• Pixxi

Traderatråden nr 16

Så pinsamt, jag har nog skickat fel klänning till fel köpare Skäms Hade två likadana ute

Jag har mailat köparen och hoppas att hon är schysst och skickar tillbaka den. Jag bjöd på portot på hennes vunna auktion, annars vet jag inte vad jag ska göra Frakten från henne till mig betalar jag ju också så klart.

Hur har ni gjort ? Ni som varit lika snurriga som mig. Eller är det bara jag som råkat ut för det

• Pixxi
    Karolina1982 skrev 2011-07-18 19:07:21 följande:
    jag har det senaste halvåret haft problem att se bilder inne på Tradera? Någon som vet varför??
    Har du firefox? Jag tog bort nån reklam och kunde inte se och bjuda. Men när jag la tillbaka reklamen igen så gick det.
    marco skrev 2011-07-17 11:21:03 följande:
    Hur går det för er med affärerna?
    Tradera känns som det är på väg rakt ner i avgrunden.
    Får knappt några besök på mina auktioner, på en vecka brukar dom ligga mellan 3-10 besökare.
    Lägger alltid ut för en krona så det är inte ovanligt man får sälja iväg lite prylar mer eller mindre gratis.
    Så jag håller på att ge upp Tradera, dom gör ju verkligen ingenting själva heller för att göra reklam för sig eller att bättra på ryktet.

För ca 5 år sen va Tradera rena guldgruvan, man fick bättre betalt där än vad man gett för sakerna nya.
    Nu kan man lika gärna gå och dumpa allt i soptunnan istället.

Ska man köpa så är det många som börjat salta fraktpriserna rejält, det har väl antagligen att göra med Traderas avgifter, om man säljer för en femma så ska Tradera ha 3.38kr av dessa pengar, det är svårt att göra nån vinst då utan att göra ett påslag på frakten.
    Jag har inte samvete att ta mer betalt än vad portot kostar, tar ofta mindre betalt än vad frakten går på. Man vill ju inte va allt för girig.
    Jag brukar aldrig sälja på sommaren, hösten är mycket bättre La ut några nu men vågade inte sätta 1kr eftersom det går så dåligt nu ( tror jag ) La in dem igår, har redan haft några som kollat, men jag säljer inte barnkläder.
  • Pixxi

Mina auktioner går inte alls. Jag kollade innan och jämförde med andra, de hade fått mellan 50-100kr men jag får inte ens 10:-

Känns supertrögt på tradera

Vinterkläder kanske går bättre?

• Pixxi

Håller på att fixa lite med saker jag tänkte lägga ut snart, funderar på vinterskor, är det för tidigt att lägga ut?

• Pixxi

Jag har lagt ut lite ikväll. Men räknat fel på portot, får fixa det i morgon. Det är så jobbigt att lägga ut auktioner, jag blir helt slut.
    Finns det något knep som gör det enklare?

• Pixxi

Jag är inte sams med prolist, men får testa det i morgon igen. Nu orkar jag inte lägga ut mer idag, det blev ändå 21 st.

StaffenAssar: jag lägger ut "liknande auktion" så behövs bara fylla i som du skriver, men det ska mätas o vägas och vikas o fixas... phu.. Drömmer

• Pixxi

Hoppas velour och bamse går bra... jag tror det är lite tidigt men chansade lite Tyst

• Pixxi

Men vad konstigt, en av mina bilder syns bara halva Men går man in på auktionen eller jag är inne på min sida syns hela...

Har nån råkat ut för det nån gång, varför blir det så??

• Pixxi

Köpte världens sötaste dräkt typ Onepice igår på HM. Men dottern vägrar, den är ju inte rosa Vad kallar man en sån om man ska sälja den? Onepice kan man ju inte skriva.

Svar på tråden Traderatråden nr 16