Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

LillaT - grattis på födelsedagen!

Flingan - håller tummarna att det gick bra idag! Du grejade det säkert!

Utteröga - vi var också på rean och köpte första boken till Selma. En grön muminbok. Hon älskar redan att titta i den! Trodde inte att en10 veckors bebis kunde uppskatta böcker redan, men nu blir det att köpa fler färgglada böcker. Det fanns ju massor bra på rean!

Bolindermamman - vi är helt frälsta i Egypten, men det beror nog lite på var man åker och vad man tycker om att göra. Det som är bra med Eygpten är ju att det är varmt längre där än vid medelhavet och att det bara tar 5,5 timmar att åka dit. Både jag och min man dyker och röda havet är ju ett av världens bästa dykvatten så för oss är det perfekt! Vi var inte så jätteimponerade av Hurghada, utan åker till Sharm el Sheik istället, men det beror nog mest på att vi känner folk där och kommer på så sätt ifrån de allra turistigaste ställena. En anna bra grej med Egypten är ju att man kan får all inclusive hotell till bra priser. Det är ju bra om man har barn. Relativt "säker" mat, inhägnade områden, barnklubbar och barnpooler etc. Många som besöker Egypten säger att det är så jobbigt för att alla försäljare är så på, men jag har aldrig upplevt det. Säger man bara sitt "la shukran" på ett artigt sätt så är de artiga tillbaka. Det där med magsjukan tror jag också är lite indivuduellt. Undviker man icke tillagad mat och har god handhygien så är det nog inge farligare än att åka någon annanstans.

Oj, vad långt det blev...   

• MrsMumrik

LillaT - tack själv! Det var jättetrevligt

BM - jag kan nästa vecka på tisdag, men bara efter lunch tyvärr.

• MrsMumrik

LillaT och flingan - passar mig perfekt också! Ska ändå på IKEA på torsdag och handla inför festen på fredag Om vi ska ses innan 10:00 så kan vi ju välja vilken parkering som helst Ska vi ta borta vid utgången?

• MrsMumrik

LillaT - flingan kommer inte åt internet och messade och frågade om tid. Ska vi säga 09:15? Funkar det?

• MrsMumrik

Flingan - super med duschdraperiet! Ibland gör man fynd på Rusta Jag har något bok utlånad, men jag har ett par tre stycken hemma som du kan låna. Kolla in http://kolhydrater.ifokus.se också. Jättebra sida där jag hängde mycket i mina LCHF dagar!

• MrsMumrik

Flingan - hoppas förkylningen lägger sig och att hon inte får feber lilltutan!

Therese - stackars dig! Jag är så dålig utan sömn att jag skulle aldrig klara om Selma inte sov på nätterna. Du är stark som klarar det! Du har ju barn sedan innan så du kan ju säkert alla trix i boken redan, men de få nätterna när Selma inte sovit har vi badat henne innan sängdax och då har hon sussat väldigt gott hela natten Kanske funkar på Tor?

• MrsMumrik

Utteröga - det verkar ju inte klokt! Vad är det för människor som bor i huset? Bara människor över 80 år med fladdermushörsel? Barnen måste väl få leka och föra lite liv på dagtid! Menar de på allvar att de måste gå ut och leka för att få leka alls? Vad ska de göra annars? Sitta som ljus på soffkanten och vara tysta och välkammade? Jag blir förbannad bara jag tänker på det...

Flingan - usch, stackars dig! Ibland känns det bättre när man får gråta en skvätt Shopping är ju också en mycket bra tröst!

Igår var vi på "Bara Barn" mässan med Selma och fick massa give-aways och köpte en jättestor mjukis-semla till vår lill-semla Hjärta

• MrsMumrik

Flingan - Förstår att det är svårt, men jag skulle ta alternativ "lugn och ro" även om det innebär en natt extra från från sin lilla prinsessa. Tänk vad mysigt för dig och maken att ha en barnfri myshelg?

LillaT - Henrik fick jobbet så nu blir det gym av för mig

Svar på tråden järfällatråden 9