• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • ominte

Sålde en bondelidklänning för ett tag sen och nu har köparen lagt ut den igen. Fine men, hon har använt mina bilder i sin annons Överreagerar jag?

• annat82
    ominte skrev 2010-12-08 19:39:56 följande:
    Sålde en bondelidklänning för ett tag sen och nu har köparen lagt ut den igen. Fine men, hon har använt mina bilder i sin annons Överreagerar jag?
    Jag tycker inte det och enligt tradera får du bara göra det om du har första säljarens godkännande. Har också hittat annonser med mina bilder och min text på likadana saker, inte ens köpta av mig. Jag blir riktigt arg och irriterad på sånt. Lite får man faktiskt göra själv
  • HonSomVet
    kalmar brud skrev 2010-12-08 17:14:08 följande:
    Det som inte ska hända har hänt...
    SHIT!!! Jag har råkat skicka fel paket till två köpare... Dom har alltså fått varandras paket... Jag skickade dom med schenker... Den ena har hämtat ut det men den andra har inte hämtat ut sitt och jag har både ringt och jag har skickat mail...

Det lättast är ju om dom skickar med posten så betalar jag självklart frakten till dom... Den som har hämtat ut sitt paket går med på att skicka det, men då är hon ju osäker på om den andra kommer att skicka...

Hur ska jag annars göra??? Ska hon skicka det till mig så skickar jag rätt till henne när jag fått ordning på det?
    Det där hände mig för inte alls så länge sedan. Också med schenker. Jag skicka en pop-overall till en köpare som bara skulle ha ett litet klädpaket för typ 70 kr. Då hade jag lite lätt magsår. Men båda köparna var väldigt trevliga. Jag använder mig av mailingbags, så jag löste det som så att jag gjorde i ordning mailingbags med adress och frimärken och så skickade jag dem till köparna och så fick de på så sätt skicka till varandra. Tog kanske två dagar längre, men det minimerade deras insats. Och så skickade jag med en trisslott som ursäkt och tack för hjälpen. Jag fick goda omdömen.
  • kalmar brud
    HonSomVet skrev 2010-12-08 19:50:53 följande:
    Det där hände mig för inte alls så länge sedan. Också med schenker. Jag skicka en pop-overall till en köpare som bara skulle ha ett litet klädpaket för typ 70 kr. Då hade jag lite lätt magsår. Men båda köparna var väldigt trevliga. Jag använder mig av mailingbags, så jag löste det som så att jag gjorde i ordning mailingbags med adress och frimärken och så skickade jag dem till köparna och så fick de på så sätt skicka till varandra. Tog kanske två dagar längre, men det minimerade deras insats. Och så skickade jag med en trisslott som ursäkt och tack för hjälpen. Jag fick goda omdömen.
    okej, ja så skulle jag ju kunna göra också.
  • paramore
    Har precis anmält en tjej som tagit bilder från min bästa väns rätt populära blogg, hon sålde en klänning på en sk "bloppis" med bilder på sig själv i klänningen och nu har den här tjejen tagit dom bilderna till sin auktion.

Irriterar mig nå fruktansvärt!
  • versan
    HonSomVet skrev 2010-12-08 19:50:53 följande:
    Hehehe... Visst är det bra ide att skicka en triss som plåster på såren.
    Så gör jag med om jag dabbat mig & skickat fel grej till fel person.
  • versan
    Maila henne & meddela att du kommer att anmäla henne till Tradera om hon ej byter ut Bilderna.
    Jag tycker det är superdålig stil att sno andras bilder.
    Jag har själv varit med om det & det är inte roligt.
  • piiiinkcat

Jag skickade en åkpåse med DHL och den har tydligen inte dykt upp ännu... och då är det 17 dagar sedan den skickades. Vad skall man göra? Har varit i kontakt med DHL och det enda de visste var att paketet aldrig dykt upp på utlämningsstället.. bara en etikett typ.... Så nu undrar man ju vart som hänt på vägen. Första och sista gången jag skickar med dem...

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • aglili
    Flickmamma skrev 2010-12-08 19:08:22 följande:
    Jag tycker att det är bättre att handla på barnloppis, det är mycket billigare och du ser skicket diretkt. Jag har gjort såna kanonfynd på olika loppisar i och runt Malmö. Köper mest märkeskläder såsom pop, didriksson, reima för nästan inga pengar.
    OT- gillar också loppisar. Känner du till nån nu på vintern? (Bor ganska nära Malmö)
  • Stormis
    versan skrev 2010-12-08 21:01:58 följande:
    Maila henne & meddela att du kommer att anmäla henne till Tradera om hon ej byter ut Bilderna.
    Jag tycker det är superdålig stil att sno andras bilder.
    Jag har själv varit med om det & det är inte roligt.
    Min upplevelse är dock att T sällan gör nåt åt det. Jag anmälde en annons samma dag som den kom ut, låg i 7 dagar och hann avslutas. Trots 3 anmälningar med länkar etc till mina annonser och "bevis" .
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
Svar på tråden Traderatråden nr 16