• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • LitenBlomma
    star67 skrev 2010-12-07 23:47:23 följande:
    jag vet inte men har inte hänt förut. jag bara bytte förnamn.
    Det är nog bättre att en datakunnig svarar dig.
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • star67
    Hannah74 skrev 2010-12-07 23:40:58 följande:
    Jag köper oftast paket m mailingbag så jag får större och mindre, de mindre är väl typ 13x17 lr nåt. Går i en barntröja eller ett par byxor så slipper jag slösa på de stora;)
    kanske du menar 20x26 ? den skulle passa bra tror jag för att till varor som är skrymmande kan jag använda lindex hm påsar.
  • h80
    Rynkar på näsan ååhh, igår fick jag hem min overall som skulle vara i fint skick, men reflexerna är helt bortslitna. Mailade säljaren som svarade att de tyckte att den var i fint skick.....
  • aglili

När jag ser tillbaka på mina köp på tradera är det eg. väldigt få som jag är riktigt nöjd med. Ofta sämre skick än jag väntat mig. Nu sist stod det "toppskick" men jag tyckte den var ganska tvättpåverkad. Trist. Tror jag ska köpa nya saker bara.

Å andra sidan tycker jag det är lite synd att det är så mycket företag på tradera nu. Inte samma fyndchans, så jag är lite dubbel där.....

• aLttjolajban
    h80 skrev 2010-12-08 07:18:17 följande:
    Rynkar på näsan ååhh, igår fick jag hem min overall som skulle vara i fint skick, men reflexerna är helt bortslitna. Mailade säljaren som svarade att de tyckte att den var i fint skick.....
    Fy vad trist. Då kunde säljaren skrivit i auktionen att reflexerna var borttagna.
    Jag köper inga kläder på T då alla tycker så olika om skick på ett plagg

Ikväll har jag avslut,hoppas de går upp i pris.Får se om jag orkar lägga in de andra auktionerna oxå
  • charmmiss
    ominte skrev 2010-12-07 22:29:52 följande:
    jag tycker också att det går bra, men jag har nog säkra kort ute Damkläder går alltid bra tycker jag.
    och jag tycker damkläder går kasst, skänker alltid bort dem till second hand.
    antingen måste det vara märkesläder eller så ska det vara större storlekar, st 34/36 går absolut inte o sälja på tradera.
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-12-08 09:17:26 följande:
    och jag tycker damkläder går kasst, skänker alltid bort dem till second hand.
    antingen måste det vara märkesläder eller så ska det vara större storlekar, st 34/36 går absolut inte o sälja på tradera.
    Nej små storlekar funkar inte, det håller jag med om. Däremot tycker jag att annat går bra om det är lite speciellt

Ang mailingbags:
    jag tycker magasinglag tar lång tid på sig att leverera, nsätan en vecka efter betalning - det tycker jag är lång tid när hon skriver att hon skickar senast dagen efter betalning :-/
  • charmmiss
    ominte skrev 2010-12-08 09:32:26 följande:
    Nej små storlekar funkar inte, det håller jag med om. Däremot tycker jag att annat går bra om det är lite speciellt

Ang mailingbags:
    jag tycker magasinglag tar lång tid på sig att leverera, nsätan en vecka efter betalning - det tycker jag är lång tid när hon skriver att hon skickar senast dagen efter betalning :-/
    oj, jag beställde 400 mailingbags från henne förra veckan, skrev i meddelanderutan att jag ville ha dem snabbt, och jag fick dem två dagar senare med DHL, tycker alltid hon är snabb med o skicka
  • Viktorsmamma

vilken kategori lägger man denna under?
    knappar med musik, saker som låter och snurrar, annat utseende på andra sidan.

vad kan man få för den tror ni? den kostade ca 500kr ny i butiken.
Svar på tråden Traderatråden nr 16