• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Beetle
    MejaKiZnic skrev 2011-09-22 15:02:27 följande:
    I will Glad,tack!
    Keep us updated
  • Pixxi

Jag hade en auktion som gick ut för nästan en månad sen. Inget svar eller någon kontakt med köparen alls. För att vara en av mina auktioner så handlade det om lite mer pengar än vanligt ( 1-20 kr ) men jag tänkte att köparen ångrat sig och tänkte lägga ut auktionen igen nästa månadslut. Idag fick jag omdöme av köparen. Förvånad
    När jag sen kollar banken idag så finns pengarna där. De fanns inte igår.

Härligt Skrattande

• maximum
    MejaKiZnic skrev 2011-09-22 13:55:31 följande:
    (PS.Har länkat till auktionen)
    Nu har jag mailat T åter igen, känner mig sårad för hennes otrevliga beteende mot mig.  Kommer svara så här tror jag:

Hejsan X
    Jag vet att jag mailat dig dagligen men detta är för du ej svarat dock har jag undvikit helgerna för att låta dig få vara i fred.  Begagnat skick kan vara mkt men nu gäller det en jacka som är sönder. Nyskick eller nytt har vi aldrig pratat om.  Om du vill så får det väl bli så, men innan vi tar in fler i denna röran så tycker jag vi ska ta en fika i helgen. Du, jag och jackan. Även om du fortfarande står fast vi ditt beslut så har vi försökt lösa det. Jag kommer upp imorgon eller på lördag.

Ha en trevlig dag!
    Mvh Julia

Är jag för knäpp i svaret...för mjuk kanske... Obestämd
    Hahaha fan va cool du är. "Du, jag och jackan" på en fika.
    Att du bara orkar vara så trevlig. Heja dig! 
  • MejaKiZnic

Men vaf*n nu ska han hålla på med advokater mm för jag hotat henne. Snart orkar jag ej mer...

♥мєℓιηα
  • Bellabelize
    MejaKiZnic skrev 2011-09-22 21:03:42 följande:
    Men vaf*n nu ska han hålla på med advokater mm för jag hotat henne. Snart orkar jag ej mer...
    Vem? Hennes kille?

Det var precis vad jag tänkte varna dig för. OM du skulle åka hem till henne, skulle jag råda dig att du tar med dig någon som ser och hör allt som sägs så att du inte åker på en motanmälan för påhittat olaga hot. Det kan se rätt illa ut att åka hem till någon för att lösa en konflikt. I alla fall i efterhand när det återberättas.

Har du sparat samtliga mejl mellan er? I sådana fall har de inte en suck på dig, du verkar ha skött det här på ett trevligt sätt.

Usch, jag förstår att allt det här känns olustigt och tar energi.
  • MejaKiZnic

Jag skrev fel menade henne. Jag skrev tillbaka att jag ej hade tänkt komma och respektera att hon ej ville att jag skulle komma...hade ej råd eller tid från början ville dock se hennes reaktion. :( snart orkar jag mer och ger upp :(

♥мєℓιηα
  • Bollfji
    MejaKiZnic skrev 2011-09-22 21:25:51 följande:
    Jag skrev fel menade henne. Jag skrev tillbaka att jag ej hade tänkt komma och respektera att hon ej ville att jag skulle komma...hade ej råd eller tid från början ville dock se hennes reaktion. :( snart orkar jag mer och ger upp :(
    Ge inte upp.. Men det finns nog inte så mycket att göra.. Spara mailen ni har och ta dig till polisen imorgon och rådfråga med dem.. Även om det inte leder nånstans så kommer du i alla fall känna dig bättre inuti att du faktiskt har anmält. För det är inte okej det som hänt. Va stark! Glad
  • MejaKiZnic

Ja kanske men tänk om hon ska göra en jätte stor sak av allt med advokater och hela rullen. Kommer jag aldrig klara det :( känns som hon har lite större plånbok än jag och kommer använda alla resurser för att få rätt för sig :( :(

♥мєℓιηα
  • Tessie2022
    MejaKiZnic skrev 2011-09-22 22:06:50 följande:
    Ja kanske men tänk om hon ska göra en jätte stor sak av allt med advokater och hela rullen. Kommer jag aldrig klara det :( känns som hon har lite större plånbok än jag och kommer använda alla resurser för att få rätt för sig :( :(

Men oavsett hur många advokater hon drar in så har hon ingen möjlighet att komma någonstans då du ej hotat henne.. Ett tips är att försöka få ut adressuppg/mailadress till de andra som blivit lurade av henne på tradera.. Då kan ni kanske gå ihop och göra en polisanmälan.. Likaså - var på tradera angående avstäning av henne.. Det lär ju kännas något för henne i alla fall då det blir svårare för henne att luras ..
Svar på tråden Traderatråden nr 16