Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

För oss pladdriga.

t0va: se fram emot livet som småbarnsförälder... haha... imorse var grodan lite extra ledsen trots mat så kollade blöjan o min misstanke blev bekräftad... det var dags att byta... o jisses... snacka om kladdig...!!! o så en dotter som kör som en galning med ben o armar... så det var inte bara bajs i rumpan utan även på hennes fötter...!!!! o så fick jag lite på fingrarna också... äckligt, ja... men lika bra att vänja sig... antar jag...

jag ska villigt erkänna att hon är lite rolig ibland... nyss låg hon o lät ungefär som det brukar göra när det är motorsport på tv... haha...

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-04-02 12:30:49 följande:
    mmm.. förstår det. En helt annan sak jag kom att tänka på, när du var på BB skulle du ha med egna blöjor åt grodan eller fick du låna så det räckte? Vi snackade om det i en annan tråd för i papprena vi fick så stod det att man fick "ett antal" eller något sånt men när de tog slut så var det egna som gällde. Kom på inatt varför det är kvinnorna som bär bebis i magen, för hanarna snarkar så förbannat och om ungarna skulle bäras av dem så skulle de födas helt knäckta. Inatt var det inte långt ifrån att jag la mig i vardagsrummet, jösses villken motorsåg hanen har när han sover. Måste nog räknas som sanitär olägenhet.
    man får ett gäng där... tror man får 8 st... men vi behövde knappt ta av våra egna... haha... sista dagen på förlossnings-bb så tog bb-blöjorna slut o jag la upp ett par som jag haft med mej... men sen blev vi flyttade till special-bb o då fick jag åtta nya blöjor...   så svar på din fråga är att ta med egna att ha ifall det blir som för min del att man stannar längre än man räknat med...
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-04-02 12:45:20 följande:
    bra, då vet jag det. Fast svärmor jobbar ju på apoteket så kniper det löser hon situationen åt oss, men jag gissar på att jag får vara där ett tag. Om jag nu inte blir helt skogstokig... Men det är som med kaninen när hon fått i sig sallad och har diaree... fick sätta mig i duschen med henne och tvätta hela hon. Fattar inte hur mycket bajs det kan finnas i en sån liten kanin, men massor är ett svar... Vi har beställt rumsren-paketet så det problemet kommer vi inte ha med bebisen sen, blir samma med ev. fler husdjur också, och ev. andra hanar
    hahahaha...

btw... ngt jag läste på blocket i en barnvagnsannons var att de hade förlossningsgaranti... undrar vad det innebär...?? haha...
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-04-02 12:57:58 följande:
    att de garanterar att den tittar ut förr eller senare tror jag ;) Jag blev lite glad igår också, köpte en påse ostbågar och jag gillar det :D Allt annat godis och chips och sånt smakar apa nu, men ostbågarna är mumsiga. Så nu slipper jag ha gurka och banan i mitt påskägg :D
    härligt... =)
  • CuteElliz

jag blev lite arg på våran katt... {#lang_emotions_yell}  hon hade pippi på att ligga i spjälsängen ett tag, men efter lite träning i form av matte o husse som tog i nackskinnet o slängde ner så gav hon sig... men sen jag bäddade spjälsängen har jag kommit på henne ett par ggr med att ligga under täcket i spjälsängen... senast var för tio min sen... jäkla katt o va envis...

• CuteElliz

jo... hon vill nog det t0va... men det får hon inte... o nu ska vi dessutom få grodan att sova i den också... ska bli intressant o se hur det går... =p

• CuteElliz

håll tummarna med mej nu... =)

har lagt lillsnuttan i sin egen säng nu efter att hon ätit... hoppas hon somnar i den utan problem... *hoppas*

• CuteElliz
    bluebird skrev 2010-04-02 13:49:16 följande:
    God em mina damer. Grattis till bebben Elliz, hur går familjelivet och föräldraskapet?
    tack... =)

familjelivet går bra... hänger här ganska ofta...

föräldraskapet... ja... längtar till nästa vecka då är hennes pappa hemma i sina tio pappadagar o kan hjälpa till lite mer... nu är det jag som får dra tyngsta lasset eftersom det är jag som får ta hand om henne om dagarna o även försöka trösta henne på nätterna... men från och med i natt så är sambon hemma i två veckor... =)  ska bli så skönt... =)
  • CuteElliz
    bluebird skrev 2010-04-02 13:56:07 följande:
    Skönt, då får ni rå om varandra som en familj.
    jo... visserligen har han varit uppe på bb varje dag o hälsat på under tiden vi var där... men iaf... ska bli skönt att ha honom hemma på heltid... blir mer avlastning... jag vet att det finns ngn som kan ta hand om grodan om jag behöver sova...
  • CuteElliz
    bluebird skrev 2010-04-02 14:01:06 följande:
    Det är guldvärt, att få sova en hel natt, passa på.
    det lär jag nog inte få göra... men får åtminstone chansen att vila en stund på dagen utan att vakna vid minsta lilla ljud...
    t0va skrev 2010-04-02 14:06:27 följande:
    men nej, inte tänker du väl låta hanen röra grodan, tänk om den får kärlek från en man... guuuud så läskigt
    haha... jodå... de första dagarna på bb var det han som fick byta hennes blöja dessutom då jag hade lite svårt att ta mej upp ur sängen... var så öm efter förlossningen o det drog väldigt mycket i stygnen så då fick han snällt göra det...
Svar på tråden För oss pladdriga.