• MCT79

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej.. hoppar in här efter tips från en vän..

januari 2010 utomkvedshavandeskap som läkte ut genom att vänta... tog 12 veckor..
    aug/sept 2010 missfall v5
    sept/okt 2010 missfall v5..

plussade 2/2 och trodde det skulle gå vägen denna gången.. 11+4 igår var jag på läkarbesök inför KUB och då visade det sig att fostret dött i 8+4..

Nu ska jag få mifegyn på söndag och sen läggas in och få cytotec på tisdag...

Denna graviditet har jag använt mig av progesteronvaggisar..  vad kan ni rekommendera att jag begär till nästa gång`?
    Om man orkar nån nästa gång. just nu känns allt nattsvart..

det gick åt skogen...igen.
  • MCT79

Å just det.. har ni tips på nått bra ställe i stockholmstrakten??

• MCT79

Jag undrar samma sak som dig Kronjuvel... var hittar man en läkare som är villig att prova de olika preparat man har forskat en del på?!

• MCT79

Jag är så arg just nu.. ringde till min gyn-kontakt och begärde ut provsvaren... det enda han kollade under vår "utredning" var sköldkörteln, FSH,LH och Östradiol.... (!!!!)  De tre senare lär väl inte vara nått problem efter som jag JU BLIR GRAVID!.. Sen när vi pratat har han gett intryck av att "allt" är kollat och att allt var normalt!!
    Jag vet att de också kollade kromosomerna och där var det också okej.

Ringde Danderyd efter tips om en Frida Husseini... men det är 5-6 månaders väntetid och krävs remiss. Nu fick jag en tid på vår vårdcentral och hoppas på remiss därifrån om inget annat...

I morgon kl 08 får jag min cytotec... jag önskar såååå att jag istället väntade på KUB vilket jag skulle ha gjort denna veckan...

Fy fan för livet ibland alltså...  :´(

• MCT79
    Hej på er. Nej det gick inte bra med cytotecen alls... första två doserna märkte jag inte så mycket av... jag fick svag mensvärk men inte så mycket mer... blödde mycket sparsamt... vid lunchtid kom några koagler men efter det slutade jag blöda helt... (!)
    Tredje dosen vid 15,30 gav mig FRUKTANSVÄRT ont... men fortfarande bara lite lite blödning.. så vid 18,00 gjorde man ett VUL och såg att precis allt var kvar. Det bestämdes då att jag skulle skrapas...

Vid 21,30 skrapade dom mig och jag fick stanna över natten... kom hem igår lunch och mår okej... blöder typ ingenting... lite brun/rosa flytningar bara.

Men ledsen.... så oerhööört ledsen... kommer över mig rätt vad det är och allt bara brister....  det känns som jag sörjer alla de missfall under förra året också som jag "tog lätt på" då...
  • MCT79
    Ninninn skrev 2011-03-31 10:17:00 följande:
    MCT79 beklagar det som hänt dig, fick själv 2 kurer med cytotec förra veckan men inget hände så ja blev skrapad i fedags har inte blött någonting sen dess.

Man mår fruktansvärt dåligt över att behöva gå igenom detta gång på gång om dom bara kunde hitta något fel för nått fel e de... ja vet inte hur jag ska orka mer, vill knappt gå upp på morgonen. Har varit sjukskriven nu i 2 veckor men på måndag får ja väl gå å jobba igen blir ju ännu knäppare av att gå här hemma å mala saker i huvudet hela dagarna.

Ja vill inget hellre än att försöka igen och önska att de ska vara min tur nästa gång men ja har önskat de 5 gånger nu och varje gång får man vara glad i några veckor sen tar glädjen slut igen å igen.
    Jag vet precis hur du menar... den här gången fick jag vara glad nästan 10 veckor... alltså visste om att jag var gravid så länge.. just nu fattar jag inte hur jag ska orka någon mer gång och det skrämmer mig som sjutton... det här är inte likt mig alls.. jag brukar vara mer positiv men nu känner jag mig riktigt deppig... inget känns roligt, inget känns viktigt.. jag är inte hungrig och vill helst sova men tvingar mig att vara uppe.
    Sambon försöker stötta men är ju jätteledsen själv och ovanpå det har han en riktigt  hemsk förkylning. Han låter hemskt illa.. Så det är inte direkt uppåt här hemma!

