Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Vilken härlig dag idag! Idag ska vi ta en prommo och sen ska vi gå ut och kratta upp lite löv

OJ! Nu blir jag lite orolig ang. förskolan. Ska börja kolla upp idag! Jag har hittat nedan förskolor i kommunen. Om ni har lust och orkar kan ni väl skriva en rad under den förskolan ni har om den är bra eller dålig? TACK

Barkarby Förskola
    Helikoptervägens förskola
    Gullvivan
    Lasse-Maja
    Ogona
    Orion
    Ormbacka
    Polaris
    Skälby förskola
    Solens förskola
    Förskolan Vålberga
  • MrsMumrik

Tack Utteröga för bra info!  Lasse-maja ligger högt upp på listan! Ska kontakta dem idag och fråga om vi får besöka dem.

Någon annan som kan ge tummen upp eller ned för någon av förskolorna?

• MrsMumrik

Utteröga - pratade med personalen på telefon idag och ska dit nästa onsdag på besök. Tog en liten tur med vagnen och tjuvkikade utanför nyss och det såg helt ok ut. Personalen som var ute med barnen verkade glada och skrattade och lekte med barnen Problemet är att de bara har intag på sen sommaren och vi vill skola in i januari... får se hur vi löser det eller om de andra kanske har intag senare.

Ok so far så är alltså Ormbacka, Skälby och Lasse-maja att rekommendera alltså

LillaT - vad duktig du är. Vi har inte putsat fönstrena här sedan vi flyttade in i påsk och innan dess tror jag inte det var gjort sedan huset byggdes 1954

• MrsMumrik

Tack Machina! Då ska jag boka en tid med dem också! Får ta en prommis förbi där och kolla hur det ser ut. Det vekrar vara nära dig. Lust ta en prommis tillsammans? LillaT skulle nog också med nästa vecka på en prommenad i området så då kanske vi kan ses och få oss en preimärtitt på Isa?

Då har vi alltså: Vålberga, Ormbacka, Skälby och Lasse-maja som verkar bra och Helikoptervägens som inte verkar vara så bra...

• MrsMumrik

No worries Elin! Skolan går först! Ja, vi kan väl styra upp en lekdejt i närheten av Vålberga förskolan och möta upp med Machina där? LillaT - vi kan väl promma dit då?

• MrsMumrik

Hej alla! Har inte hunnit läsa allt som skrivits, men jag ska läsa igenom senare...

Ville bara kolla om det fanns någon plan för morgondagen? Selma är lite snuvig, men en prommis mår hon inte dåligt av

• MrsMumrik

Jag och Therese tänkte ta en prommis eftersom ingen av oss har barn i "lekålder" Kanske vi kan promma till där ni är och leker och ta med oss en termos kaffe eller något om inte regnet vräker ned? Ni kan väl meddela var och när ni ska ses?

Evani - vad kul med bröllop! Grattis!

Flingan - hoppas det löser sig med jobb vs. hemmatid med Magnus. Ang. brevet tycker jag det är bra. Det enda jag inte skulle skriva är "jag trivs inte med att gå hemma". Jag skulle skriva något i stil med att du vill ha en ny utmaning eller att du är driven att göra något nytt eller något sånt som låter mer positivt.

Utteröga - hoppas Vincent piggar på sig! Jobbigt att behöva åka till närakuten. Jag fruktar första gången Selma blir sjuk...

MiaEd - är det en soffa som går att köpa nytt överdrag till?

Manchina - vi får boka något nytt tillfälle då du kan hänga med!

LillaT - tjejmiddag - YES!

• MrsMumrik

Ja, tyvärr är det samma här! Selma är jättesnorig och har sovit lite dåligt, så vi kanske ska hoppa över prommenaden idag? Vädret är ju inte heller så trevligt...

Fick ett mail att IKEA bjuder på frukost. Ska vi kanske ta en frukost på fredag om alla har piggat på sig lite?

Svar på tråden järfällatråden 9