• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Oj, hinner inte kommentera, måste bara stilla mitt fl-begär en snabbis innna svmarsch mott jobb.. ;) I kylan, bara fem grader! Blev tvungen att leta reda på min gamla väst, annars e man väl stel some n pinne resten av dan, har ingen jacka...

Ha det så himal underbart alla!!! Det kommer bli fint väder idag iaf, ruktig höstkänsla!! Kram!

• Marina

Hej på er alla, tittar in lite, känner att jag inte har tid att hänga här så mkt som förr =)  Igår va jag på kräftskiva med jobb, va jätteskoj men idag är man lite slö Kräks

Flingan va skoj =) hoppas ni får en bra helg på kolmården..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

bolindermamman: grattis till huset och försäljningen av lägenheten! Är det i Kallhäll ni köpt?

flingan: kolla fb-mejlet eller jäfälla folkbiblioteks webbplats för bok & bebis-datumen.

utteröga: men... vad tråkigt med ringarna...

stora syster: har du kommit fram till hur du vill göra med jobb? Skriv lista med för- och nackdelar så är det lättare att få överblick.

Vad mer skulle jag kommentera? Hade flera sidor att läsa i kapp o skriver med en hand pga sovande bebis på andra armen.

Har haft massa besök. Skönt att göra saker så tiden går fort och maken kommer hem från usa igen! I kväll blev vi bjudna på grillat hos grannarna.

• Stora syster

Lilla t, vad snabbt det går, att han redan kommer hem! Vad mys!

Jag har redan glömt vad jag skulle skriva.

Ska kanske göra en för och emotlista ang jobb.jag inser ju att jag måste ha lite fler extrajobb som backup iaf. Så på måndag har jag en ny interju, denna hång på ett privat företag som utför tjänster åt kommunen, Ligger vid samma parkering som där jag jobbar nu på sjukhuset, och har säkerligen bättre pröjs. Ska kräva ännu mer än vad jag gjorde på förra intervjun. får jag bara de två jobben jag sökt, så tror jaga tt jag säger upp mig, elller ber om en timtjänst ist på nuvarande, typ i mitten av oktober. Då kan jag också passa på att ta ut den mesta semestern innna dess.   Blir ju dubbel lön om man jobbar samtidigt på aannat ställe...

Nä, slutsvammlat om mina jobbekymmer...

Imorgon blir det nog Nacka Forum med Alexandra, tis nog Indiskt med Jonta. Sen e veckan fylld av möten i kidsens skola, och jobb.

Mirjam, hur går det planeringen av din praktik? Kan du får skjuta på den? Kanke göra den tidigare? eller dela upp den? Var ska du göra praktik nånstans? Det brukar ju alltid lösa sig!

Ha en bäst dag alla nu, måste rusa som vanligt...

• Lilla

flingan: jag hoppar över gulsippan i morgon. det kommer målare hit o då vill jag vara hemma. en annan gång vill jag!

stora syster: lycka till på intervjun! på onsdag kommer maken hem. härligt!

lunchdags nu!

• sara e s

Hoho!
    Är ju väldigt ny i den här tråden och ganska nygravid (v 7). Är lite nyfiken på hur ni haft det när ni varit gravida i Järfälla? Har ni gått till BM i Jakobsberg och gjort ultraljud på vid Odenplan? Finns det bättre alternativ? Hur mycket har ni träffat er barnmorska på mvc före förlossningen? För jag antar att man får en annan BM på BB sen? Vilket sjukhus har ni fött på?

Haha, många frågor, men har ju aldrig gjort detta förut... Hoppas någon orkar dela med sig av sina erfarenheter :)

• Stora syster

Sara Elisabet; jag flyttade hit för två år sen då jag var gravid. Gick på Barnmorskorna i Gamla Stan, de funka bra, då de har en gynekolog som man kan få snabb tid till, fick göra vaginala ultraljud när vi ville, och så kunde jhan sjukskriva mig snabbt... Sen har jag en reumatisk sjukdom som gjorde att jag även sprang på spec mödravården på sös och KS. Kommer inte ens ihåg hur många ultraljud jag fick...;)

Tror du måste fråga dig vad du vill ha ut av en barnmorskekontakt? Det medicinska? eller nån att gråta hos typ? Huvudsakeen e ju att man träffaar nån man trivs hos och litar på, annars e det ju bara att byta...

jag vet inte riktigt vad du vil veta, detta var ju min trea, så för mig var det mest intressant med de medicinska delarna, det andra "kan " man ju vid det laget...  När jag satte in spiral så gick jag till bm här i jakan, träffade en riktig pärla, kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter!!Men nära e ju annars bra? Särskilt när man e stor och tung sen...

Om du har mer "specifika" frågor så bara fråga på, som du ser så e jag rätt uttråkad just nu och bara ordbajsar på....;) Hahahah!!!

• evani

SE: Jag kan rekommendera Mama Mia i Kista, jag gick hos en BM som heter Elham som jag tycker är jätterar o trevlig. Vet att nån till härinne har gått hos henne.

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Hej hopp!!

Nu är vi hemma, trötta men åhh vilken toppenhelg vi haft! Och hjälp vad jag spendrat pengar   Safariparken var verkligen toppen! Väl vrärt varenda öre!

LillT: Just ja, ar det i morgon, jag tror att mina studer börjar i morgon, så jag hoppar också av det. När är det karln din kommer hem? Hur går det för dig att var själv?

Syster: Lycka till på intervjun!

SE: Jag gick hos Mamma Mia Kista denna gång och är nöjd med det, hae också Elham som BM. Med första barnet gick jag här i jakan och det var ok, men kista var bättre tycker jag.

Nu ska jag dricka ett glas vin och äta lite godis, och sen planera hela hösten tror jag!

kram // En lätt stressad Elin

Svar på tråden järfällatråden 9