järfällatråden 9
LillaT - grattis på födelsedagen!
Flingan - håller tummarna att det gick bra idag! Du grejade det säkert!
Utteröga - vi var också på rean och köpte första boken till Selma. En grön muminbok. Hon älskar redan att titta i den! Trodde inte att en10 veckors bebis kunde uppskatta böcker redan, men nu blir det att köpa fler färgglada böcker. Det fanns ju massor bra på rean!
Bolindermamman - vi är helt frälsta i Egypten, men det beror nog lite på var man åker och vad man tycker om att göra. Det som är bra med Eygpten är ju att det är varmt längre där än vid medelhavet och att det bara tar 5,5 timmar att åka dit. Både jag och min man dyker och röda havet är ju ett av världens bästa dykvatten så för oss är det perfekt! Vi var inte så jätteimponerade av Hurghada, utan åker till Sharm el Sheik istället, men det beror nog mest på att vi känner folk där och kommer på så sätt ifrån de allra turistigaste ställena. En anna bra grej med Egypten är ju att man kan får all inclusive hotell till bra priser. Det är ju bra om man har barn. Relativt "säker" mat, inhägnade områden, barnklubbar och barnpooler etc. Många som besöker Egypten säger att det är så jobbigt för att alla försäljare är så på, men jag har aldrig upplevt det. Säger man bara sitt "la shukran" på ett artigt sätt så är de artiga tillbaka. Det där med magsjukan tror jag också är lite indivuduellt. Undviker man icke tillagad mat och har god handhygien så är det nog inge farligare än att åka någon annanstans.
Oj, vad långt det blev...