Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Mirjam: Åhhhhhhh det låter helt underbart!!!

LillaT: Vad skönt att du mår bättre! men jag håller med dig, det är dyrt att åka bil...

Marina: vad kul att det gick bra på jobbet, och hoppas att ikväll blir en bättre kväll!!

Jag fick min tid till spec.mödravården igår!! HURRA!!! den 22 april ska jag dit och grååååååta mig till ett så tidigt snitt som det bara går!!!!

• flingansnö

utteröga: Vad jobbigt det låter med påklädningen. Lider med dig, men förstår hur det är. Egentligen finns det väl ingen patentlösning för att få det att funka, fick många tiops i en tråd här på fl när G trilskades som mest, några mer radikala än andra.... de jag kommer ihåg är:

* gå upp en timme tidigare, barnet måste få den tid det behöver

*låt barnet välja kläder själv på kvällen och stå fast vid det klädvalet på morgonen (även här behövs extra tid)

*låt barnet gå ut utan kläder, alt pyjamas.

*tvinga barnet, visa att det är du som bestämmer...

Vi valde en kombo av alla fyra alternativen, plus att vi lagt in rutiner som i princip alltid ska var lika, han är väldigt beroende av just rutiner för att fungera. En gång vägrade han att sätta på sig stövlar när vi skulle gå ut, tillslut sa jag bara, OK gå utan då... tog med mig torra strumpor i fickan och bar hans stövlar, han gick två steg innan han ville ha på sig stövlarna igen. Han har aldrig gjort om det...

Tip: Jag tror inte att vi ska ha fler barn efter detta... vet att jag sa så även efter G men nu har det varit mycket värre och jag vill inte må så här igen... det är möjligt att jag ändrar mig om sisådär 8-10 år, men då tar vi det då.... jag kan också tänka mig att adoptera.

Mirjam: Vad konstigt det låter.... vad är det för uppgift ni har fått?

• flingansnö

Mirjam: Det är ju jättekonstigt!  Om ni inte får något vettigt svar så välj en av dem, förslagsvis den första där du ju fått bekräftat på lektionen hur ni ska göra....

• flingansnö

Utteröga: Ja, det gör väl det, hoppas att det gör det snart bara!

• flingansnö

AnnaLind: Välkommen! Hoppas att du ska trivas! Vi är ett blandat gäng, men är några som kommer vara föräldralediga i höst!

Jag väntar mitt andra barn nu i maj/juni, jag bor i jakobsberg med min man och min son.

• flingansnö

Idag har jag plockat tussilago!!!! Det är helt underbart!! Nu står de här på köksbordet och lyyyyyyyyyser!!! Unerbart!!!

• flingansnö

LillaT: Ja det är mysigtmed tussisarna!! De står här och bara lyyyyyser! Vd härligt för Idun och mormor! Och vad trist att det inte hjälpermed akupunktur för dig Men Petra sa att det ju är väldigt individuellt och jag svarar tydligen fantastiskt bra

Utteröga: Jobba i butik är gankakul faktiskt! Och gratts till 16-månaders pojken! Tycte att Mirix förslag om el-grej lät toppen!

Tip: Lyca till med pluggndet!

Mirix: Ni fr kanske lägga er en gång så att de fortsätter att bjuda in er?

Här hemma har jag precis stigit uppefter förmiddgens tupplur, ska åka till Siba och få ett nytt simkort till min nya mobil så hoppas vi på at det ska fungera, sedan ska jag möta upp syrran och hennes yngsta son som ska följa medmig och G till landet. Ska bli spännande att hmta G med Jonathan med

Hoppas att ni alla får en skön fredag medmycket mys

• flingansnö

Utteröga: Det låter jobbigt.... men det går förhoppningsvis över snart... det är ju så med syskon, det är en sortst hatkärlek... jag bråkade massor med mina syskon när jag var liten, men jag älskar dem ju iallafall!

Mirjam: Jag hade nog skaffat en dubbelvagn.... alternativet är ju att bära det ena barnet i sele... Vi kommer inte att ha dubbelvagn, men så är ju gustav 3 och ett halvt nästan...

Ang talet så kommer säkert mycket foratare när man har syskon, men mycket är genetiskt också.

Syster: Trist att han är sjuk igen... lillplutten...

Linda: Välkommen hit på riktigt nu då!! Skönt att flytten gick bra!

Jag är på landet denna helg och det går faktiskt ganska bra, skönt att bara ha två barn här och att inte ha syrran här... just nu ligger mamma och pappa och vilar med JOnathan och G tittar på film och jag sitter här, ska strax ringa till till tele2 och kriga lite...

Och idag fyller min bror år... 35... det är så trist att jag inte träffat honom på sååååå länge.... han hör aldrig av sig, och i morse när vi ringde så svarade han inte... det är en lång och komplicerad historia, men jag sörjer att han inte finns i mitt liv aktivt längre.... min lilla storebror....

• flingansnö

God morgon tjejer!

Idag är jag vaken först av alla i familjen. Vilda bebin som hållit mig vaken halva natten genom sina alt mer hårdhänta sparkar verkar ha somnat och och sonen tar upp större delen av dubbelsängen... så jag har ätit frukost i lugn och ro. Ska strax väcka dem så att de också får starta dagen.

Idag ska jag göra mitt Tillväxt Ul!! Åh vad spännande det ska bli, jag hoppas faktist att bebis är stor så att det blir lättare att övertala läkaren nästa vecka om ett så tidigt snitt som möjligt.

LillaT: Låter toppen! Grilla! Vi måste nog köpa en grill denna säsong....

Mirix: Måste ju vara skönt för er båda att du förstår hur det är liksom. Men tycker synd om F som blir ledsen... Det är tufft att vara preggo....

evani: Hur mår du nu då efter op? Hur lång rehab är det?

Nej nu dags för barnTV och väckning av familjen!

Ha en bra dag allihopa! och håll tummarna för att vilda bebin visar upp om det är pojke eller flicka nu!

Kram

• flingansnö

Nu har jag sovit en stund... det r verkligen ett priviligium att kunn gå och lägga sigigen efter lämningen när man inte får sova på nätterna. Denna vecka kommer dock bli en "hektiskt" vecka för mig. Mange rär hemma och jobbar, så jag kan inte bara lalla omkring,idag ska jag till Mvc, i morgon akupunktur och på eftermiddagen tandläkern och på onsdag mvc igen. *puh* hur ska det gå??!

Syster: Jag bara måste få komma hemm till dig i sommar och njuta av din trädgård. VI som inte har trädgård blir ju beroende av er andra! Jag kan ta med vin och grejjer!

Marina: Hoppas att det inte är magsjuka han har! Så att det går över!!!

Svar på tråden järfällatråden 9