Inlägg från: MariaJuj |Visa alla inlägg
  • MariaJuj

Traderatråden nr 16

vita skor lever farligt (om de inte går att torka av), barnen är så snabba!!

• MariaJuj
    milizza skrev 2010-06-15 22:54:39 följande:
    Hej tjejer

Vann en auktion jag var såååååå glad över. Ett par rosa converse till min 3 åring.

Fick hem skorna idag, och vart så jäkla besviken. Trasiga smutsiga kopior.

När jag mailar säljaren skriver hon "
    Hej,
    Trist att du känner så som du gör.
    Precis som det stod på Tradera så är de inköpta i Kina, och där är det ibland svårt att veta vilken kvalitet man får.
    Hur sjutton ska jag veta att det är kopior för att dom är köpta i kina??? Alla converse är gjorda i kina!!

Har jag rätt att bli sur och tycka att det är helt fel???

Men trasiga, om det inte stod i annonsen så skulle jag kräva få lämna tillbaka dem!! asså vad surt :((
  • MariaJuj
    Olivers Mamma skrev 2010-06-15 23:11:07 följande:
    ja precis, för poliser har ju inget bättre för sig
    =) försöker låte stor.

Var med om att någon skrev min mans namnteckning och tog dyra varor (mannen hade sagt han ville hämta dem på lagret med de hade skickat det med bud) Efter ett tag kom räkningen men mannen hade inte åkt för att hämta ut varorna så ringde. De sa han hämtat ut o skrivit under. Polisanmälan men fick brev från polisen med att de inte hade tid med det ärendet typ. Tur företaget kände mannen så bra så vi behövde inte betala för varorna!!
  • MariaJuj
    snappi81 skrev 2010-06-16 09:58:13 följande:
    Tack!
    där jag kommer ifrån säger vi loafers Skrattande
  • MariaJuj
    Olivers Mamma skrev 2010-06-16 19:30:06 följande:
    Jag är trött på människor!

En person betalade in 10kr för lite, maken skickade trots det varan samma dag, tyckte att 10kr på 100 inte gjorde så mycket. ÄNDÅ drar männskan ner staplarna på leveranstid och fraktkostnad
    (o jag vet att det är den personen är den bidragande faktorn till att staplarna sjönk iom att maken bara har några få omdömen)
    jadu tyvärr kan det bli så =), jag förstår inte hur de lägger sina omdömmen ibland Rynkar på näsan, men glad bara det blir positivt, för även där kan man ha otur. Som i mitt fall hörde köparen av sig efter en månad tror jag det var o sa att det fanns hål i en av boby;na...Man bara va?? NEJ det var det inte men kanske efter att hon använt dem?? Tokiga männsikor finns det gott om, var något mer hon klagade över men men, klaga efter en månad e väl ändå att inte tänka....
  • MariaJuj
    Lucky skrev 2010-06-16 20:18:32 följande:
    Är så nöjd med mig själv som äntligen tagit tag i säljandet (igen) och lagt ut lite kläder... högarna här hemma bara växer och växer... har en tendens att köpa mer än jag säljer tyvärr! Skulle behöva göra tvärsom ett tag nu... hmm
    länk så man får kika? Skrattande
  • MariaJuj
    Olivers Mamma skrev 2010-06-16 19:53:48 följande:
    Min kompi var med om det sjukaste, fick betalt, skickade varan, fick positivt omdöme, över två månader senare ringer personen och frågar vart sakerna är.
    Min kompis säger att hon redan fått ett positivt omdöme och då säger köparen att hon satte det bara för att hon redan då hade en positiv uppfattning om affären men att hon sedan åkte utomlands och inte kunde höra av sig tidigare för att efterfråga varorna...
    Tjena lixom
    ja man kan möta på väldigt intressanta personligheter, tänk vad internet har öppnat upp för alla hahahaa
  • MariaJuj
    Smultronhjärta skrev 2010-06-16 20:34:21 följande:
    Tror mer på det höga utropet där...Det krävs att rätt person ser auktionerna dvs de som inser att det är ett helt ok pris
    Jag tycker att suits är superbra denna årstiden..tunna och skyddande mot solen.

Själv trotsar jag torkan på Tradera och kastar i detta nu ut 18 färska auktioner..Detta trots att de 25 som går ut i morgon går asadåligtCool
    din länk?
Svar på tråden Traderatråden nr 16