• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • annat82
    TinkyWinky skrev 2011-09-20 21:53:15 följande:
    Är det ngn mer än ja som blivit av med paket på posten ??
    Har skickat en hel del paket som jag sålt o det är iaf två st som ej fått sina paket ?!
    Har skrivit deras adress rätt plus min adress står som avsändare..

vad mer ska man göra? För jag har väl ingen skyldighet att betala tbx eller ngt då jag avsäger mig allt när jag skickat paketet .

Usch känns ju hemskt. jag kan ju lixom inte övertyga dem att jag verkligen skickat paketen.. 

Jag har iofs inte blivit av med paket, men varit med om att posten missade att skicka avi på ett skrymmande brev. Det gick bra bara att det tog ett antal veckor extra för utlämningsstället att hitta det.

Det man kan göra som avsändare om du inte gjort det är att anmäla till posten och/eller PTS(länk finns i ts). Om du inte redan gjort det

Den säljaren ville iofs betala tillbaka till mig, men det var inget jag krävde och det kom ju som sagt fram till slut och löste sig på så sätt. Men jag tycker inte man har någon skyldighet att betala tillbaka om man avsäger sig ansvaret så länge man gör det man kan, dvs anmäler det försvunnet och försöker kolla med posten om något hänt. Och även erbjuda att skicka rekommenderat om köparen vill, men får då stå för kostnaden.
    Sen kan man ju göra mer om man själv vill och betala tillbaka en del eller så. I nåt fall då jag postat massor så tog vissa längre tid på sig och jag fick även info att det varit inbrott i den brevlåda jag brukar använda t.ex. I detta fall verkade allt komma fram till slut, men med den infon i efterhand så hade jag eventuellt betalat tillbaka en del då jag fick reda på problemen med brevlådan, även om det inte är mitt ansvar

• TinkyWinky

tack för era svar angående försvunnet paket, har nu anmält den ena försvunnen, den andra köparen har jag mejlat för o se om det dykt upp iaf..

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Konstantine
    TinkyWinky skrev 2011-09-21 11:27:37 följande:
    tack för era svar angående försvunnet paket, har nu anmält den ena försvunnen, den andra köparen har jag mejlat för o se om det dykt upp iaf..

Har dom ens gått till deras postombud? För som sagt ovan - det kan ju va avin som är borta.
  • fjonkan

Har mejlat en säljare om att jag vill ha det jag har betalat för men nu svarar inte säljaren på mejl längre. Har nu tagit kontakt med Tradera för att få lite backup förhoppningsvis. Om nu säljaren inte längre vill skicka skorna så vill jag ha pengarna tillbaka i alla fall. Blir så trött på sådant här krångel men har insett att jag är för snäll som inte redan gett ett negativt omdöme.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise
  • Ria
    TinkyWinky skrev 2011-09-21 11:27:37 följande:

Jag fick ett löp-nr på mailen på måndagen. Gick å åmade över att paketet aldrig dök upp.. Kollade mailen på tisdagen. Hämtade ut det idag.
  • MejaKiZnic

Sålde för ett tag sen en "Bugaboo Iphone-hållare" på T. När jag skulle skicka den så såg jag att en liten pigg hade gått sönder. Fick dra i alla trådar för att hitta denna utsålda sak men tillslut så lyckades jag hitta en sprillans NY och idag fick jag hem den. Efter en månads letande så var jag bara tvungen att ringa säljaren att en helt ny hållare väntade här hemma och skulle skickas så fort som möjligt. Jag tror köparen uppskattade detta väldigt mycket och så kul att få göra detta för någon Solig

♥мєℓιηα
  • Jessika82

Nu ska jag fota nya saker för att lägga ut på tradera. Sakta men säkert tömmer jag mitt hem......

• star67
    Jessika82 skrev 2011-09-21 18:28:57 följande:
    Nu ska jag fota nya saker för att lägga ut på tradera. Sakta men säkert tömmer jag mitt hem......
    det hade jag tänkt göra men dem som är ute går jätte dåligt tycker jag, jag har ganska mycket baby kläder upp till 74 går bra om jag lägger upp dem tror ni??
  • MejaKiZnic

Ja då har man fått Tradera att rekommendera att  polisanmäla henna Obestämd varför kan hon inte höra av sig bara .......Skrikandes

♥мєℓιηα
  • Ria
    MejaKiZnic skrev 2011-09-21 20:55:21 följande:
    Ja då har man fått Tradera att rekommendera att  polisanmäla henna Obestämd varför kan hon inte höra av sig bara .......Skrikandes
    Kanske hänt en olycka av nåt slag, eller nåt annat som gör det omöjligt för henne att höra av sig? Har inte hängt med i själva disskuterandet om personen. Bara en tanke.. Maila vad du är rekommenderad att göra? Hon lär väl reagera på nåt om det nu inte är nåt som hänt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16