CuteElliz skrev 2012-02-17 00:07:23 följande:
men hallå käraste vänner... saknar erat pladdrande... ;)
har ni gått o skaffat er ett liv utanför fl...??

nejdå, herregud vad får du för dig för knasigheter. ;)
Däremot har lilleman varit sjuk, dels en massa förkylningar osv. Så har vi träffat hans allergiläkare som var asförbannad över att inget hade gjorts. Så de började med tester direkt som inte visade något och nu i veckan har han haft små plåster med ämnen han troligen inte tål på sig som vi ska till sjukhuset och avläsa idag. Jag tycker inte det ser ut som något resultat men vi får se.
Han har varit knasigt dålig i allergierna och blev knallröd i ansiktet efter att vi stått vid fiskdisken på ica så jag vet inte om det är något sånt också eller om han hittat något att äta igen. Dagen innan vi var där så såg jag att han gick och tuggade på något, då hade han hittat en godisbit... Så det blev en helvetesnatt där jag sa upp mig som förälder ett tag.
Är så extremt mycket nu, förskolan har börjat prata om att Theo nog ska gå på allergiförskola istället... då måste vi åka bil eller spårvagn ca 4km, dessutom så måste vi göra oss av med kaninerna för man får inte ha djur hemma eller röka, sambon kan sluta röka men pälsbollarna är värre. Så jag mår ordentligt dåligt psykiskt pga. det. Är så viktigt för oss att förskolan funkar.
Sen är nya barnpsykologen helt knasig, hon säger att vi måste sluta ge honom mat på natten för det är därför han sover dåligt. Jag tror på allergierna men hon verkar tycka att jag borförklarar allt med allergierna.
Hon verkar dessutom tro att jag inte leker med honom, fick en föreläsning om att det är viktigt att ta tid då det bara är full fokus på honom. Jag förklarade att vi hittar på massa saker, tex. åkt till kolmårdens akvarium, pulka nu på vintern osv. Då satte hon igång och tjatade om att jag måste göra sånt i vardagen också. Som om jag inte gör det. Kändes skitjobbigt och när jag pratade med sambon så hade han också reagerat över det.
Hon verkar inte ha fattat hur mycket vi haft det och hur slut jag är nu. Så vi har bestämt att vi går dit nästa vecka också men är det lika dåligt då så får vi ta paus för det stressar mig mer.
Sjukt så folk anmäler hit och dit, tur att de fattade läget för er med. Jag tänkte ta kontakt igen och kolla om det finns något stöd att få, speciellt om nu psykologen inte funkar, jag har inte ork att sitta och bli behandlad som om jag vore dum i huvudet. Hon sa åt mig att jag måste ha tålamod... jo tjena vi kan byta en vecka så kan hon få se om hon har tålamod nog att ta hand om min familj...
Jo idag blir kiwin 1.5år, förhoppningsvis ska pappan åka iväg i helgen till en kompis så vi blir själva och kan ta det lite lungt. Är lite mycket just nu med honom, eller mer att jag inte har ork att vara så pedagogisk som jag behöver vara för att stötta honom så det är skönt när han är på jobbet på dagarna. Men jag börjar nog återhämta mig lite även om det är långt kvar.
Ska bli spännande att se idag om det blir några mer bekräftade allergier, men hans läkare är så kanonbra och går inte efter prover utan efter hur han reagerar. Men nu har vi någon att bolla tankar med och lägga upp en plan tillskillnad mot förut när jag fått dra allt själv. Läkaren gick iväg och skällde ut dietisten så hon blev lite lättare att ha att göra med men är ändå heltknasig.
Hur gammal är isabelle nu?