• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • paramore

Irriterad jag vart på mig själv.

Skulle lägga negativt omdöme på en köpare och skulle vänta till dagen innan. Men tänkte 2 månader ist för 60 dagar! Så auktionen försvann ju en dag tidigare :/

• aLttjolajban
    piiiinkcat skrev 2010-12-07 13:47:51 följande:
    Anmäl ANMÄL A N M Ä L !!!
    Redab fixat. T gav mig rådet att göra en polisanmälan.
    Hannah74 skrev 2010-12-07 13:59:42 följande:
    Varför är omdömet redan lämnar?
    Köpare fick pengarna ca 5 minuter efter avslutad auktion den 21/11. Ingen vara kom,säljaren svarade aldrig på mail och telefon. enligt T ska en auktion vara avslutad inom 14 dagar.
    fortfarande ingen vara. Nu ska plötsligt varan skickas från asien,villket INTE stod i auktionen. Det stod heller INTE att man får vänta ca 4 veckor efter betalning på vunnen auktion.

riktigt dåligt gjort av säljaren!
  • aLttjolajban
    aLttjolajban skrev 2010-12-07 16:24:31 följande:
    Redab fixat. T gav mig rådet att göra en polisanmälan.
    Hannah74 skrev 2010-12-07 13:59:42 följande:
    Varför är omdömet redan lämnar?
    Köpare fick pengarna ca 5 minuter efter avslutad auktion den 21/11. Ingen vara kom,säljaren svarade aldrig på mail och telefon. enligt T ska en auktion vara avslutad inom 14 dagar.
    fortfarande ingen vara. Nu ska plötsligt varan skickas från asien,villket INTE stod i auktionen. Det stod heller INTE att man får vänta ca 4 veckor efter betalning på vunnen auktion.

riktigt dåligt gjort av säljaren!
    SÄLJAREN ska det vara såklart
  • aLttjolajban
    Sophie81 skrev 2010-12-07 12:29:08 följande:
    Varför lämnade du omdömme innan du fått vinsten? var det en miss eller?
    Lämnade neg då ingen vara kom efter 2 veckor. säljaren svarade INTE på mina mail eller när man ringde.
    Kolla även upp med T hur man ska gå vidare med detta. De hänvisar till att jag ska polisanmäla

säljaren har många neg omdömmen från andra köpare som har samma problem som mig
  • Smilla1976
    kalmar brud skrev 2010-12-07 13:25:45 följande:
    Någon som har koll på hur nya Me and I kläder brukar gå på tradera??? Jag har förpackningarna kvar och dom är inte använda...
    Har i storlek 98/104 flick och 110/116 pojk
    Jag tycker de verkar gå bra, det blir höga bud släng ut och gärna Köp nu!
  • piiiinkcat

Tycker det är lite ojuste av folk att lämna negativt sista dagen. Omoget...

Men men.. så tycker jag. Jag lämnar alltid omdöme när jag fått betalt för varan (som säljare) eller när jag mottagit varan och (ev fått kontakt med säljaren vid frågor).

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • LitenBlomma
    piiiinkcat skrev 2010-12-07 16:44:25 följande:
    Tycker det är lite ojuste av folk att lämna negativt sista dagen. Omoget...

Men men.. så tycker jag. Jag lämnar alltid omdöme när jag fått betalt för varan (som säljare) eller när jag mottagit varan och (ev fått kontakt med säljaren vid frågor).
    Jag har sålt en jacka till en person som totalt vägrar att höra av sig. Så om jag lämnar neg omdöme sista dagen för att slippa ett hämndomdöme, är jag omogen då? Obestämd
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • piiiinkcat
    LitenBlomma skrev 2010-12-07 17:52:15 följande:
    Jag har sålt en jacka till en person som totalt vägrar att höra av sig. Så om jag lämnar neg omdöme sista dagen för att slippa ett hämndomdöme, är jag omogen då? Obestämd
    Varför skall du vänta med det? Bättre du lämnar omdöme nu och riskerar och få ett hämndomdöme.. du kan alltid kommentera det.. (eller hur)

Jo jag tycker det är löjligt..
  • piiiinkcat

Okej om vi ser det så här istället. Jag säljer en vara och får in pengarna direkt, skickar varan. Lämnar mitt omdöme om snabb betalning med mera.. trevlig köpare... självklart blir jag ju asförbannad om jag får ett negativt omdöme tillbaka efter 60 dagar (nästan två månader). På två månader kan man ju lösa affärer med mera enkelt. Är det något som inte stämmer.. jag menar om du inte har fått betalt för något så skickar du det ju inte heller.

Svar på tråden Traderatråden nr 16