• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • piiiinkcat
    h80 skrev 2010-12-08 15:00:00 följande:
    här är annonsen, jag ser inte att reflexerna är så slitna, det enda som syns är ju att en knapp är utbytt o det har de ju skrivit

www.tradera.com/Barnoverall-auktion_302760_12...
    Ah, nä det var ju ingen bra bild.. är ju tagen med blixt så då blir det ju svårt att se. Tycker du kan kräva tillbaka en 100 i alla fall. Reflexer är ju viktiga!
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • LitenBlomma
    h80 skrev 2010-12-08 15:00:00 följande:
    här är annonsen, jag ser inte att reflexerna är så slitna, det enda som syns är ju att en knapp är utbytt o det har de ju skrivit

www.tradera.com/Barnoverall-auktion_302760_12...
    Den där hade jag tolkat som just i "fint skick". När jag själv skriver så så är det plagg som jag själv hade kunnat tänka mig att köpa. Det syns att de inte kommer direkt från affären men skulle det vara nåt trasigt, fläck eller liknande så skriver jag det. Fy så elakt! Be dem köpa tillbaka den eller hota med negativt!
    -02 -08 -09 & BF mars -11
  • Labolinas

Idag har jag fått hem två varor som jag köpt, två brsoscher av olika säljare. Båda har frankerat med mindre än vad de tagit betalt för i annonsen. Dessutom är den ena broschen inte alls så oskadad som det står i annonsen, dels är det rost på spännet baktill och något framtill. JAg skickar inte tillbaks den som är skadad, den kostade bara 14 kr ändå, men med portot som var på borde jag inte betalt mer än 8 kr....

Vad hade ni gett för omdöme? Kan dessutom tillägga att jag redan fått positivt från den som skickade den skadade broschen.

~Carpe Diem~
  • kalmar brud

Det som inte ska hända har hänt...
    SHIT!!! Jag har råkat skicka fel paket till två köpare... Dom har alltså fått varandras paket... Jag skickade dom med schenker... Den ena har hämtat ut det men den andra har inte hämtat ut sitt och jag har både ringt och jag har skickat mail...

Det lättast är ju om dom skickar med posten så betalar jag självklart frakten till dom... Den som har hämtat ut sitt paket går med på att skicka det, men då är hon ju osäker på om den andra kommer att skicka...

Hur ska jag annars göra??? Ska hon skicka det till mig så skickar jag rätt till henne när jag fått ordning på det?

• piiiinkcat
    kalmar brud skrev 2010-12-08 17:14:08 följande:
    SHIT!!! Jag har råkat skicka fel paket till två köpare... Dom har alltså fått varandras paket... Jag skickade dom med schenker... Den ena har hämtat ut det men den andra har inte hämtat ut sitt och jag har både ringt och jag har skickat mail...

Det lättast är ju om dom skickar med posten så betalar jag självklart frakten till dom... Den som har hämtat ut sitt paket går med på att skicka det, men då är hon ju osäker på om den andra kommer att skicka...

Hur ska jag annars göra??? Ska hon skicka det till mig så skickar jag rätt till henne när jag fått ordning på det?
    Hur lyckas man med det?
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • snappi81
    kalmar brud skrev 2010-12-08 17:14:08 följande:

Smidigast är ju om du får kontakt med båda köparna och dom kan skicka paketen till varandra och du står för frakten.
    Linus 070808 Lucas 090707
  • snappi81
    piiiinkcat skrev 2010-12-08 17:43:31 följande:
    Hur lyckas man med det?
    Det är väl lätt hänt, du sätter adresslappen på fel paket....
    Linus 070808 Lucas 090707
  • Viktorsmamma

nu är aktivitetsleksaken ute och en mololurv i 98. korta auktioner som går ut redan på söndag, ag chansar hellre än att folk kanske inte hinner få sakerna innan jul.

trist om de skulle bli försenat om man har senare avslut och de inte hinner fram innan jul.

• Flickmamma
    aglili skrev 2010-12-08 08:01:32 följande:
    När jag ser tillbaka på mina köp på tradera är det eg. väldigt få som jag är riktigt nöjd med. Ofta sämre skick än jag väntat mig. Nu sist stod det "toppskick" men jag tyckte den var ganska tvättpåverkad. Trist. Tror jag ska köpa nya saker bara.

Å andra sidan tycker jag det är lite synd att det är så mycket företag på tradera nu. Inte samma fyndchans, så jag är lite dubbel där.....
    Jag tycker att det är bättre att handla på barnloppis, det är mycket billigare och du ser skicket diretkt. Jag har gjort såna kanonfynd på olika loppisar i och runt Malmö. Köper mest märkeskläder såsom pop, didriksson, reima för nästan inga pengar.
  • kalmar brud
    snappi81 skrev 2010-12-08 17:55:45 följande:
    Smidigast är ju om du får kontakt med båda köparna och dom kan skicka paketen till varandra och du står för frakten.
    ja jag försöker ju få kontakt med den andra men inget svar någon stans... Hon har inte hämtat ut sitt paket ännu heller. och hon fick sin avi den 6e
Svar på tråden Traderatråden nr 16