• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • MejaKiZnic

Jag ska faktiskt försöka få tag på de som råkat ut för samma sak, kan ju ej göra de värre. Måste tänka positivt :). Aktie hålt mig lugn och trevlig så de är jag glad för. Tack för tipsen alla!

♥мєℓιηα
  • Väntarochlängtar
    MejaKiZnic skrev 2011-09-22 22:45:22 följande:
    Jag ska faktiskt försöka få tag på de som råkat ut för samma sak, kan ju ej göra de värre. Måste tänka positivt :). Aktie hålt mig lugn och trevlig så de är jag glad för. Tack för tipsen alla!
    Polisanmäl henne.. Hon kanske verkar "cool" men om det kommer ett brev fr "Farbror Polisen" så kanske hon inte är lika kaxig längre.
    Hon har säkert få likande "hot" innan om polisanmälan , men ingen har vågat - så då tror hon att du inte heller vågar? Prata med Konsumentvägledaren där du bor och be hon/han hjälpa dig, kanske kan ringa till denna knäppa människa och berätta hur Konsumenttjänstlagen fungerar ?!
    Du kanske har rättshjälp via din hemförsäkring? Kolla det..
    Eller om du har ngn vän som är jurist så kanske du kan be om vägledning ?

Hoppas VERKLIGEN att Tradera stänger av denna säljare, Tradera är alldeles för flata när det gäller konflikter på Tradera , de borde ofta ta ställning emot oseriösa medlemmar på Tradera, vilket de sällan gör... Tradera vill ha pengar från sina medlemmar men frånsäger sig allt ansvar vid konflikter känns det som..

Lycka till! Du är alldeles för snäll
  • MejaKiZnic
    Väntarochlängtar skrev 2011-09-22 23:57:03 följande:
    Polisanmäl henne.. Hon kanske verkar "cool" men om det kommer ett brev fr "Farbror Polisen" så kanske hon inte är lika kaxig längre.
    Hon har säkert få likande "hot" innan om polisanmälan , men ingen har vågat - så då tror hon att du inte heller vågar? Prata med Konsumentvägledaren där du bor och be hon/han hjälpa dig, kanske kan ringa till denna knäppa människa och berätta hur Konsumenttjänstlagen fungerar ?!
    Du kanske har rättshjälp via din hemförsäkring? Kolla det..
    Eller om du har ngn vän som är jurist så kanske du kan be om vägledning ?

Hoppas VERKLIGEN att Tradera stänger av denna säljare, Tradera är alldeles för flata när det gäller konflikter på Tradera , de borde ofta ta ställning emot oseriösa medlemmar på Tradera, vilket de sällan gör... Tradera vill ha pengar från sina medlemmar men frånsäger sig allt ansvar vid konflikter känns det som..

Lycka till! Du är alldeles för snäll
    Aktie hålt = Alltid hållit

De var rätt smart att få rådfråga någon faktiskt..Drömmerska genast kolla. Tack för alla tipsen. Jag hoppas det också. Jag måste berätta de goda nyheterna. Tradera har skickat vidare min fråga om avstängning till "säkerhets"-avdelningen för att granska säljaren.
    ♥мєℓιηα
  • Bellabelize
    MejaKiZnic skrev 2011-09-23 07:07:04 följande:

De var rätt smart att få rådfråga någon faktiskt..Drömmerska genast kolla. Tack för alla tipsen. Jag hoppas det också. Jag måste berätta de goda nyheterna. Tradera har skickat vidare min fråga om avstängning till "säkerhets"-avdelningen för att granska säljaren.
    Ett tips till; ta en skärmdump på hennes auktion, så att du har svart på vitt vad hon har skrivit. Om det blir en rättsprocess kan det ju dra ut på tiden och sidan kan försvinna (tradera har ju någon tidsgräns).

Och så kan du faktiskt använda den här tråden som bevis. Den fungerar ju lite som en dagbok där du har skrivit löpande om allt strul med den här säljaren.

Hoppas att det löser sig för dig!
  • LitenIsa

Finns ju även jurister som man kan ringa och rådfråga gratis. Kan ju alltid slå en pling till en sådan och se vad dem tycker att du ska göra. Har själv ringt en sådan en gång och dem var väldigt hjälpsamma.
  • Runguska

Hoppas det hela kommer till en bra lösning, eller bra kan det väl inte bli med denna början, men det kan ju avslutas på ett så positivt sätt som möjligt. Lycka till!
  • MejaKiZnic
    Bellabelize skrev 2011-09-23 08:49:08 följande:
    Ett tips till; ta en skärmdump på hennes auktion, så att du har svart på vitt vad hon har skrivit. Om det blir en rättsprocess kan
    Hoppas att det löser sig för dig!
    Tänkte samma sak så nu har jag skrivit ut allt på papper ifall att Obestämd. Har jag ej tänkt på men smart! Tack!!!
    LitenIsa skrev 2011-09-23 08:49:54 följande:
    Finns ju även jurister som man kan ringa och rådfråga gratis. Kan ju alltid slå en pling till en sådan och se vad dem tycker att du ska göra. Har själv ringt en sådan en gång och dem var väldigt hjälpsamma.
    Har jag ej tänkt på ska jag skriva på min "göra lista", Tack!
    Runguska skrev 2011-09-23 10:11:29 följande:
    Hoppas det hela kommer till en bra lösning, eller bra kan det väl inte bli med denna början, men det kan ju avslutas på ett så positivt sätt som möjligt. Lycka till!
    Man kan alltid hålla tummarna, tack!

Vilket superfynd, perfekt till extra ifall att Solig
    ♥мєℓιηα
  • Beetle
    MejaKiZnic skrev 2011-09-23 10:21:21 följande:
    Tänkte samma sak så nu har jag skrivit ut allt på papper ifall att Obestämd. Har jag ej tänkt på men smart! Tack!!!
    LitenIsa skrev 2011-09-23 08:49:54 följande:
    Har jag ej tänkt på ska jag skriva på min "göra lista", Tack!Man kan alltid hålla tummarna, tack!

Vilket superfynd, perfekt till extra ifall att Solig
    Usch vad jobbigt, men det är inte så att hon "hotar" med advokater då för att hon vet att det ofta funkar? Vi har ju sett dina mail och du har inte hotat henne!

• jagvetintevadjagheter

Fick hem ett par skalbyxor från pop idag som jag vunnit på tradera... Stod att de va i bra skick. Vind och vattentät osv osv..
    Men grejen är att byxorna är så slitna i rumpan det är liksom glest i sömmen om ni förstår? Det är även början till ett litet hål på rumpan och det är något konstigt streck över hela rumpan på dom. Jag har inte testat att tvätta dom än så strecket kanske går bort. Men jag testade brallorna under kranen och de är ju inte vattentäta för fem öre i rumpan.... vid hålet är det tätt men absolut inte i sömmen, blev blött direkt...

Skulle ni ha kontaktat säljaren ang slitningarna i rumpan eller bara låta det vara?
    De går ju att ha dom som överdragsbyxor, fast jag hade tänkt att de skulle va vattentäta också nu på hösten... annars hade jag ju bara köpt ett par överdragsbyxor...
    Har aldrig fått hem en "dålig" vara förut så jag vet inte vad jag ska göra.. gillar inte konflikter heller, men byxorna är ju inte som jag förväntade mig :( 

Svar på tråden Traderatråden nr 16