• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Utteröga: Men! Var inte så kryptsik!!!! Nu blir jag ju jättenyfiken! Är du journalist?

Här hemma har Agnes iallafall sovit lite bättre i natt. Jag har inte behövt kliva upp med henne iallafall, men hon har varit vaken och hostat en del,men med nappen och en hand på magen har hon kunnat somna om iallfall. Idag ska jag åka till högskolan och få handledning, ska förbereda vilka frågor jag behöver mest hjälp med. Hoppas att A sover då!

• MrsMumrik

Vad otäckt det låter med mardrömmarna! Stackars era småttningar som drömmer så otäckt

Idag ska vi och vaccinera Selma. Jag känner mig jätteorolig och kommer säkert att börja gråta. Är jätterädd för sprutor och vill för allt i världen inte överföra detta till Selma. Som tur är är Henrik ledig idag och kan följa med och vara den stadiga lugna föräldern.

Är så glad idag för nu har det börjat krypa ned i vikten. Har äntligen kommit under 80kg och det känns som en liten vinst även om det är 15kg mer än min normalvikt!

• flingansnö

Mumrik: Det kommer att gå bra med Selma! låt Henrik hålla henne så att du kan gå ut om det blir för jobbigt!  Ang vikten så GRATTIS! Jag var under 90 igår, 89,9 men i morse var det 90.3 igen.... min kropp är så konstig!! men jag åt en clemetin igår.... antar det är den som är boven....

Och om NGN säger ngnannastans att jag väger lika mycket som en stor karl så slår jag ihjäl er!!!!!    (ni vet det som skrivs på fl stannar på dl )

• MrsMumrik

Just det! Skulle säga ang. brödet. Jag brukar ta bort brödkryddorna och istället lägga i krossade linfrön i smeten och sen strö hackade hasselnötter och vallmofrö i botten på innan jag häller i smeten, då blir det lite mer "crunch" i brödet. Ska nog göra en sats idag!

• Lilla

mumriksfru: det kommer gå superbra med vaccinationen av Selma! Tor sa inte ett knyst vid första sprutan och vid andra gnydde han till i typ 2 sekunder. Bra att Henrik kan vara med. Lycka till!

utteröga: vad jobbigt med nattskräcken... Finns det nåt man kan göra? Hur är det med din mage och kaffe nu förresten? Jag misstänker att kaffet har gjort min mage illa nu de senaste dagarna för jag har ont och jag har druckit mer kaffe än vanligt eftersom barnen börjat sova sämre än nånsin på natten. I natt var det mååånga uppvak, två barn i sängen och Tor var dessutom vaken en hel timme mitt i natten. Och sen på morgonen kom bajset, så det var väl det som var boven. Så jobbigt för honom och mig!

stora syster: hoppas det går bra på fredag fast det är mer att göra då! Det fixar du säkert bra! Du verkar vara en duktig ssk.

flingan: lycka till på högskolan! Du är duktig som kämpar på!

Ego: är superförkyld och har precis ställt in ett besök av kusin plus ingift moster (från Dalarna) i morgon. Synd! Men jag vill inte att de också ska bli sjuka... Tor har fått sin 5 månadersvaccination idag. Det gick bra! Nu får vi se hur/om han reagerar på vaccninet. Förra gången reagerade han med att bli TRÖTT men jag räknar med en massa gnäll och blir det inte så så är det ju bara en bonus. På utvecklingssamtalet igår sa jag att idun gärna får börja sova middag på förskolan igen, för hon är så trött nu pga röriga nätter.

• BackinBlack
    Mumriksfru: Jag är som du, gillar inte åsynen av sprutor. Min sambo fick vara med när dottern var liten och hålla henne, jag fick gå ut för jag började böla. Så är det. Jag är lite "duktigare" nu med sonen. Fast jag tittar bort och är inte helt glad åt det.

flingan: Skönt att hon har sovit ok. Och att du ska få åka och få handledning. Och ja, i mitt tidigare liv var jag något som kan kallas journalist. Eller jag kallar det frilansskribent.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Mumrik och LillaT: Kan vi inte ses en sväng i morgon vid lunch? JAg ska till logopeden med GUstav vid tio, sedan lämna honom på fsk.

• flingansnö
    flingansnö skrev 2010-10-27 11:06:38 följande:
    Mumrik och LillaT: Kan vi inte ses en sväng i morgon vid lunch? JAg ska till logopeden med GUstav vid tio, sedan lämna honom på fsk.
    och alla andra som vill också föstås!!
  • flingansnö

Utteröga: Coolt! Vart har du jobbat? Jag är så imponerad av folk som kan skriva! Jag kan verkligen inte det, mina tankar fastnar helt enkelt inte på ett bra sätt på papper!

Svar på tråden järfällatråden 9