• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • charmmiss
    Viktorsmamma skrev 2010-12-08 12:37:45 följande:

vilken kategori lägger man denna under?
    knappar med musik, saker som låter och snurrar, annat utseende på andra sidan.

vad kan man få för den tror ni? den kostade ca 500kr ny i butiken.
    leksaker/lek&lär

eller
     leksaker/aktivitet

du kanske får ca 200 kr
  • Virrpirr
    h80 skrev 2010-12-08 07:18:17 följande:
    Rynkar på näsan ååhh, igår fick jag hem min overall som skulle vara i fint skick, men reflexerna är helt bortslitna. Mailade säljaren som svarade att de tyckte att den var i fint skick.....
    Tråkigt! Gav du mycket för den?
    Står det inget om det i annonsen tycker jag absolut att säljaren får antingen ta tillbaka den eller ge ersättning.
  • h80
    Virrpirr skrev 2010-12-08 12:55:02 följande:
    Tråkigt! Gav du mycket för den?
    Står det inget om det i annonsen tycker jag absolut att säljaren får antingen ta tillbaka den eller ge ersättning.
    det var en molo-overall så jag gav inte mycket om man tänker på att det var en molo.....men ändå över 400. Det står bara fint skick i annonsen, men säljaren vidhåller att den är i fint skick
  • Virrpirr
    h80 skrev 2010-12-08 13:02:08 följande:
    det var en molo-overall så jag gav inte mycket om man tänker på att det var en molo.....men ändå över 400. Det står bara fint skick i annonsen, men säljaren vidhåller att den är i fint skick
    Ja står det fint skick så ska det ju vara det.

Det effektivaste är väl att skicka kort och fråga om de tycker att det är fint skick att reflexerna är bortslitna..

Trist när inte säljaren vill samarbeta..
  • h80
    Virrpirr skrev 2010-12-08 13:18:47 följande:
    Ja står det fint skick så ska det ju vara det.

Det effektivaste är väl att skicka kort och fråga om de tycker att det är fint skick att reflexerna är bortslitna..

Trist när inte säljaren vill samarbeta..
    fotade o mailade nu, får se om han svarar...
  • piiiinkcat

men vad menar de med fint skick då... i mina öron låter det snarare som i halvokej skick, det står ju inte i bra skick.. eller nyskick.. hur såg den ut på bilden.. bilderna säger ju oftast mer än vad orden gör...

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat

Yess, fått både bilbarnstolen och läragåstolen såld nu.. på bara några dagar. Skönt!

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • h80
    piiiinkcat skrev 2010-12-08 14:43:50 följande:
    men vad menar de med fint skick då... i mina öron låter det snarare som i halvokej skick, det står ju inte i bra skick.. eller nyskick.. hur såg den ut på bilden.. bilderna säger ju oftast mer än vad orden gör...
    här är annonsen, jag ser inte att reflexerna är så slitna, det enda som syns är ju att en knapp är utbytt o det har de ju skrivit

http://www.tradera.com/Barnoverall-auktion_302760_123017826
Svar på tråden Traderatråden nr 16