Traderatråden nr 16
Väntarochlängtar skrev 2010-06-19 13:41:49 följande:
Jag ger fan snart upp Tradera!!!! Finns alla Sveriges psykfall där?Jag vann ett fint linne för ca 1 månad sedan som skickades m DHL. Hämtade det typ i sista sekunden och tittade på det och tyckte att det såg jättefint ut och la ett positivt omdöme till säljaren. Jag provade aldrig linnet vid detta tillfälle.
Sen ska jag åka utomlands, provar linnet som tyvärr inte passade mig, och upptäcker att det är sönder i sidan på linnet (skirt tyg). Jag mailar till säljaren och berättade detta och frågade om vi kunde lösa det på något bra sätt?
Får inget svar överhuvudtaget...
2 veckor senare - idag - får jag ett negativt omdöme med kommentaren:
ville ha pengarna tillbaka påstod att linnet var trasigt efter en månad dåligt--
Jaha... hur ska jag kommentera detta??
Kan inte lämna negativt omdöme eftersom jag redan har lämnat positivt eftersom jag tyckte att varan verkade bra ..
Mitt mail såg ut såhär:
Hej!
Vann för ett tag sedan ett linne (vitt) och jag hämtade ut det förra veckan tror jag det var? Hur som helst, det såg jättefint ut och jag satte ett postivit omdöme till dig. Idag tittade jag lite närmare på linnet och provade det eftersom jag ska åka utomlands i veckan.. Då såg jag att det var sönder (fransigt) längst ner på ena sidan...

Hoppas att vi kan hitta en lösning på detta. Kan maila bilder om du vill.

Tråkigt säljaren har sån attityd, man mailar ju för att man vill lösa det hela...hoppas det går att få henne att ta bort det neg!!