För oss pladdriga.

Om han nu blir insläppt.. en hyper och nervös ADHD-gubbe... hur ska de få honom att sitta still en timme.
Vi har inget spjälskydd... fy på oss ;) läste i någon tråd att det var lag på att ha spjälskydd...
Vi har en såndär liten bedside-säng så den är redan liten och trång och brås bebis på mig så vill den bli inpackad med filtar runt omkring så det är trångt och gosigt :D
tänkte sy mig ett skydd senare så det inte trycks in en massa fötter mellan spjälorna men det finns inte några i rätt storlek. Eller jag ska se till att någon syr åt mig, för annars är risken stor att det blir något helt annat tillslut ;)
Duktig tjej som inser att kaniner är bäst, tur att hon blev vettig i alla fall ;)
JAg får väl hänga upp min pälsboll i en sele och se om det funkar :D
I tisdags 11:06 föddes våran prins, 49cm lång och 3140 gram, om jag inte minns fel. Han gallskrek direkt och fick 10 på alla apgar ovanligt för att vara KS tydligen. Hanen höll honom medans de sydde ihop mig.
Jag har mått jättedåligt sen dess, massa ont och har fått hur många sprutor med medicin som helst, fick komma hem i fredags efter att jag fått 2 påsar blod. Mådde ok ändå och hemma började jag gå med hjälp av vagnen.
I lördags blev jag sämre, vi var på BB för att väga pyret han tappade i vikt för amningen inte fungerade så vi skiter i det och kör flaska rakt av nu. Fick feber och ont i magen, var värre på söndagen så jag var inne på BB igen i eftermiddags. Konstaterades att jag har en blödning i magen ett hematom. Är ett jätteblåmärke, läkaren testade att tappa med spruta men det gick inte. Så imorgon ska vi tillbaka och väga pyret och sen ska jag opereras, blir sövd så skär de upp och tappar.
Går inte att avvakta för det kan ta många veckor och jag har så ont, kan inte lyfta bebis alls måste ha stöd från bordet för att kunna hålla honom osv. Känns så jobbigt att inte kunna gosa. Han ligger mest i vagnen och jag hänger på den för att ta mig runt. När jag ger mat får han ligga i vagnen, känns inte kul alls.
Så det går nog bra imorgon är inte så orolig över operationen direkt även om jag aldrig sövts innan utan gör bra mycket för att slippa smärtan så jag kan börja gosa bebis. Annars mår min kropp oförskämt bra. Snittet är så fint och allt funkar som det ska.
Våran bebis är jättelugn och lätt att ha att göra med, inatt var han visserligen svårsomnad men han känner säkert av våran stress.
första kontakten med honom
http://img.skitch.com/20100820-k8ynxkctc8qai8k95phb456ek1.jpg
http://img.skitch.com/20100820-gamis3nmd84etsk4erqhycbsph.jpg
Så håll nu tummarna för oss imorgon, att det går fort och bra så jag slipper smärtan mer och kan börja lära känna vårat mirakel, vi har inte bestämt namn än för jag vill få en chans att ta på honom och lära känna honom. Missade mycket i början när jag var hög på mediciner och nu när jag har så ont och bara byter på honom egentligen efter att hanen lagt upp honom på bordet. :(
Hoppas ni andra har det bättre.
Tackar, det känns rätt så bra nu i alla fall, jag fick sova typ 3 timmar ändå. Hanen är så stressad och livrädd att något ska häda så jag är mest orolig för honon, att det ska bli förmycket idag att ha koll på bebis också.
Packar det sista så ska vi iväg om en timme. Tror i alla fall vi skulle vara på vägning 8:30 men det kan lika gärna vara 9:30, men lite skit samma, väga går ju fort och de vill ha mig där tidigt ändå. Hoppas han nu gått upp i vikt så det inte blir mer oro.
Tackar.. jo helvete är det helt klart. Ena sekunden så har jag superdåligt samvete för att bebis ska behöva gå igenom en sånhär sak och andra så ska jag fokusera på mig själv. Men det blir bra tilslut, vi får massa proffshjälp att ta oss igenom det, så nu är vi inte ensamna :)
o
Mina fötter har svullnat så mitt största problem nu är skor, bad sambon ta med sina extra men han glömde så jag åkte utan hem idag, men jag får inte på mig något alls. Köpte sånna där sockar men de får jag inte på mig så nu har jag ett par knäsockar istället. Jag som knappt svullnat alls under graviditeten.
Tänkte väga mig imorgon men jag väger nog 3-4kg mer än innan förlossningen om jag får gissa ;)