• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MiaEd

Precis :) Mycket åka pulka, skidor osv :) Aktiva året om.. Har en Olivfis med hejdundransmassvis med energi =) Sen är dom ute så mycket på dagis... Tycker det är skönt att ha ombyte när overallen tvättas osv.

• Lilla

Hej tjejer! Tyvärr sitter jag i vardagsrummet. Tor ligger i sitt babygym. Han var visst träningssugen mitt i natten. Världens sprattligaste bebis som vägrar sova. Jag tror han behöver bajsa. Har försökt allt (utom att vandra omking med honom, det försökte maken pga att jag har ont). Till slut gav vi upp och för att nån ska få sova gick jag ner. Nån = Idun, farmor och maken.

MiaEd: jag har också beställt en overall till I. Den borde dyka upp denna vecka. Lila Didriksson blev det! Förra året köpte vi en billig overall, året innan PoP skalkläder. Vi provar oss fram helt enkelt.

utteröga: såg du mitt meddelande på facebook? Jag kommer inte i kväll, men beställer gärna en grej.

Var tvungen att boka om 4 månaderskontrollen på torsdag. Jag är kallad till lönesamtal så tiderna krockar. Hm, ska jag bli nöjd med lönen detta år? Brukar jag bli det? Nej, tyvärr inte. Men jag hoppas att chefen denna gång belönar det fina arbete jag gjort. Jag vet att jag gjort ett bra jobb! (tiden det gäller är april 2009-april 2010)

Nu verkar det som att bebisen har tröttnat på gymmet!

• flingansnö

Therese: Stackare!!! Inte kul att vakan mitt i natten. Jag blev väckt av G vid halv femtiden då han kröp ner PÅ mig i sängen.... så fort han somnat ålade jag mig upp och la mig på soffan i hans rum.... Efter en halvtimme vaknade han och km och la sig PÅ mig där istället.....

Nu sitter jag och äter härlig GI frukost! Vi började stenhårt igår, och idag känner jag mig peppad!

• MrsMumrik
    Var tvungen att boka om 4 månaderskontrollen på torsdag. Jag är kallad till lönesamtal så tiderna krockar. Hm, ska jag bli nöjd med lönen detta år? Brukar jag bli det? Nej, tyvärr inte. Men jag hoppas att chefen denna gång belönar det fina arbete jag gjort. Jag vet att jag gjort ett bra jobb! (tiden det gäller är april 2009-april 2010)

Hoppas du inte är allt för trött idag efter bebbens natteträning Du har tur som i alla fall blir kallad till lönesamtal. Pratade med en kollega idag och hon berättade att lönesamtalen nu var avlsutade och att vi skulle få reda på hur mycket vi fick ur potten snart. Jag blev inte ens kallad till lönesamtal!! Vi har en ny chef som är på LTA från ett annat land och jag vet inte om han vet att jag ska inkluderas som föräldrarledig... känns supertrist för jag har verkligen jobbat ihjäl mig det senaste året och får nu inte vara med och ta del av potten
  • Annelie E
    MrsMumrik skrev 2010-09-28 17:14:50 följande:

Hoppas du inte är allt för trött idag efter bebbens natteträning Du har tur som i alla fall blir kallad till lönesamtal. Pratade med en kollega idag och hon berättade att lönesamtalen nu var avlsutade och att vi skulle få reda på hur mycket vi fick ur potten snart. Jag blev inte ens kallad till lönesamtal!! Vi har en ny chef som är på LTA från ett annat land och jag vet inte om han vet att jag ska inkluderas som föräldrarledig... känns supertrist för jag har verkligen jobbat ihjäl mig det senaste året och får nu inte vara med och ta del av potten
    Här ska vi ha lönesamtal, men lönen är redan satt och han sa att vi inte kunde påverka den...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Annelie E

Idag försov jag mig - blä ordna mig själv och ungarna på 45 minuter - tur att de skulle ät frukost hos mamma. Innan vi slutade idag kom en av mina kolleger in och berättade att en blivande pappa i vårt arbetslag, att värkarna hade startat men avtagit och att bebisen hade dött i magen - jätte jobbigt!

• Annelie E
    Lilla skrev 2010-09-28 18:00:30 följande:
    Men fy, vad otäckt AnnelieE...
    Ja verkligen, känner mig verkligen tagen...
  • Mirix

nä Anneli, sådär får du bara inte skriva. Det är en mardröm, att bebisen ska dö nu när vi väntat så länge. Jag vet inte hur vi skulle fixa det.

Svar på tråden järfällatråden 9