• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

evani: grattis till att ni ska gifta er! Hjärta När är det dags? Fick du tag i Karin? Jobbigt med tuff natt... Vet hur det är. Det känns som att jag går i en städig dvala pga sömnbrist.

Nu har Idun åkt på höstlov hos farmor och farfar i Dalarna. Farmor kom hit igår och så åkte de på förmiddagen idag. Tomt här nu med "bara" ett barn!

utteröga: har ni bestämt bröllopsdatum än?

flingan och Mumriksfru: fy, vad läskigt med mordet... Och det var ju den dag och nästan den tid vi sågs! Känns det ok att bo där Elin? Ser ni "något"?

• evani
    Lilla skrev 2010-11-02 11:51:36 följande:
    evani: grattis till att ni ska gifta er! Hjärta När är det dags? Fick du tag i Karin? Jobbigt med tuff natt... Vet hur det är. Det känns som att jag går i en städig dvala pga sömnbrist.
    Vi gifter oss i vår, och jag har kontakt med Karin. Tack :)
    Linnéa föddes 090127
  • Lilla

Härligt evani! Lycka till! Det var så roligt att gifta sig! Vi gifte oss juli 2004.

• flingansnö

evani: Vad roligt med bröllop! Jag vill gifta mig igen!  

LillaT: Ja det var läskigt! men vi ser inget härinne! det var lite gruff på skolgården i sommras men det är också allt. Såg mer skit när vi bodde i viksjö faktiskt. men vårt område är ju också ganska skyddat tror jag. Men det är klart, jag skulle inte gå runt snapphanevägen på kvällen.... men det skulle jag nog inte gjort i hummelmora heller....

LillaT (igen) Förstår att det känns tomt utan I, men lite skönt också eller hur? Här har vi raka motsattsen, med två barn hemma!

Mia: Ja, vi får hoppas på det, jag är dock skeptisk för det hostas och han har ingen aptit....d e tär ett dåligt tecken....

• Machina

Jag har inte skrivit på ett par dagar mest för att det har varit mycket här hemma. Det tar visst tid att anpassa sig till att vara tvåbarnsförälder, det är ju lite mer jobb med två så att säga. Isa vill inte gärna sova och det tär ju på en ganska mycket. Inatt har barnen turats om med att vakna så jag har sovit 2 timmar sammanhängande så jag är så sjukt trött.

Trist att ni ska träffas imorgon då har jag redan bestämt träff med en kompis. Men jag träffas gärna någon annan gång, Mila är ju hemma den här veckan men kommer sen att vara på förskolan på mån, tis, ons då är jag lite mer förflyttbar så att säga. Just nu vill jag inte ge mig ut på några långa utflykter med båda barnen då jag inte är helt varm i kläderna med det här med två barn ännu.

Hur kände ni andra när ni fick andra barnet? Det kanske bara är jag som känner så här ?

• flingansnö

Machina: Oh, jag känner verkligne igen mig i det du skriver! Tycker fortfarande att det är lite skakigt att åka iväg med båda barnen. Idag gick vi ner till mitt jobb och som tur var så somnade A i vagnen och G var nöjd på ståbrädan. Hem åkte vi buss och det gick ockå bra, men man är lite osäker hela tiden.
    Förstår att det är jobbigt att inte sova! Jag har tack och lov fått två barn som sover bra.

• Lilla

Machina: jag känner lika som du angående två barn och jag sover lika uselt också tyvärr... Det tär mycket och det är svårt att vara glad och ha stort tålamod när man är så trött hela tiden (och har en trotsig och svartsjuk 3,5-åring).  Det är underbart med två barn, men absolut mycket jobb (känslomässigt också).

Flingan: hur gick mötet med chefen? När ska du börja jobba och hur mycket? Jag börjar jobba 50 % 3 januari.

Jag och Tor har precis kommit in från en skön promenad på 1 h. Han sover i vagnen och jag pustar ut i soffan.

Är det inte dags för en tjejmiddag snart? {#emotions_dlg.flower}

• flingansnö

LillaT: Jag frågade om jag kunde få börja jobba under våren, problemet är ju att det måste vara i princip heltid för att det ska funka för MAgnus.... men hon kunde inte ge mig det... Det var väntat egentligen. Jag vet ju vad jag har rätt att Kräva, men jag vill inte starta en konflikt. Pratade dock med specialläraren sedan och hon sa att hon visste ngt som antagligen kunde göra att jag kunde komma tillbaka under våren, men hon hade lovat att inte säga ngt.... så vi får väl se. Just nu funderar jag på att söka korttidsvik på skolor runt om i närområdet.... vi får se

• BackinBlack

flingan: Hoppas att det löser sig med jobb till våren. Hur mår Gustav?

Lilla T: Ja, visst är det dags för en middag snart? Att ha fler barn än ett kräver en del, men man är också bara människa. Jag tappade humöret igår efter en tur på närakuten, sambon blängde och jag blängde tillbaka. Jag får ju inte sova och har barnen runt mig all tid jag är hemma, även när jag ska sova.

evani: Vad härligt med bröllop! Jag ska väl få sambon att sätta sig ned och prata om det, jag vill helst till nästa år, kanske nästa höst.

Här hemma är det vab, Vincent hostar massor. Vi var som sagt på närakuten igår eftersom han haft över 39 i ett par dagar och hans normaltemp är under 37 grader. Han har en skällande hosta och hans astmamediciner hjälper inte särskilt. Men de kunde bara konstatera att det är något virus och skrev ut Mollipect mot hostan. Nu på dagen när han skulle sova spydde han av hostan, ändå. Och andas ansträngt. Puh. Blir en lång vecka. Uma får vara hemma, för att det på sätt och vis är enklare även om jag skulle behöva vila om Vincent sover och för att det är väldigt få barn på förskolan den här veckan - många är lediga, många är sjuka.

Fast jag är helt urlakad, mer än vanligt. Ingen ork. Vi går säkert och bär på något influensavirus. Blä.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Machina

Det kanske låter fel när jag skriver det men jag är glad att det inte bara är jag som känner så här. Jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte har lika mycket tid med Mila längre. Hon har ju alltid stått i centrum liksom och vi har alltid gjort mycket saker med henne men nu finns inte tiden. Jag har dåligt samvete för att jag önskar att hon fick vara på förskolan den här veckan för att jag vet att hon har roligare där än med mig. Ja jag känner mig förbannat otillräcklig hela tiden helt enkelt.

Isa vill ju gärna vara nära mig heeeela tiden och det känns också jobbigt. Jag hade glömt hur det var att inte ens få vara på toaletten ifred, hinna ta en dusch eller för den delen få äta varm mat.

Nu låter det som om jag bara gnäller men jag älskar mina ungar över allt annat och är så lyckliga för att jag har dem.

Svar på tråden järfällatråden 9