• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Flingan - stackars Agnes (och dig!). Hoppas det går över fort! Börjar bli lite orolig för Selmas vaccination nästa vecka  Min paranteser stannar till på söndag! Min mammas man ska hjälpa Henrik att skära ner vår oljepanna... mao jag och mamma ska shoppa hela helgen

D1980 - usch, ja nu börjar det! Vi måste också sätta på vinterdäcken å det snaraste!

• Stora syster

Haha, skönt att man inte har bil! Slipper alla grejer att fixa där iaf!! Hahah!!

ang potträning, det e väl bra att passa på när de ändå springer nakna, typ på sommaren eller som jag gjort med min första, när vi var utomlands. De två första var iofs rätt sena, men nä'r de var drygt 2 1/2 så tog vi helt enkelt bort blöjan och så fick de kissa på toan. tog typ två veckor så fixade de det. Den sista funkade det ju (jag var väl uttråkade och bara testade) att kissa på pottan i somras. Tog bara nån dag, sen gick han i kallingar till dagis. Har nog bara hänt två tre olyckor sen dess. Det e ju sååå olika från unge till unge. Är det viktigt för er att han blir torr nu så e det bara aatt va extremt envis, det brukar ju snart lösa sig. Annars, vänt till i sommar, det e ju mkt lättare då...

Mumriksfru, inget att oroa sig för, alternativet till vaccinationen e ju mkt värre!!!

Flingan, krya på!!!! Btw, jag har också såna knäppa drömmar om tandlossning, telefonnummer som man inte kan slå rätt och att jag glömmer tider ochgrejer.... Hahah!! Har nog varit lite galet för min skalle med allla jobbyten och så, hahah!! Nu har jag iaf vilat upp mig efter nattjobet i tisdags, men igår kväll var jag bra mör i skalllen, tur att det var lugnt på jobbet då!!

nu ska jag med Alex till vc så de får försöka reda ut hennes ständiga förkylning... Sen besök på nya jobbet! Och sen till gamla jobbet! Håll i hatten!!!

Kram alla!!!

• Lilla

Oj, massor att kommentera. Hoppas jag kommer ihåg allt!

D 1980: grattis till bebisen i magen! Jag är föräldraledig på heltid fram till årsskiftet, sen på halvtid hela våren så vi kan säkert ses nåt framöver. Vore kul! Jag har en tjej på 3,5 år och en kille på snart 5 månader. Jag tycker att tiden går fortare med andra barnet, man har inte alls samma tid, eftersom det stora barnet kräver uppmärksamhet hela tiden. Det är jobbigt i början och fortfarande i vårt fall, men det blir sakta bättre. Man får försöka släppa dåligt samvete. Usch för ischias, stackare!

Mirix: hur funkar det att vara tvåbarnsföräldrar? Hur tar Mira det? Går praktiken bra?

Mumriksfru: Tor fick inte feber vid förra vaccineringen, men han sov sov sov i 1,5 dygn ungefär. Vi får se hur det blir nästa vecka när han ska få sin andra dos. Jobbigt att vakna 4.30 måste jag säga! Sover Selma? Tor har hållit mig vaken från 3 i natt till och från fram till 6 då jag flyttade över honom till vår säng trots att han inte fick så bra plats för Idun låg där från 23.30 igår. Då sov han lite bättre, men vände och vred sig. SÅ jag är trött idag... Lycka till med din busy dag! Lät skoj!

Flingan: stackars Agnes som har feber... Jobbigt med tuff natt... Vi får ses en annan gång. En annan mamma som skulle hängt med på Bok & bebis kommer inte heller för hon var visst dubbelbokad. Synd! Men Matglad, jag och Tor kommer! Han laddar just nu med att sova. Borde kanske jag också göra, men känner inte att jag kan komma till ro.

Utteröga: hur var Mamma Mia?

• Lilla

Vi (läs maken och Idun) bytte till vinterdäck igår. Bra att det är gjort! Sen åt vi middag och knatade in till nrmaste grannarna. De hade nämligen bakat bullar och undrade om vi ville komma och äta bullar med dem. Nice! Vi har verkligen fått bra grannar! (de flyttade hit i augusti)

• flingansnö

D1980: stackars din rygg! har aldrig haft ishias, men däremot foglossning så jagvet hur ont det kan göra!  Ang potträning så togvi fram pottan när G var ca ett och halvt år, men han lekte mest med den. I höstas började vi träna honom ordentligt, då var han nästan 3. hemma fick han vara utan blöja helt enkelt. När det hände olyckor, sa vi bara Ojdå, men du, kissar gör man ju på pottan. och så lyfte vi in honom till badrummet och satte honom på pottan eller toan. sen började vi också sätta fram pottanframför tvn, och så fick han russin om han gick med på att istta på pottan. När det kom i pottan fick han MASSOR av beröm!!  Så i våras tyckte förskolepersonalen att han var redo, vi var skeptiska, men tog bort blöjan på dag och natt,och han var torr! Då var han 3 år och några månadfer.

Mumrik: Härligt med shopping!

syster: Glöm inte bort att andas där ngnstans emellan allt jobb!

LillaT: hoppas ni får det bra idag!

• flingansnö

provade just att låta A sitta på skötbordet och titta sigi spegeln, och då satt hon UTAN stöd!! i 10 sekunder!!!!!! flera gånger klarde hon det!!!! shit vad lycklig jag blev!!!

• flingansnö

Lina: Russin är en fantastisk uppfinning!

• Lilla
    Flingan: det var bra på Bok & bebis! Efteråt handlade jag lite på ICA. Nu har jag precis ätit en halv grillad kyckling. Gott! Vad duktig Agnes är!!

Mumriksfru: brödet låter gott och lätt att göra. Har du provat? Vad vill du shoppa i helgen?

stora syster: mycket för dig! Andas! Trivs du med nya jobben då?
  • flingansnö

LillaT: Förstår det, jag hade verkligen velat komma, men det hade inte gått med Agnes... lilltjejn, nu har hon somnat i babysittern iallfall, men annars är det famnen som gäller....

Jag ska försöka få lite kontroll på vardagen här hemma nu, tror det är därför jag är så trött och stressad, för att jag inte ha kontroll.... ska börja med att srotera all ren tvätt som ligger i högar... och titta på topmodel samtidigt!

Svar på tråden järfällatråden 9