Jag har fått sjukskrivning för nästa vecka med.. får se hur jag gör... mitt jobb kräver rätt mycket av mig psykiskt också så jag ska nog hålla mig därifrån till jag är okej igen..
  • MCT79
    Ninninn skrev 2011-04-03 11:25:49 följande:
    Ja efter mitt 3:e missfall gjorde vi en utredning men allt är jätte bra vi e så friska. 4:e graviditetern åt jag Trombyl men de blev ett ma till. Nu denna 5:e gången var vi ved i Lennart Blomqvists studie i Borås, han har tagit jätte mycke blod prover på mig men inget hittades där heller..

Förra veckan var ja på sahlgrenska/repro och lämnade 14 rör blod igen dom har ja inte fått svar på.
    Nästa gång ja blir gravid ska ja få progesteron så då får ja hoppas på att det är den medicinen jag behöver.

Om man bara kunde få ett svar på VARFÖR just detta ska drabba oss...
    Fy tusan.... hur långt gången har du varit där du fått dina mf/ditt MA?

Jag har inte behandlats alls mina första utan först nu vid mitt MA så fick jag progesteron..
  • MCT79
    kramizar79 skrev 2011-04-03 11:18:39 följande:
    Hej! jag skrev här för ett tag sen.. Nu har ja haft 3 MF å jag trodde igår att ja fick ett 4 men nu vet ja inte?! Hoppas nån här inne känner igen detta! Jag blödde som mindre än en mens i ca 2 timmar å sen va det väldigt lite blodblandade flytningar!?? Å idag e det så att man knappt kan se att det e lite rött i flytningarna.. Å, detta e skitjobbigt, vad e det som händer??
    Hur går det för dig?
  • MCT79
    Piggelin31 skrev 2011-04-04 08:39:41 följande:
    Hur lång tid efter missfallet tar det innan man kan börja missfallsutredning? Måste kroppen komma igång innan man kan ta blodprover...?
    Sitter här och är mitt i tredje missfallet hoppas kroppen klara det själv har skrapats två gånger innan...

Håller tummarna för alla er att det ska lyckas! ♥
    Jag vet faktiskt inte... jag väntar själv på utredning...blöder än och hade ett positivt gravtest senast igår... har tid nästa tisdag... hoppas det mesta lugnat sig då..
  • MCT79
    Ninninn skrev 2011-04-04 09:14:34 följande:
    Första gången var ja i v.17 men förstod då att något inte stämde för ja hade ingen mage alls och alla andra som va så långt gånget hade ju en gaska stor mage då visade de sig att fotret dog i v.14 så då fick ja ligga inne påSahlgrenska och föda ut de, fy fan vilken smärta de e, de e ju en riktig förlossning fast de inte kommer ut en stor bebis. Min sambo valde att titta på de lilla pyret. Vi skickade även iväg han på en undersökning för att se om det va något fel men de var de inte, men dom sa att det var en liten kille Glad
    2: ma var v.9 fostret dog v.5 3:e ma tvillingar var i v.10 dom dog v.8 4:e ma va i v.10 fostret dog v.8 och nu 5: ma va i v.9 fostret dog v.8. De e så sjukt att de kan hända så himla många gånger för en å samma personer.

Ja väntar på svar från sahlgrenska/repro om vi ska få göra ivf de e ju inte de som e vårat problem för vi blir ju gravida men då vet man iallafall att dom tar de ansolut bästa äggen + att ja då får proggisar.

Nu denna 5:e gången var jag ju med i Lennart Blomqvists studie och han sa att nästa gång ska ja få progesteron för har man inte tillräckligt med progesteron i kroppen runt v.8-10 då moderkakan ska ta över då dör fostret så de kanske kan vara de för min del då man kan ju hoppas de iallafall.
    Man måste ju tro på allt.
    Ja det är ju ett tydligt mönster där kring v 8..
    Jag har precis skrapats för ett MA (fick tre doser cytotec som inte gjorde det det skulle först), jag var i v 12 men fostret dog v 9.. i mitt fall hade jag progesteron så det kan inte vara det...
    Sen har jag två tidiga mf i v 5 och ett utomkveds där jag började blöda vaginalt i v 5 men inte  fick "hjälp" förrän i v 8 när jag blödde ut i buken... bortsett från det senaste så var nog det fan det jobbigaste..

Jag kan inte föreställa mig hur det känns att gå igenom så många MA... jag hoppas verkligen jag slipper det igen... :((

Kramar till dig!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14