• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Mumriksfru: Vad kul! Ja, vad jag vet har man väl rätt att besöka förskolorna innan man bestämmer sig just för att kunna få en uppfattning. Så jag tycker att du ringer dem.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Hej på er!

Nu har jag sovit i tre timmar :-O !! Men känner mig helt klart som en ny människa! Tur att Agnes också sov, fast jag tror att jag kunnat sova genom en skrikstorm, jag var sååååå trött, vet inte varför, men antar att det är stress, jag drömmde att jag missade tåget flera gånger, att jag, precis innan tåget skulle gå upptäckte packning som jag missat och fick ta i famnen och springa, och så klassikern, att jag tappade alla tänder.... Borde nog försöka ta det lite lugnt....

D 1980: Vad roligt med en bebis i magen! Grattis! Vi är ju några här i tråden som är föräldraledig även under våren, så du kommer nog att få sällis!

mumriksfru: tack för receptet! Men vad hittar man fiberhusk?

• BackinBlack

flingan: Vad skönt att du har fått sova! Ta hand om dig!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

Flingan - det kanske är lite urladdning efter beskedet om Gustav? Ibland kan man ju bli nästan febersjuk när spänningar släpper... du får ta hand om dig och be om lite extra barnvaktshjälp så du får vila upp dig. Säg till om det något man kan göra Btw, fiberhusk hittar du på välsorterade mataffärer. Jag köpte mitt på coop forum i vinsta. Tänk på att låta det svälla bara så du inte få ont i magen!

• flingansnö

mumriksfru: Jag antagligen är det så att det är spänningar som släpper.... jag har haft en total vilodag idag, vilat från ALLT, vilket känns jätteskönt.... även om det snurrar i huvudet nu, och jag snart kommer att må lite illa av godiset jag just ätit.... Men det är det värt en dag som denna!

Lilla Agnes ligger i sin säng nu och sover, hon fick alvedonsupp när vi kom hem och nu har hon somnat! Lillskruttan. Hoppas att hon inte blir lika däckad som efter förra sprutan bara för då blir det svårt att gå på bok och bebis i morgon!  Jag kan iaf rapportera att hon numera väger 7905gram och är 68.8 cm lång!

• MrsMumrik

Flingan - Stora tjejen! Är det alltid så att de blir febersjuka efter vaccination? Vad bör man ladda upp med hemma?

• flingansnö

mumrik: Nej inte alltid, men det är ganska vanligt. Du bör Alvedonsuppar hemma. Jag gav Agnes på engågn vi kom hem. Hon sov en stund men nu sitter hon i sin matstol här bredvid mig!

• MrsMumrik

Jaha... då sitter man här och surfar klockan 05:30. Igår sov jag och snorpan till 10:00 och idag vaknade jag 04:30 och kunde inte somna om. Börjar misstänka att jag är understimulerad av föräldrarledigheten Lika väl det att jag är vaken nu. Har en busy dag idag. Först kommer kompis på lunch och sen kommer min syster på middag och ska vaccinera våra katter och ikväll kommer mina föräldrar från norrland. Däremellan ska jag hinna ta dammsuga, tvätta, torka golven och bädda och städa gästrummet.

• flingansnö

Mumrik: Oj vilken morgon! Man blir lätt understimulerad av att vara hemma...  men det låter som att du har fullt upp idag iaf! Hur länge stannar dina föräldrar?

Här har vi haft en natt med mycket vaken tid.... Agnes har varit vaken till och från hela natten, och gnällt och gnällt och gnällt.....  och nu har hon feber...   Tur att jag sov såmycket igår....

LillaT: Får hoppa över bok och bebis idag, eftersom Agnes harfeber.... tror inte att hon orkar då

• D 1980

ISKALLT IDAG! Vi har inte bytt däck ännu på bilen Fast idag var det inte alls så halt som häromdagen... Måste akut inhandla vinterskor till Sebbe, idag fick han ha på sig sina fodrade gummistövlar så jag hoppas att han inte fryser ihjäl om fötterna.

Igårkväll köpte vi en barnsäng till honom som han ska testa att få sova i, sen vi har flyttat vägrar han sova i sitt rum och vi känner att det inte funkar längre. Hoppas att han vill sova där om han har en stor-pojke säng.

Ni som har barn som är 2 år, har de börjat gå på pottan?? Tar gärna emot tips för vi har försökt sen i somras, han är inte helt ointresserad men han har aldrig kissat i den. Känner att han börjar bli lite för stor för att inte ha börjat pottträna.

Min rygg har börjat paja, tror att jag har fått ischias Blir bara värre och värre hela tiden, inatt kände jag hur det bultade på höger sida, ner i skinkan och i benet. Vet inte om jag ska ringa läkaren, tror inte att de kan göra något. Hoppas bara att det inte blir värre

Upplever ni att tiden går fortare med andra barnet än med första? Alltså både mammaledigheten och allt som händer med barnets utvecklign? Jag har lite dåligt samvete redan nu för jag har fått för mig att barn nr 2 bara får hänga på och inte alls får lika mycket uppmärksamhet. Kanske för att jag inte kommer vilja att Sebbe blir svartsjuk på bebisen

Svar på tråden järfällatråden 9