• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • aLttjolajban

Är det någon i tråden som har polisanmält en oseriös köpare någon gång?
    Har fått rådet av T att polisanmäla säljaren nu. säljaren har lurat sammanlagt flera på minst 1000 kr på mindre än 2 månader.

Hur gör man? jag fnderar starkt på att göra en polisanmälan då säljaren inte svarar på mail eller tlf och skickar inte varan eller betalar tillbaka pengarna. Nu har säljaren haft på sig sen 21 november att göra rätt för sig!

Jag ska kolla hans alias och lägga det här i tråden så ni inte handlar av honom

• straw2008

Ok men ni dkulle inte känna er lurade om det endast visar du att varan ursprungligen har köpts billigare? (prispall sitter kvar eller liknande)? Jag kanske är den enda som gör detta för att få in lite extra pengar o kan helt ärligt säga att jag inte ser mig som en barmhärtig samarit.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • SötnosJulia
    Eller hur!!!!!!! Oxå ha mage att sen tycka att frakten är för dyr, hon har ju själv valt att buda! Hon erbjöd sig att betala auktionskostnaden sen, men jag är inte intresserad av det, hon har nu fått ett NEG av mig! Det första jag har gett och det första jag kommer att få!
  • aLttjolajban

Denna säljare ska ni INTE buda hos!

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2290220

straw2008 skrev 2010-12-06 09:39:58 följande:
    Ok men ni dkulle inte känna er lurade om det endast visar du att varan ursprungligen har köpts billigare? (prispall sitter kvar eller liknande)? Jag kanske är den enda som gör detta för att få in lite extra pengar o kan helt ärligt säga att jag inte ser mig som en barmhärtig samarit.
    Om man ser nypriset på aktionsbilden så är det okej. Oftast vet ju folk vad saker kostar och vad de letar efter.
  • liv10
    SötnosJulia skrev 2010-12-06 10:16:13 följande:
    Eller hur!!!!!!! Oxå ha mage att sen tycka att frakten är för dyr, hon har ju själv valt att buda! Hon erbjöd sig att betala auktionskostnaden sen, men jag är inte intresserad av det, hon har nu fått ett NEG av mig! Det första jag har gett och det första jag kommer att få!
    åh vad trist om du får ett hämndomdöme
  • star67

jag också funderar på det tex om man har en vara som var ord pris 100 kr och vinnade bud blir mre tex 250kkr . ska man klippa priset så att köpare inte få se det??

• mollan nu

De gånger jag köper ytterkläder på rea låter jag alltid lappen sitta kvar tills jag vet om kidsen hemma kan ha plagget. Annars åker det på tradera med lappen kvar. Och ofta får man mer än reapriset och jag låter ändå lappen sitta kvar till den som köpt varan. 

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • LitenBlomma
    aLttjolajban skrev 2010-12-06 09:31:34 följande:
    Är det någon i tråden som har polisanmält en oseriös köpare någon gång?
    Har fått rådet av T att polisanmäla säljaren nu. säljaren har lurat sammanlagt flera på minst 1000 kr på mindre än 2 månader.

Hur gör man? jag fnderar starkt på att göra en polisanmälan då säljaren inte svarar på mail eller tlf och skickar inte varan eller betalar tillbaka pengarna. Nu har säljaren haft på sig sen 21 november att göra rätt för sig!

Jag ska kolla hans alias och lägga det här i tråden så ni inte handlar av honom
    Ja. Det tog 3 år innan det kom till Tingsrätten och jag och de andra vann! Tyvärr inga pengar än men det räknar jag inte med heller.
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • star67
    mollan nu skrev 2010-12-06 11:15:29 följande:
    De gånger jag köper ytterkläder på rea låter jag alltid lappen sitta kvar tills jag vet om kidsen hemma kan ha plagget. Annars åker det på tradera med lappen kvar. Och ofta får man mer än reapriset och jag låter ändå lappen sitta kvar till den som köpt varan. 
    inte på rea alltså ord pris. jag tänker inte klippa hella lappen bara där som står priset.
  • Hannah74

Jag brukar ta bort priset på prislappen om jag fått varan såld till högre pris än det står. Mest för att jag vill att alla ska vara nöjda med affären och jag själv känner ju mig nöjd ( såklart) och jag tror det skulle ta bort lite av glädjen för köparen om h*n såg att de betalat mer än nypris- även om det ex är ett ovanligt Print lr likn.

Svar på tråden Traderatråden nr 16