Inlägg från: backi2008 |Visa alla inlägg
  • backi2008

Traderatråden nr 16

Finsmamma skrev 2010-08-27 19:06:42 följande:
    ÄNTLIGEN ETT OMDÖME PÅ KÖPARNA OCKSÅ!!!
    Visst är det underbart!!!
    Emil min solstråle
  • backi2008
    StaffenAssar skrev 2010-08-30 20:11:17 följande:
    Suck. En köpare budade hem en overall av mig förra söndagen och har varken betalat eller hört av sig, jag skickade påminnelsemail igår utan svar och sms:ade därför nu idag. Får till svar att hon är på semester och betalar imorgon. Ok, bra att få svar, men hur svårt kan det vara att skicka ett mail eller sms direkt efter auktionsslut isf? Det står tydligt i objektsbeskrivningen att jag vill ha betalt inom 5 dagar men att det går bra att vänta och att man isf ska kontakta mig direkt efter avslutad auktion... Hatar att behöva jaga köpare...
    Vilken tur man kan lämna betyg på köparens snabbhet med betalning Skrattande.
    Emil min solstråle
  • backi2008
    Ladyn skrev 2010-09-05 09:31:39 följande:
    Eller, så andvänder man ett "hårt" måttband (vet inte vad dom eg heter) och mäter i skon, är näst intill som en riktig mätsticka.

Blir oxå grymt irriterad på alla skoauktioner som det inte står måtten i!
    En till som HATAR att det inte står innermått. Vägrar att maila varje och fråga då man oftast får ett mindre vettigt svar. Köp en mätstickaSkrattande så blir köprna mycket gladare och fler som budar!
    Emil min solstråle
  • backi2008
    AnnaFreja skrev 2010-09-07 19:40:25 följande:
    Jag måste bara få beklaga mig igen. Igår skrev jag om en tjej som köpt mina kläder på loppis och sen säljer de på tradera. Nu påstår hon i denna auktion att byxorna är nya - aldrig använda endast tvättade. OK, jag har använt dem till min tjej. :(

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Kan du inte maila henne och fråga varför hon skriver som hon gör?
    Emil min solstråle
  • backi2008
    kram059593 skrev 2010-09-16 20:55:37 följande:
    Här är senaste svaret jag fick, när jag skrev att de inte fyllde sin funktion, inte värst tillmötesgående

Jag håller inte med dig på den punkten det sitter ju runt fickan och med en jacka över så har det ingen betydelse det är ju en överdragsbyxa inga galonbyxor som tex ska gå att sitta i vatten utan att bli blöt.
    Mitt alternativ kvarstår 250:- tillbaka då byxan är returnerad eller behåll dom mitt erbjudande står kvar till i morgonkväll.
    Maria
    Köpte också nyss ett par skalbyxor som skulle vara så gott som nya. Jag vågade buda hem dom. Mycket riktigt när dom kom hem var dom väl använda med bortskavd söm och början till hål. Säljaren var ganska ny men väldigt förstående. Hon återbetalde utan krångel och byxerna är på väg tillbaks.
    Man vill ju ha hela byxor om det inte står något annat.
    Stå på dig och hävda din rätt till återköp.
    Kan du länka till auktionen?
    Emil min solstråle
  • backi2008
    Mini Pantern skrev 2010-09-28 14:37:02 följande:
    Lite OT men jag undrar om det finns någon som vet om man kan köpa nya resårband till en reimaoverall? Och isof var? Har köpt en kanonfin overall men banden under fötterna är helt trasiga så de behövs bytas.
    Sytillbehörs affär. Finns på metervara Skrattande
    Emil min solstråle
Svar på tråden Traderatråden nr 16