• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Cajsalisa14

Vad besviken jag blir
    Nu har jag fått sänkta omdömesstaplar på fraktkostnad och leveranstid trots att jag ALLTID skickar direkt när betalningen har kommit in och ALDRIG tar ut någon extra kostnad utöver postens/Schenkers avgifter....
    Hur tänker köparen då???

• Bellabelize

Trodde att det var en sådan hon menade. Men heldräkt, funkar väl som någon föreslog!

• fjonkan
    Bellabelize skrev 2011-09-21 08:04:08 följande:
    Trodde att det var en sådan hon menade. Men heldräkt, funkar väl som någon föreslog!
    3småttingar skrev 2011-09-21 00:07:18 följande:
    Jumpsuit säger vissa också
    Det är ju väldigt svårt att få med i rubriken vad man menar då den kallas för olika saker ju:( Ska försöka lägga upp den en gång till idag och se hur det går. Mina övriga auktioner går ut i dag och jag är dubbelt nöjdSolig
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise
  • Kristyr
    fjonkan skrev 2011-09-20 17:32:58 följande:
    Men vad kallas dom där dressarna då? Det måste ju finnas ngt bra namn då dom väl?? Någon som vet?
    jumpsuit
  • Scruffy

När jag tittade på dem först så tyckte jag att dem såg ut att vara lila(svart.

Brun svart ville jag inte ha, så jag får väl lägga ut dem igen

• Ria
    TinkyWinky skrev 2011-09-20 21:53:15 följande:
    Är det ngn mer än ja som blivit av med paket på posten ??
    Har skickat en hel del paket som jag sålt o det är iaf två st som ej fått sina paket ?!
    Har skrivit deras adress rätt plus min adress står som avsändare..

vad mer ska man göra? För jag har väl ingen skyldighet att betala tbx eller ngt då jag avsäger mig allt när jag skickat paketet .

Usch känns ju hemskt. jag kan ju lixom inte övertyga dem att jag verkligen skickat paketen.. 
    Skicka som rekommenderat brev? Du kan juh inte göra mer än erbjuda den möjligheten isf.. :-/
  • Scruffy

Lilla flodhästen, du har rätt.

Själv brukar jag alltid skriva ut i texten vilken färg det är just för att ljus kan göra att färgerma ser annorlunda ut än i verkligenheten.

Får lägga ut dem på T, så kanske jag kan ta igen lite av mina utlägg

Svar på tråden Traderatråden nr 16