• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

mumrik: som jag sa igår så är ormbacka förskola bra, men en bit från er. har hört bra om skälby förskola också. nåon som säger emot? matglad, ni har ju testat den.

• Lilla

jag har precis putsat fönstret i gästrummet, så nu kan svärmor se ut när hon kommer hit på måndag.

• BackinBlack

Mumriksfru: Varsågod. Gå dit och titta och bilda din uppfattning. Vad gäller de närliggande förskolorna har jag ingen egen erfarenhet så jag känner inte att jag kan säga så mycket.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Lilla T: Men - ska du inte vila dig lite? Du är ju inte helt kry. Ta hand om dig.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

Utteröga - pratade med personalen på telefon idag och ska dit nästa onsdag på besök. Tog en liten tur med vagnen och tjuvkikade utanför nyss och det såg helt ok ut. Personalen som var ute med barnen verkade glada och skrattade och lekte med barnen Problemet är att de bara har intag på sen sommaren och vi vill skola in i januari... får se hur vi löser det eller om de andra kanske har intag senare.

Ok so far så är alltså Ormbacka, Skälby och Lasse-maja att rekommendera alltså

LillaT - vad duktig du är. Vi har inte putsat fönstrena här sedan vi flyttade in i påsk och innan dess tror jag inte det var gjort sedan huset byggdes 1954

• Machina

Helikoptervägens föskola är inget jag rekommenderar. Mila gick där ett ta gmen vi var sjukt missnöjda hela tiden och vad jag har hört är det inte bättre där nu.

Förskolan Vålberga är privat (pysslingen) Mila går där nu och vi är jättenöjda. Jättebra personal och  pedagogik. Jag är ju rätt kräsen då jag är lärare själv som jobbar inom förskolan. Jag rekommenderar verkligen den förskolan.

• MrsMumrik

Tack Machina! Då ska jag boka en tid med dem också! Får ta en prommis förbi där och kolla hur det ser ut. Det vekrar vara nära dig. Lust ta en prommis tillsammans? LillaT skulle nog också med nästa vecka på en prommenad i området så då kanske vi kan ses och få oss en preimärtitt på Isa?

Då har vi alltså: Vålberga, Ormbacka, Skälby och Lasse-maja som verkar bra och Helikoptervägens som inte verkar vara så bra...

• Machina

Mumriksfru: Ja det är jättenära mig :) Skulle vara jätteroligt att ta en promenad men jag har min stora dotter Mila hemma nästa vecka också eftersom att det är höstlov och hon får inte gå på förskolan då. Mila är nog tyvärr inte så jättesugen på att promenera men vi kanske skulle kunna träffas här i området på lekplatsen som finns här eller något sånt?

Angående förskolan så ser det inte så kul ut utifrån, men jag tycker att personalen och deras pedagogik väger upp det :) De är väldigt ofta ute och har en kolonilott de går till, där de sätter potatis och annat roligt. De har olika aktiviteter såsom utedag hela måndagar då de lite större barnen grillar mat ute osv osv. De har en hel vecka som kallas rörelsevecka då barnen gör olika roliga aktiviteter och som avslutas med familjepicknick och gympa, jätteroligt :) Ja jag har bara massor med bra saker att berätta om den förskolan.

• flingansnö

Godmorgon!

Här har ni en tokförkyld och galet stressad Elin.... puh... var in till skolan igår och hade fyra timmar föreläsning, vilket var superkul! Mår genast bättre i sinnet! Men den nya kursen som vi ska läsa är sjukt mycket läsning och dessutom två inlämningsuppgifter och två muntliga presentatjoner, en i grupp och en individuell + tenta!!! puh! Tror därför Lina att jag måste ställa in fikat i morgon....

Ses däremot gärna nästa vecka! Jag har ju G hemma också, så det vore kul att ses och leka lite!

• MrsMumrik

No worries Elin! Skolan går först! Ja, vi kan väl styra upp en lekdejt i närheten av Vålberga förskolan och möta upp med Machina där? LillaT - vi kan väl promma dit då?

Svar på tråden järfällatråden 9