Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Hej hopp!

Idag har jag varit en sväng hos BM, eller jag fick sitta där i TVÅ timmar.... gjorde glukosbelastning och hade inte fattat att det tog så lång tid.... Men hade mange med mig iallafall så det var ju trevligt med lite sällis.... Jag har iallafall bra sockervärde, låg på 4.2 fastande och 8.4 två timmar efter världens äckligaste sockerdrink.... det är tydligen bra!

Sen åkte jag hem och sooooooov. Nu måste jag försöka ta tag i hur rörigt det är här hemma, det bara måste vara städat i påsk.... annars går jag under totalt....

vad gäller påskpynt så har vi inget, där vi bodde förut hade vi en stor forsythia (tror jag) i trädgården och den brukade jag ta in kvistar av och låta dem blomma, det var vårigt och underbart, tror jag ska föraöka köpa en sådan och plantera här i trädgården i sommar faktiskt...

Mirix: Åh vad söt hon är!! Och åh vad pysslig du är!!

Utteröga: Flodhäst är du INTE! Vet dock hur det känns, spelar inte så stor roll hur man ser ut när det bara stramar och man inte är som man brukar....

LillaT: Ha svårt att tror att du såg ut som en flodhäst! Skönt att det gick bra hos BM iallfall.

städa lungt nu tjejer och ha en fortsatt trevlig askonsdag!

• flingansnö

Nu har jag överklagat en P-pot..... håll tummarna för att det går igenom! 

• flingansnö

Hej hopp!!

Det märks på vår aktivitet här att det är påsk!

Vi är på landet, i familjen KAOS!! Tror man skulle kunna göra en rolig dokusåpa av våra famileträffar. Igår stod mamma i köket HELA dagen fast hon egentligen inte orkade och gjorde sushi till oss allihopa, för MIN skull, för man kunde ju inte tvinga mig att äta inkokt lax och potatis.... jag är visserligen glad för det, men vaffan, alla andra år när jag ätit det? Och tanken att köpa färdig sushi? nej nej.... i takt med att mamma blir tröttare och tröttare tar hon ut sin frustraion på pappa, och på oss andra.... *suck* Pappa, han lallar på i sin egen värld och gör inte mycket om man inte säger åt honom, syrran är här med alla barnen och tvistar via mail med barnens pappa om när han ska träffa barnen. Jag är ju inte kapabel att göra mycket, så jag sitter i en fotölj i köket.... MAgnus får följdaktligen ta hand om alla barnen.... syrran orkar såklart ingenting.... utan tar ett BAD i en och en halv timme!!!

Detta var bara ett axplock ur allt som händer, just nu är mamma pappa mange och tre barn ute och går, syrran och ett barn ä ri stn och köper gummistövlar till det barnet. Lämpligt just idag när vi sk aha påskbord på eftermiddagen.... JAg är iallafall glad att få lite ensam tid här och kunna andas lite....

Familjen Crazy what can i say.... tur att man älskar dem....

Hoppas att ni allihopa har en trevlig påsk och kan njuta av det vackra vårvädret!

Kram kram // Elin

• flingansnö

syster: LÅter som en toppenpåsk! Förutom det där med att gå upp klockan fem dårå....Hoppas att du snart kan få utlopp för dina trädgårdslustar!

Utteröga: Vad mysigt det låter med picnic! Lycka till med allt bytande av grejjer!

Här på landet är det...hm.... ja vad ska man säga.... Mamma och pappa tog med sig signe, mellankusinen och la sig och vilade. Syrran gick upp på övervåningen med sin ynbgsta och äldsta för att vila, jag satte GUstav framför TVn och satte mig här. Fick sitta i fred i tio minuter innan syrran kom ner med sin äldsat och sa att hon lova hononom att sitta framför datorn och titta på vintergatan. SÅ nu har JAG två barn att vakta.... JAG!! som knappt kan röra mig....
    Dessutom är de sura på MAgnus för att han har ¨åkt hem för att jobba, de är inte glada för allt han gjort utan SURA för att jag skutsade honom till uppsala i morse (lång historia som innefattar inlåsta nycklar i bilsn.... *suck*) I morgon kväll får jag åka hem och det läääängtar jag efter!!

Hoppas att ni får en fortsatt trevlig påsk, nu ska jag svulla i mig lite godis till och lämna datorn ifrån mig..
    Kram kram

• flingansnö

VAd goa ni är!!! Jag förstår vissa dagar faktistk inte ens själv varför jag är här.... MEN jag älskar dem.... samtidigt som de går mig på nerverna och får mig att må piss så älskar jag dem.... MEN jag har dragit ner på umgänget med dem MASSOR sedan förra våren när jag faktiskt för första gången sa  ifrån, att det inte var ok att behnadla mig som skit bara för at jag är så näll och alltid ställer upp. Igår blev det också lite bättre, mamma öppnade sig lite om varför hon är på så dåligt humör och jag var helt rak mot henne utan att komma med personangrepp, och det gick bra. Jag ska ju vara här varje helg i prinicip hela april och fram till bebs kommer för magnus måste jobba och jag klarar inte G själv, så det var bra att vi fick prata lit, nu känns det lite bättre. Även om jag just nu är ensam med G och har ont ont ont, så känns det ändå ok nu. DEt är dock en väldigt skön ventil att få prata med er om det, dethjälper verkligen! Ni är underbara!!!

Idag ska jag iallafall åka hem, och det blir skönt, men är lite orolig för väglaget.... vill inte åka i diket....

kram på er!

• flingansnö

Marina: Jag skulle hellre vara hemma och vara med magnus dessa helger i april, men om vi ska få in alla pengar han tjänar under denna månad så MÅSTE jagoch G hålla oss borta. Det får gå. och som sagt jag får hjälp med G.

Marina igen: Det låter gott med maten! Var finns icas billiga vecka? på ica.se?

utteröga och MArina: Ja det var bra att mamma för en gångs skull kunde både säga vad hon känner och ta emot när jag sa hur jag upplevde det.

• flingansnö

LillaT. Välkommen hem!

Marina: Det ska jag absolut göra! Tack för tipset!

Nu ska jag strax på akupunktur, har inte varit på flera veckor, och det känns kan jag lova! Det blir iallafall tydligt att det hjälper!

• flingansnö

Marina: Lycka till idag på jobbet!!!

• flingansnö

BRa att du kollar in ibland Anna! Annars skulle vi sakna dig förmycket! Hur har det gått med flytten?

• flingansnö

Utteröga: Skönt med lite egentid hemma nu! Hoppas att du får hela veckan så att du kan göra det du måste OCH andas lite emellanåt!

Tip: Tasteline är jättebra tycker jag med! . Härligt att komma ut i parken och leka, det är säkert bra för Elliots hosta också, G får ju ofta jobbig hosta och då hjälper det oftast bra att få vara ute och leka lite. Jag var föresten en sväng på babyland och där hade de sådfna maggördlar som vi pratade om tidigare, med 20%rabatt! om du har möjlighet kanske värt att kolla upp? Hur har det gått med barnmorskan föresten? och spec.mödravården?

Svar på tråden järfällatråden 9