• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • dicny

Usch jag är så besviken!

Köpte en jättefin gardinkappa med julmotiv av en säljare på Tradera för några veckor sen. Hängde upp den i köksfönstret och tänkte att ja den var ju söt så jag gav positivt omdöme. Sen i morse när jag sitter och dricker te vid köksbordet ser jag att den är trasig på två ställen i nedre kanten. Går säkert att laga, men det var inget som nämndes i beskrivningen att den var trasig. Det är väl inget som syns om man inte tittar noga, men ändå trist.

• aLttjolajban
    dicny skrev 2010-12-06 17:41:18 följande:
    Usch jag är så besviken!

Köpte en jättefin gardinkappa med julmotiv av en säljare på Tradera för några veckor sen. Hängde upp den i köksfönstret och tänkte att ja den var ju söt så jag gav positivt omdöme. Sen i morse när jag sitter och dricker te vid köksbordet ser jag att den är trasig på två ställen i nedre kanten. Går säkert att laga, men det var inget som nämndes i beskrivningen att den var trasig. Det är väl inget som syns om man inte tittar noga, men ändå trist.
    Fy vad tråkigt. Här luskollar jag sakerna jag har fått hem innan jag lämnar omdöme.

Hur skickar man med DHL? Har aldrig gjort det. har en köpare som vill att jag skickar mde DHL,men enligt deras pristaxa så kostar portot mycket mer än posten.
  • dicny
    aLttjolajban skrev 2010-12-06 17:48:38 följande:
    Fy vad tråkigt. Här luskollar jag sakerna jag har fått hem innan jag lämnar omdöme.

Hur skickar man med DHL? Har aldrig gjort det. har en köpare som vill att jag skickar mde DHL,men enligt deras pristaxa så kostar portot mycket mer än posten.
    Jag tyckte jag kollade så noga, men tydligen inte tillräckligt noga.

Bra fråga om DHL, det undrar jag också.
  • dicny

Hittade det här på Traderas hemsida, kanske kan hjälpa dig: www.tradera.com/help/HelpPage.aspx
  • aLttjolajban

Så nu har jag lämnat mitt neg omdömme till "tjuven" jag köpte hos
    T har ändrat varianten på Neg omdöme,det ger jag tummen upp för.
    De röda omdömena trillar in för fullt nu. Imorgon blir det en polisanmälan

Rastafari Bandana Mini Flagga (Rasta/Reggae) Nyvara Säljare: roughwear Objektnr: 121168727 Jag vill rapportera utebliven leverans. Varan är betald men trots påstötningar har jag ännu inte fått den.

• snappi81

Det är enligt mig iallfall jätte smidigt att skicka med dhl. Likadant som med posten förutom att du använder deras egna förpackningar och det är ju spårningsbart. Du följer bara instruktionerna på sidan när du väljer boka frakt med dom. Tar med dig bokningsnumret till inlämningsstället och betalar på plats. Du kan hämta ut deras förpackningar i förväg och packa hemma. Sen får du ju kolla så du har ett ställe att lämna in det på i närheten med.
    Linus 070808 Lucas 090707
  • piiiinkcat

Enkelt.. bara att du går in på DHLs sida på Tradera. Inte lika billigt som Schenker men billigare än posten. Har skickar en åkpåse med DHL och det är bara att gå till iinlämningsstället så får man en låda som passar.. S M L eller XL, så betalar du när du lämnar in sakerna tillsammans med "ordernummer" som du får när du bokat paketet på DHLs sida. Alltså du betalar i kassan, inte via nätet.
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat
    piiiinkcat skrev 2010-12-06 18:27:46 följande:
    Enkelt.. bara att du går in på DHLs sida på Tradera. Inte lika billigt som Schenker men billigare än posten. Har skickar en åkpåse med DHL och det är bara att gå till iinlämningsstället så får man en låda som passar.. S M L eller XL, så betalar du när du lämnar in sakerna tillsammans med "ordernummer" som du får när du bokat paketet på DHLs sida. Alltså du betalar i kassan, inte via nätet.
    Prssbyrån har DHL. Jag brukar få med mig massa lådor när jag är där.. de tycker väl att det är för lite åtgång på lådorna kanske =)
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • star67

schenker hade erbjudande för nya medlemer någon har länk till erbjudande??

• Smilla1976
    SötnosJulia skrev 2010-12-06 13:10:24 följande:
    Nu har jag fått mitt hämdomdömme! Hur gör jag för att kommentera det?
    Kommer inte ihåg hur man gör, men det är enkelt iaf... Nån annan kan säkert berätta för dig...det var länge sen jag fick ett neg
    Skriv något trevligt som kommentar, inget med jävla osv... för det sätter bara dig i dålig dager och säger mer om dig än henne! Skriv nåt i stil med "Tyvärr en oseriös köpare som ger hämndomdöme när hon själv gjort fel!"

Ord som tyvärr ger bättre intryck av dig, då du beklagar att affären gått snett (även om du inte gjort fel )
Svar på tråden Traderatråden nr 16