• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Tettan
    Tettan skrev 2010-12-08 22:15:02 följande:
    Lämnade ett paket till mitt schenkerombud i dag, och nu när jag kollar statusen så står det så här:
    Historik
    StatusTidBeskrivning BEVAKNING 2010-12-08 17:08 Felsorterat eller feldistribuerat FRAKT BOKAD 2010-12-06 22:34 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket.
    Vad menar de med det? Någon som varit med om det? Rättas det till automatiskt, eller måste jag kontakta mitt ombud?
    Mailade schenker och fick följande svar:

"Hej!

Tyvärr har ett mänskligt fel begåtts och vi har felsorterat paketet till fel ombud.

Vi ber så mycket om ursäkt.

Du kommer att få en ny avisering när paketet har kommit till rätt ombud.

Med vänliga hälsningar

David
    Schenker Privpak AB
    Ombud- och Kundsupport"

Så nu får jag hoppas att schenker snabbt rättar till sitt fel och ser till att paketet kommer rätt. Vad jag dock undrar över är hur mitt ombud kan ha sorterat fel??? De registrerar väl bara och lägger i schenkers säck?
  • tessan27
    KaeJ skrev 2010-12-09 16:23:22 följande:
    Tror du inte att det ska stå ställ å inte still?
    Jag tror på Nova Star STIL...
  • KaeJ
    tessan27 skrev 2010-12-09 16:28:58 följande:
    Jag tror på Nova Star STIL...
    Det funkar ju med! Glad
  • annat82
    Tettan skrev 2010-12-09 16:17:02 följande:
    Mailade schenker och fick följande svar:

"Hej!

Tyvärr har ett mänskligt fel begåtts och vi har felsorterat paketet till fel ombud.

Vi ber så mycket om ursäkt.

Du kommer att få en ny avisering när paketet har kommit till rätt ombud.

Med vänliga hälsningar

David
    Schenker Privpak AB
    Ombud- och Kundsupport"

Så nu får jag hoppas att schenker snabbt rättar till sitt fel och ser till att paketet kommer rätt. Vad jag dock undrar över är hur mitt ombud kan ha sorterat fel??? De registrerar väl bara och lägger i schenkers säck?
    Fast kan det inte vara mottagarens ombud de menar, att det blivit levererat till fel. Har hänt mig 2 gånger tror jag. Tog nästan en vecka extra för att det skulle komma rätt sedan. Och det var företagspaket och inte mellan privatpersoner. Skickades pappersavi så först försökte vi hämta ut, men det fanns inte hos vårt ombud. Dagen efter kom brev från Schenker som beklagade det och ett par dagar senare en ny avi och då var paketet på rätt ställe
    Finns ett område utanför norrtälje som heter samma sak som området där jag bor, dock inte kommun utan bara området, så dessa hade skickats upp till Norrtälje istället. Hur de nu hade lyckats med det. Men det händer
  • Tettan
    annat82 skrev 2010-12-09 16:31:07 följande:
    Fast kan det inte vara mottagarens ombud de menar, att det blivit levererat till fel. Har hänt mig 2 gånger tror jag. Tog nästan en vecka extra för att det skulle komma rätt sedan. Och det var företagspaket och inte mellan privatpersoner. Skickades pappersavi så först försökte vi hämta ut, men det fanns inte hos vårt ombud. Dagen efter kom brev från Schenker som beklagade det och ett par dagar senare en ny avi och då var paketet på rätt ställe
    Finns ett område utanför norrtälje som heter samma sak som området där jag bor, dock inte kommun utan bara området, så dessa hade skickats upp till Norrtälje istället. Hur de nu hade lyckats med det. Men det händer
    Nej, för att jag lämnade in paketet precis den tid som det står i statusen att den är "feldistribuerat". Men förmodligen hade inte killen på schenker kollat upp det utan bara tagit för givet att det var mottagande ombudet det gällde...

Återstår att se vad som händer, jag har iaf mailat köparen och meddelat vad som hänt...
  • ominte
    Stormis skrev 2010-12-08 21:15:12 följande:
    Min upplevelse är dock att T sällan gör nåt åt det. Jag anmälde en annons samma dag som den kom ut, låg i 7 dagar och hann avslutas. Trots 3 anmälningar med länkar etc till mina annonser och "bevis" .
    GRRR!!!
    Nu såg jag också att hon har använt samma rubrik och annonstext som på min annons.
    Då anmäler jag direkt!!
  • piiiinkcat
    KaeJ skrev 2010-12-09 16:23:22 följande:
    Tror du inte att det ska stå ställ å inte still?
    stil
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat

det jag förundrades över var vilken sur människa det verkade sitta i andra änden. Skickade ett meddelande till säljaren om missen. fick ett surt svar om... citerar: "du behöver inte bry dig", "kan anmäla dig så kanske du blir avstängd", "står tydligt att det ej är nova star", "jag antar att du är en 08 ,som inte har nåt bättre för sig... ", "vet att dom LIKNAR det och har samma still..."

med mera..

Och allt för ett ltiet meddelande om att hon skrivit Nova Star i rubrikstexten...

kalmar brud skrev 2010-12-09 09:32:10 följande:
    jag anmälde det. Varför skriver man nova star när det inte är det-+
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • Hannah74

Hahha, ja- henne ska jag då inte köpa av!

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 Länk i pres
Svar på tråden Traderatråden nr 16