järfällatråden 9
Mirjam: Har ni varit på Ul än? Hur mår Fanny?
Mirjam: Har ni varit på Ul än? Hur mår Fanny?
mirjam: Såklart vi får pengar för blöjorna, om det var det du menade med juste.... blöjor ingår ju i avgiften....
spännade med Ul!
Tip: Känner igen det där.... det är svårt med shoppingen..... men tänk så fin du kommer vara i de nya örhängena!!
tip: Ha ha ha, sån är min man också.... Han var inte det förut, men numera har han dålig koll! Det har sina fördelar!
Jag kommer ihåg att mamma ibland gömde nya kläder längst bak i garderoben och tog fram dem ett par månader senare och när (eller om) pappa frågade så sa hon bara "men den här har jag haft jättelänge!!"
annhan: Ja, blöjor ingår i avgiften iallfall på min sons komunla förskola. Vad skönt att det löste sig med förskolan för er!! Och ang bebissuget så får du väl passa på och träffa oss nyblivna mammor i sommar och snusa så kanske du kan hålla dig ett tag till!
utteröga: FY!!! Det är så synd om dig!!! Detlåter konstigt att det "bara"skulle vara vatten ilungan.... Jag vet att du redan varit inne akut men detdärär inte bra....du kan kanske få en akuttid på vc i morgon?
LillaT: det blev en färdig fryst piza från ica. Hade planerpå att laga mat till maken och mig men när jag ringde honom på jobbet vid fem var han så slut av kaoset på jobbet att jag åkte och hämtade honom, sedan fick han äta middag i bowlinghallen (han hade match) och jag åktetill ica föratt köpa grillad kyckling, men den var såklart slut... så dåblev det pizza.
Mirjam: Bra att ni tränar henne i att vinka och vifta! Trst att de minsta inte fick vara med... På gustas försa Fjällenlopp, körde dehonom i vagn efterom han inte kunde gå än då!
Annhan: Sägersom mirix,vi skrier ofta fort här och häroch när vart oh vartannat inlägg blev ursäkter för felstavningar bestämde vi oss för att lägga ner. Vikan alla stava, är bara för snabba och har för dåliga tangentbord.
LillaT: Förstår att det är en blandad känsla, jobbigt men bra liksom.... Hoppas att samandragningarna avtar och att du slipper molvärk inatt. Ta handom dig!
Jag sitter och sorterar papperåt magnus..... kvitton och fakturor som ska läggas i datumordning mm, det är tråkigt, men skönt att veta att jag hjälper till lite iallafall
Hej Umeafia! Välkommen!! Här pratar vi om det mesta! Kul med fler mammor! Är det ditt första barn? Vad jobbar du med?
Jag väntar mitt andra barn i slutet av maj, och är sjukskriven på heltid för foglossning
just ja, skulle ju säga att jag tycker bvc i jakobberg, kvarnen har varit helt ok.
Syster: Japp, det var jag som hade en cykel till övers....ska prata med maken omden, tror att den kan behöva lite service, den han stått lääääänge i vårt förråd. Återkommer efter att hapratat med Mange.
LillaT: Stackare som inte sovit! Inte kul att drömma mardrömmar, jag gör ocks det nu, inte roligt! Jag tror föresten att det är dags fr mig att skaffa stödstrumpor nu.... det är nog bara för att jag sa att jag inte behöver dem häromdagen! I natt fick jag gå upp och spola fötterna i iskallt vatten för att över huvud taget kunna sova. De är så svullna!
umeafia: Inga egentliga sistaminutentips... annat än att försöka sova och ta det lugnt....
Nu ska jag dricka lite kaffe så att jag orkar med min lunchdate i centrum och kan shoppa lite idag, gustav behöver tröjor, en keps och nya jympadojjor. Ska bli kul attshoppa!
Jessie: Välkommen tillbaka!! Och vilket fint namn ni valde! Ang mammagrupp så har du ju oss!!