• Lilla

järfällatråden 9

Idag har tjejen som ska vikariera för mig "gått bredvid" hela dagen. Kul! Men svårt att få allt man brukar gjort.

Nattning på g nu!

• Lilla

utteröga: hoppas hoppas för din skull angående det här jobbet! Kör trots att du vet att du kommer vara orta några dagar. Jag planerar ju att vara föräldraledig, ha ha. Det är mer än 2 dagar det. Nej, men jag förstår hur du tänker, men mitt tips är kör! Och lycka till! Vi ska förresten också på tetaer idag. Det blir teaterpremiär för dottern. Ska bli spännande att se vad hon tycker om det! Vi åker med en grannfamilj.

• Lilla

Utteröga: vi var på teater på mitt jobb, dvs Håbo bibliotek. Den var från 3 till 6 år. www.teatertre.se/index.php&view=article&id=141&Itemid=72  Idun blev lite rädd några gånger, för de "bråkade" och höll på att ramla ner från stoora klossar, men hon satt 30 min i pappas famn och tittade. Efteråt gick vi en snabbis genom lilla centrum (våra kompisar hade inte varit i Bålsta inan) och sen åt vi lunch ihop innan vi for hemåt igen. Stannade i Veddesta och handlade massa mat på Willys. Är det bara jag som tycker att det är trist att handla, komma på och laga mat? Tur att min man är mer för hela matgrejen.

• Lilla

Måste få gnälla lite... Vi ska få lunchgäster idag. Ska grillla. Jag städar och maen fixar med maten. I är med honom. Nu satte jag mig ner en stund efter att ha städat övervåningen. Får ont av foglossning och ont av att böja mig ner (kan knappt göra det längre; kämpar varje dag med att få på och av min egna strumpor. Och så kommer makn upp med något som ska läggas in i klädkammaren och tycker att jag latar mig som sitter i sängen. (han sa det inte rätt ut, men indirekt) Blä!

Ok, slutgnällt.

Annelie: tidig morgon...

• Lilla

snowflkake: oj, hur är det med G nu? Läskigt!

Marina: tycker synd om dig som inte får sova...

Efter att jag fick gnälla lite kändes det bättre och maken och jag delar ju på det mesta här hemma (alltså även innan jag blev gravid). Han har fixat mycket, men han har svårt att sätta sig in i hur det känns att ha ont och att jag kan göra vissa saker och andra inte. En dag i skorna vore bra som sagt Flingan. Jag har släppt mycket på mina egna krav att hemmet ska vara välstädat, för det funkar ju liksom inte nu. Det är ju inte det viktigaste egentligen, bara det är okej (och det är det ju).

Vi har i alla fall haft en toppendag med våra grannar. De har en kille som är lika gammal som I (de går på samma dagisavdelning) och en tjej på 1,5 år, så barnen hade massa skoj (både inne, i vår trädgård och i lekparken). Vi grillade kött, kyckling och korv och åt pinnglass till efterrätt. Nu är I och pappa ute och cyklar en sväng.

• Lilla

Mirix: tyvärr har vi ingen luftmadrass... Har ni bestämt hur ni ska göra med föräldraledigheten? Kommer du vara ledig i vår? Jag kommer vara hemma på halvtid då är det tänkt.

evani: kul att dagen i Uppsala blev så lyckad!

Nu märks det att det är vår. I eftermiddags träffade vi på 3 familjer i vår lilla lekpark. Kul!

Svar på tråden järfällatråden 9