Ninninn skrev 2011-04-04 09:14:34 följande:
Första gången var ja i v.17 men förstod då att något inte stämde för ja hade ingen mage alls och alla andra som va så långt gånget hade ju en gaska stor mage då visade de sig att fotret dog i v.14 så då fick ja ligga inne påSahlgrenska och föda ut de, fy fan vilken smärta de e, de e ju en riktig förlossning fast de inte kommer ut en stor bebis. Min sambo valde att titta på de lilla pyret. Vi skickade även iväg han på en undersökning för att se om det va något fel men de var de inte, men dom sa att det var en liten kille

2: ma var v.9 fostret dog v.5 3:e ma tvillingar var i v.10 dom dog v.8 4:e ma va i v.10 fostret dog v.8 och nu 5: ma va i v.9 fostret dog v.8. De e så sjukt att de kan hända så himla många gånger för en å samma personer.
Ja väntar på svar från sahlgrenska/repro om vi ska få göra ivf de e ju inte de som e vårat problem för vi blir ju gravida men då vet man iallafall att dom tar de ansolut bästa äggen + att ja då får proggisar.
Nu denna 5:e gången var jag ju med i Lennart Blomqvists studie och han sa att nästa gång ska ja få progesteron för har man inte tillräckligt med progesteron i kroppen runt v.8-10 då moderkakan ska ta över då dör fostret så de kanske kan vara de för min del då man kan ju hoppas de iallafall.
Man måste ju tro på allt.
Ja det är ju ett tydligt mönster där kring v 8..
Jag har precis skrapats för ett MA (fick tre doser cytotec som inte gjorde det det skulle först), jag var i v 12 men fostret dog v 9.. i mitt fall hade jag progesteron så det kan inte vara det...
Sen har jag två tidiga mf i v 5 och ett utomkveds där jag började blöda vaginalt i v 5 men inte fick "hjälp" förrän i v 8 när jag blödde ut i buken... bortsett från det senaste så var nog det fan det jobbigaste..
Jag kan inte föreställa mig hur det känns att gå igenom så många MA... jag hoppas verkligen jag slipper det igen... :((
Kramar till dig!