hans mamma. Det kändes som en fin gest att göra.

Saknar honom massor redan även fast vi inte hade umgåtts på ett par år. Vi spelade wordfeud mot varandra däremot o det känns jättekonstigt att han inte finns med i listan över motståndare.
    *kram* fy fan för sånt :(

Tycker det var fint att du skickade ett kort, man behöver ju oftast inte göra så mycket mer än att visa att man är där.

2år redan, tiden går så fort, dockvagnen är poppulär här med. Mjukiskissen ska åka runt och bäddas ner.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2014-02-15 20:39:11 följande:
    t0va: är det pga dina misstankar om autism som ni ska få komma dit?

ja det och sömnstörningen, jag tycker inte att mediciner ska vara den primära lösningen men det är så det är nu. Han får medicin då och då och sover ok och sen tar vi paus och det blir skitnätter och sen medicin igen. 

Jag vill att han ska få testa kedjetäcke, har sytt ett eget nu och det verkar funka men ett riktigt funkar nog bättre. Hoppas att något händer snart. Allt har skyllts på allergierna fram till nu men jag tror inte det bara är allergier även om de dagarna han har reaktioner blir så mycket värre så är han ju inte allergidålig hela tiden. 

Svar på tråden För oss pladdriga.