• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

jag har inte heller hunnit med att kolla igenom tråden. Hoppas det e bra med alla!

Är inte så sugen på att va vaken just nu, trött som jag vet inte vad, och börjar bli lite förkyld också.... Vilket jag inte har tid med när jag har nytt jobb på g...Idag blir det docj gamla välkända jobbet, som jag kan rätt så bra vid det här laget iaf...bara man får kaffe nu så...;)

Har jobbat mkt denna vecka, nu börjar det kännas. Men sanrt e det Egypten som gäller! Tjhoohooo!!

Fast jag e lagom stressad att fixa klart med allt innnan vintern. Och det sista med renoveringen. Och målarna som vi väntar på så att vi kan sätta upp hatthyllorna och slippa slänga kläderna på golvet. Ja, det ser hemmskt ut hemma!

Och snart fyller Nilo två, så det krävs ju att det mseta e fixat tills dess. Gärna värmen också, annars vågar man ju iinte ta hem folk alls... Jaja, nä, nu ska jag sluta gnälla om stress, livete  ju fantastiskt ändå!!

Mysig söndag på er tjejer!!

• flingansnö

Marina: tack för dina ord! Antagligen kommer jag att jälla ur mig en del idag!   Ska bli kul att komma och titta på Isas gamla kläder!

Syster: Förstår att det är mycket nu, men åh vad härligt med egypten!!! Är aaaaningen avis!!

Här hemma har vi en Agnes som varit tokförkyld, men som nu verkar vara på bättringsvägen. Igår kväll hade hon jobbiga hostattacker men sedan somnade hon om och har sovit hela natten efter det. Detkänns skönt. Tror attdet  var det sista som hon hstade ut då, för hon snorar inte alls nu och ögonen som varit så kleggiga är helt ok.

• MrsMumrik

Gomorron tjejer! Nu har mormor och plastmorfar åkt hem till norrland efter en mysig helg med shopping och god mat. Selma har blivit duktigt borskämd med att bli buren heeeela helgen Idag är det "puppdag" för henne eftersom hon bara bajsar en gång i veckan så det har varit ett himla knusslande hela natten så det blir nog lungt för oss idag. TV, babygym, pyssla lite och ta det lugnt tillsammans med Henrik. Hoppas ni också får en mysig söndag!

Flingan - hoppas Agnes mår bättre!

Nån som vill ta en prommis elle fika på torsdag eller fredag till veckan?

• BackinBlack

Jag kikar bara in fastän jag har annat att göra och egentligen ska jag gå och lägga mig efter en krass natt. Vincent spydde inatt och gjorde en till spya efter morgonvällingen. Sedan har levt på hallonsaft och smörgåsrån (och lite Corn Flakes) och har hittills fått behålla det. Peppar, peppar. Tvättmaskinen går hela tiden. Vet inte hur det här slutar men det blir inga barn som går till dagis imorgon...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Utteröga. Fy för magsjuka!!  Blä!

Mumrik: Ja! Jag vill ses!!  håller på att bli knäpp av att bara träffa barnen, svärföräldrarna och Magnus! 

Idag har vi betalat räknaingarna  Shit vad panka vi är..... Jag fattar inte hur vi kan göra av med så mkt pengar hela tiden.... suck.... ja ja, tur vi har sparpengar iaf....

(egentligen vet jag ju vart pengarna går.... till bilhelvetet som nu iallfall rullar och har bromsar som fungerar...)

• Mirix

Hej hej

hinner inte heller läsa på, ugh för små barn, massa besök och inget skolarbete som blir gjort!!

Vad är det för diagnos som Gustav fått? Är det inte för tidigt att avgöra helt o hållet. Jag har läst nu att flera barn som får diagnos autism senare får Asberger syndrom istället.. 

Jag gjorde sämsta missen i fredags. Massa snö, pulka till dagis! Tjoho... ingen snö när vi skulle hem SÅKLART!!! Mira SKREK HELA HELA HELA vägen hem.... 

jag e på dåligt humör

• Marina

Mirix diagnos för autism ska helst sättas mellan 2.5-3.5 år för bästa förutsättningarna, Asperger är mkt svårare att diagnostisera då dom oftast är högfungerande vilket dom med autism sällan är..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • MrsMumrik

Flingan - vi får sätta upp en stående en gång i veckan så vi får ha lite mental semester från man, tvätt och städning Håller med om pengarna.... suck vad trist det är! Som tur var fick jag lite extra denna månad då mitt jobb går in och betalar upp till 90%.

Selma har forftarande inte gjort sin business... en vecka nu. Tycker så synd om henne med hennes magont

• flingansnö

Lina: Insåg just att jag inte kanvarken på torsdag eller fredag Kan du på tisdag eller onsdag?
    Stackars Selma! har du provat med febertermometern, alt tops?

Mirjam: Autism är som Marina skriver bäst att diagnostisera tidigt, men han ska utredas igen innan skolstart. så får vi väl se vad det blir. Stackars dig som fick gå hem med skrikande Mira! Men vilken otroligt söt liten E ni har fått!! Fick ta mig en liten titt i morse, shit vad söööööt!!!   Och Fanny var jättevacker, och så otroligt lugn och trygg!

Här har min självkänsla precis fått sig en törn.... gick ut för att byta till vinterdäck.... och kunde inte rubba muttrarna.... Pinsamt vad svag jag har blivit!!! Fick lasta in däcken i bilen och åka ner till macken där en snäll pojke bytte dem åt mig, han passade dessutom på att skälla på mig för att bakdäcken är så dåliga.... men vaffan, jag är inte gjord av pengar jag har inte råd med nya däck just nu...och de är lagliga iallafall!  suck, så vart jag 200kr fattigare.... det blir nog inga skor till mig denna månad... får helt enkelt halka omkring i mina jumpadojjor....

• MrsMumrik

Elin - åh vad synd! Jag kan bara torsdag och fredag denna vecka. Har BVC, MVC och lunch mån - ons. Hur ser nästa vecka ut för dig? Kanske vi ska ta småttingarna till ÖF? Ang. däcken så är jag imponerad att du ens tänkte byta dem själv! Jag orkar knappt lyfta ens däcket...

Jag trodde föräldrarpenningen skulle komma idag? Kommer den den 26:e?

Svar på tråden järfällatråden 9