• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MiaEd

Hej allihopa!

Ursäkta mitt plötsliga försvinnande.. Men den 20e drog min sambo så livet har varit lite rörigt sedan dess, ensam med 2 småbarn är inte så enkelt som man kan tro tyvärr..

Hoppas allt är bra med er! 

• MiaEd

Mumriksfru: Jag vet inte riktigt, han vill ju komma tillbaka nu men jag är fortfarande i chock.. Så jag vet varken ut eller in.. Tror att tiden måste träda in här och få hjälpa till att läka lite..

Är det någon som vet om det är farligt med vattkoppor på en 7månaders? 

• Jessilicious
    Machina skrev 2010-10-30 18:21:45 följande:

Mila blir nog glad om hon får någon att leka med någon dag i veckan. Jag är lite nervös för hur det kommer att bli nu när jag ska vara ensam hemma med båda barnen. Min man har varit hemma med mig 1 månad men börjar jobba på måndag igen. Hade vi vetat att Mila inte fick gå på dagis på höstlovet hade han varit hemma nästa vecka istället för denna men men nu är det som det är.

Isa har haft en ganska skrikig vecka och det har varit väldigt jobbigt, hon har inte velat sova utan bara att vi ska bära bära och bära lite mer. Igår så skaffade vi oss en sovgunga (Mawok), dyrt som faaaan men värt varenda krona för hitintills har hon gillat den och sovit som en stock :) Hoppas det håller i sig bara.

Jag bor i jakobsberg och ses garna nan dag om du har tid :) Har en son fodd i juni 08 och en dotter fodd mars 2010:)
  • Jessilicious

Fatt igang datorn nu nagelunda.. min svagerska tappade den i golvet sa bara halva skarmen syns.. hum!

Nagan som har lust att ses natt snart? Aker ivag i 3 man den 30 nov sa skulle vara kul att umgas med nan..gatt hemma for lange nu verkligen!

• BackinBlack
    MiaEd: Många kramar till dig. Det är som du säger, det måste få ta tid nu. Ta hand om dig. Apropå vattkoppor så är det enbart om det tillkommer exempelvis väldigt hög feber som man ska vara uppmärksam. Min son hade vattkoppor när han var drygt två månader, var väldigt prickig med säkert 300 koppor men mådde i övrigt bra.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MiaEd

Utteröga: Okej.. Det är så att en vänninas dotter har vattkoppor och jag tänkte smitta oliver :P undrade bara om det är korkat att smitta aurora också, som bara är 7 månader?`

Tack för kramarna! Det får ta den tid det tar.. Man kan inte göra annat än att lämna plats för tiden nu...

• D 1980

Utteröga: Vi har också haft en IKEA helg, och MIO då....har äntligen fixat klart i gäst/allrummet och beställt även ett stort matbord för 12 pers till v-rummets matsalsdel.

Sen har vi även fått Sebbe att sova i sitt rum sen i lördags!!!! Helt otroligt! Dessutom hade vi även lite nybörjartur med pottan Han både kissade och bajsade i den på lördagmorgon. Men sen har vi inte lyckats tajma in kisseriet igen så bra. Men han sätter sig på pottan och säger iaf "inget kiss" när inget kommer haha! 

Och så är det måndag igen....... hoppas veckan går fort. Och nästa vecka också för jag längtar till den 15 november då vi ska göra RUL Hoppas att få se om vi ska få en till pojke eller om det blir en liten tjej den här gången.

• flingansnö

Mia. Jag lider med dig! Såg ju lite på facebook att han hade dragit. Stackare. Men vill han komma tillbaka nu alltså? Det måste ju kännas jättekonstigt för dig, först bara dra liksom och sedan komma tillbaka.... ni kanske ska prova familjerådgivning? Det har jag och M varit på och det har varit bra för oss.  Kramar till dig och barnen iallafall!

Ska vi ha en playdate i veckan föresten? Vem var det som skulle gå och kolla på fskola? Och när var det?  Annars är onsdag förmiddag bra för mig och G om ngn vill ses då i lämplig lekpark?

• MiaEd

Elin: Tack.. Ja, det är hemskt just nu.. Vet varken ut eller in.. Kan ju inte neka honom att komma hit och vara med Aurora.. Men det är så förvirrande.. När han drog så sa han: "jag älskar dig så ofantligt mycket, men vet inte om det är som vän eller mer"

Kvällen efter så var det "jag kommer alltid älska dig, jag har aldrig mött någon som du"

Efter det så var det "det här med familjelivet passar inte mig"

Nu så är det "jag skulle sälja min själ, bara jag får vara med dig"...

Jag älskar ju honom mer än livet, men något hos honom är fel.. Han ska träffa en psykolog imorgon, så jag hoppas på förändring.. För jag går inte tillbaka till det som var, ifall det inte var tillräckligt bra.. 

Svar på tråden järfällatråden 9