Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Mirix: Tackar och bockar!

• flingansnö

Tip: men om den stått i ungen så länge kan det inte vara ngn fara!! Ta det lugnt nu! (fast jag veeeeeeet hur man nojjar.....)

LillaT. Härligt att det gick bra!

Utteröga: Fast 1000kr är iallfall med pengar, och du får jobba Varför måste din sambo gå ner i tid?

och Disan, du visst både mamma och en i gänget!!

• flingansnö

Godmorgon!

Inatt har jag iallfall fått sova!!! Magnus och G sov på soffan i natt, vilket gav mig hela dubbelsngen för mig själv!!!    Men det behövs, för jag har G hemma hela förmiddagen, fick hämta honom från fsk igår med världens hosta.... bara inte jag får det också nu!!!

Mirjam: Oh, vad sa de på frga doktorn då? Jag har inte haft ngn mer attack, och hoppas att jag slipper!!

Linda: du kan väl prova? Om hon vill ha kommer hon ju att äta, och är hon inte redo så vill hon inte ha.

• flingansnö

Syster: Skönt med ett schema! Och h oppas att det blir bättre för Alex med huvudvärken... konstigt att det ihte har hjälpt....

Linda: Ingen aning.... men det låter ju lite logiskt iallfall... altså det där med gluten,...

Här har vi precis pratat med verkstan.... nu ut med 3500kr till!! Det betyder att detta år har börjat med 21000 (!!!!!!!!!) i utgifter för att få bilen att gå som den ska...... SUCK.... tur att man är gjord av pengar.......

• flingansnö

Godmorgon!

Hoppas att ni fått sova gott! Själv har jag sovit som en klubbad säl, var på bokcirkel igår och kom hem och var så trött att jag somnade inom fem minuter tror jag. Gsutav kom in till oss så sent som 4 i morse så jag har verkligen sovit!

LillaT: Hoppas att det inte är magsjuka så du klarar dig med en vabdag.

Mirjam: Har aldrig sett järfälla TV men har ju sett adnra lokaltv-stationer så jag kan tänka mig hur det är

Marina: UNDERBART!!!!!!!

Syster: Hoppas åderbråcken går att ta bort!

Nu ska jag skriva ut tecken och en massa ingo om Gustavs eventuella språkströning, ska ha möte med hans pedagog på förskolan idag. HAn själv ska vara hos farmor och farfar melan 10 och fem.... det känns skönt att ha dem, jag klarar ju verkligen inte av att ha G hemma på heltid, så annars hade mange fått vabba....

Hoppas att  ni får en solig trevlig dag idag!

• flingansnö

här hemma har jag just beställt pizza.... det blir så tydligt nu när jag har G hemma ngra timmar om dagen att jag verkligen har ont och blir helt slut. laga matfinns inte ens på världskartan.... suck...  Tog mig iaf till fsk idag och hade möte ang.Gustavs språkträning, och de är jättebra där. Hoppas nu att de verkligen gör det de säger att de ska göra.

Utteröga: Skumt det där med mötet på fsk. Man förstår ju tanken, men de liksom hugger sig i svansen känns det som... Det är svårt det där, vi var på kalas i helgen och  G hade jeans,ljusblå tenniströja, mörkblå stickad övertröja. och ljust rosa sockar. KOmmentaren var "han har politiskt korrekta sockar... " Jag menar vad ska man säga....?

Marina: Jag är jätteavis på dig för semestern!! Vi kommer inte kunna göra mycket alls i sommar.... Hoppas att det blir så underbart somdet verkar!

Nu ska jag värma vetekudden, ta två citodon och vänta in pizzan framför tvn.

• flingansnö
    Stora syster skrev 2010-03-25 11:28:53 följande:
    Naha, om man ska dra mot centrum en sväng innan jobbet, ska hämta ut min nya mobil som jag beställde, tänkte ta bolaget inför helgen också, o kanske t.o.m. hittar nåt snygggt att ha på mig!  Annars blir det trevligt med vindrickande i svart sopsäck också! ;)Ni får ha det så nice alla idag!!
    Stora syster: oavsett vad du har på dig så är du snyggare än jag iallafall... jag komemr att var som en valross bland er på lördag..... Hoppas dock att du hittar ngt snyggt att ha på dig.
  • flingansnö

Utteröga: Håller med LillaT, den är superbra!

LillaT: Det är inga problem.

• flingansnö

Altså jag har fleecefodrat regnställ till G och jag måste säga att jag tycker det är fantastiskt! Tyckte även det när jag jobbade på fsk. Barnen håller sig varma och torra och det är lätt att klä på dem, och de kan oftast klä på sig själva, det är ju svårt för dem med först overall och sedan galonisar. Dessutom blir de rörligare i fleecefodrat. Vi fick ett av svärisarna, ett everest, och det är ok, men glipar lite i ryggen. Förra året hade G en overall från Ellos, som var billig och TOPPENBRA! Jag ska se om ajg hittar dem kan jag länak, nu har min systerson den.

Svar på tråden järfällatråden 9