• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Utteröga - det vore super! Kan du kolla med din kompis om hon har det kvar och vad hon vill ha för det och vad det är i för skick? Jag är en muminfantast  Går det att byta ut det som hänger ned?

• Lilla

Hurra för snön! Idun är så glad idag! Jag har aldrig sett henne klä på sig så snabbt förut. Sen bar det av ut i snön! :) Vi har gjort två snögubbar och en snölykta. Tur att Tor var trött och sov inne i babysittern när vi var ute.

• BackinBlack

Mumriksfru: Jag ska kolla!

Therese: Åh, vad underbart! Här inne på Söder har det snöat stora flingor i flera timmar men det ligger ju inte kvar. Hoppas det är bättre ute förorten. Jag säger "snö" till alla med ett stort leende här på jobbet, men jag är ganska ensam om att tycka att det är kul. Hahaha.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • D 1980

Lilla T: Hur mycket snö hade ni om ni kunde göra två snögubbar! Jag var alldeles deppig när jag först såg snön men så frågade jag Sebbe om han ville titta. Hela hans ansikte bara lyste upp av glädje och han skrek SNÖ! "Mamma ut och leka, leka i snö! Mamma öppna!!" HAHAHAHAHAHA! Då vände mitt humör iaf Det var riktigt roligt att lämna honom på dagis, alla barnen var så glada fast det inte ens finns så mycket snö.

Tycker det är helt underbart att de små liven kan vända på ens tråkiga humör med bara ett leende.

• flingansnö

Hej hopp!!

Även här hade vi ett lyckligt litet barn i morse! när han upptäckte snön stängde han av tvn och var på väg ut i bara pyjamasen!!   Att vi sen inte fått på vinterdäcken på bilen och därför fick åka buss gjorde gustavs morgon komplett! Han var superglad!

Jag däremot.... har inga vinterskor.... så jag hade mina röda jumpadojjor..... efter fsklämingen missade jag bussen och gick ner till viksjöcentrum.... var dyngsur om fötterna och lyckades dessutom halka omkull! BLÄ!

Som tur är sover iaf Agnes nu, hon har annars varit vaken mycket inatt, hon har blivit förkyld och fått ögoninflamation..... stackarn... var så täppt i näsan i natt. Nu har jag köpt näsdroppar och dessutom kånkat upp vagnen för trappan så hon kan sova utanför ytterdörren. Bra med friks luft!

• flingansnö

Puh! Nu har jag varit och hämtat Gustav med buss.... och Agnes i sele... har burit henne i över två timmar!!! Shit.... Men nu är vi iaf hemma, och jag ska ta alvedon mot ryggsmärtan och hoppas att Mange kommer hem med vin  till idol!

• MrsMumrik

Utteröga - mormor är här på besök med "storplånkan" så nu har vi vips ett muminbabym redan Härligt med första barnbarnet som blir så galet bortskämt. Tack ändå om du redan har kollat! Ett tips om hon vill bli av med det ändå är tradera. Helt sjukt vilken omsättning det är på babyprylar där. Har försökt buda på bumbostol och det är krig i in slutsekunderna varje gång

Ha en härlig lördag tjejer trots det mulna vädret! Kram från Lina och gymägaren Selma!

• Lilla

mumrik: jag köpte en bumbo på blocket igår. 250 kr inkl. bord. Lite missfärgad stol, men helt okej och bättre än 650 kr nytt.

• flingansnö

Det finns inga skor till mig Jag kommer att få frysa mig igenom även denna vinter.... de enda jag hittat kostar 1500kr   Mange tyckte att jag skulle köpa ettpar Ugg kopior, men det vägrar jag bara!!!

• Marina

Hej hej har försökt läsa i kapp men ar tok för trött för det =) hinner inte va inne så mkt numer, Blir mest facebook för mig..

Flingan skönt ni fått en diagnos men förstår det känns tungt men jag har träffat Gustav och han är en smart liten kille som det kommer gå jättebra för, och med en tidig diagnos och er samarbetsvilliga föräldrar har han dom absolut bästa förutsättningarna... SNÄLLA tveka inte en sekund om du känner, när som att du vill träffas och prata mm.. Jag kan aldrig förstå en förälder men som du vet har jag jobbat många år med underbara autistiska barn och haft mkt kontakt med resursteamen samt ett nära samarbete med föräldrarna... Du får mer än gärna spy galla, bolla tankar och idéer med mig och om du nångång undrar något eller vill ha tips råd hjälp mm så bara hör av dig Solig  massa styrkekramar till er =)

Själv är jag fullt sysselsatt med att springa på intervjuer =) har sökt 2 jobb men varit på tre intervjuer och nästa på torsdag =) kommer nog gå bra det här, marknaden skriker efter löneadministratörer som kan lönesystemet Agda =) så jag har valt rätt branch...

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden järfällatråden 9