Inlägg från: MariaJuj |Visa alla inlägg
  • MariaJuj

Traderatråden nr 16

StaffenAssar skrev 2010-06-23 11:15:04 följande:
    Nu skrev jag ett mail till en köp nu -köpare som köpte en sak av mig igår på dagen och ännu inte hört av sig:
    Hej!
    Vill bara påminna om att jag behöver ha pengarna på mitt konto senast imorgon på dagen om jag ska hinna posta innan 5/7. Jag skrev detta i objektsbeskrivningen också, men vill bara försäkra mig om att du läst detta. Det är absolut ingen stress från min sida utan ville bara klargöra
    All betalningsinfo finns i mailet från tradera.
    Ha en bra dag!
    Mvh
    Karolina

Tycker ni att det var stressande? Kände att jag ville försäkra mig om att de vet hur det ligger till... 
    Nej, det e ett artigt mail, du vill väl o det framgår Flört
  • MariaJuj
    x karin76 skrev 2010-06-23 12:41:13 följande:
    Hmm. La ut lite blandat i helgen.. Både tjejkläder och killkläder. Men bara killkläderna får bud..?? Utbudet är kanske för stort för tjejkläder så de försvinner i mängden..?

Hur är det för er andra? Får ni också mer bud på pojkkläder än flickkläder?
    Har bara flickor så vet inte Flört Men tycker det går ok med allt. Ibland hjälper jag familj eller vänner o lägger ut pojk men händer inte så ofta...
  • MariaJuj
    Peak skrev 2010-06-23 15:14:51 följande:
    suck skrev fel strl i en annons, vad gör man då nu när man fått ett bud? "Bara" 1 kr än så länge men jag vill ju gärna ändra den och köparen vill anatagligen inte ha en annan strl!
    Skriv in det i ett inlägg, att bud från den summa som det är behöver inte gillas ifall köparen inte är intresserad och att anledningen är att du skrivit fel storlek...kanakse?
  • MariaJuj
    Smultronhjärta skrev 2010-06-23 18:51:00 följande:
    Det kommer säkerligen imorgon! Jag räknar kallt med att flera saknade betalningar kommer att trilla in imorgonDrömmer
    Hoppas man ju på för inget kul att "jaga" folk Oskyldig
  • MariaJuj

sugen på de blommiga Molo skorna  Skrattande Men galet då mina barn inte direkt håller sig borta från vatten o gegga Drömmer

• MariaJuj
    Smultronhjärta skrev 2010-06-23 19:30:52 följande:
    Jag är sugen på extremt mycket Molo just idag med tanke på att höstkollektionens första släpp nu har landat i SverigeTungan ute
    Köpte dessa till sonen
    www.busochrackartyg.com/product1606/category1...

Och för att återgå till Tradera så saknar jag köp-nu på en av dina auktioner- den får nu ligga i min minneslista och hoppas att jag kommer ihåg den
    oj vad har jag som är intressant hahaha Drömmer
  • MariaJuj
    Fy vad trött jag blir. Har många köpare som inte har lämnat omdömmen.Är det så svårt för folk att lämna omdömmen?Ikväll ska jag påminna minst 30 st att lämna omdömmen.

Hur gör ni som köpare,lämnar ni alltid omdömme?

Sen är det irriterande att säljare inte svarar på mail. Många gånger mailar man säljaren lite frågor man har om en viss auktion. Inga svar får man,inget vidare seriöst anser jag
    Har också en massa köpare som inte lämnar omdöme!! Men lämnar inte de så gör inte jag det heller. Har skrivit i mitt "vinst"mail att jag lämnar omdöme efter att jag sett att de fått varan, dvs genom att de lämnar ett omdöme till mig Skrattande

Köper jag något själv lämnar jag omdöme när jag fått varan. Oftast brukar säjaren lämna om man själv gör det.

Jag är en sådan som inte alltid "hinner" svara på alla frågor Skäms. Försöker ju göra det fårstås. Man vill ju att personer ska buda på auktionerna o det görs ju först efter att man svarat på frågan. Men ibland tänker man hur f-n tänker männsikan, vad de menar med frågan Skrattande  kansiga frågor kan man allt få!
  • MariaJuj
    jordnöten skrev 2010-06-24 10:32:20 följande:
    Har en auktion ute som jag vill göra ett tillägg i texten på. Hur gör jag då? Antar att det finns många tradera experter här
    Gå till "fler alternativ"   klicka där på "Tillägg i objektbeskrivningen"
Svar på tråden Traderatråden nr 16