• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

mumriksfru: jag tar gärna en promenad innan lekdejten. Får se om jag hänger på dejten eftersom Idun är hos farmor och farfar och Tor inte gärna ligger i vagnen i vaket tillstånd. Blir så tungt att bära utomhus.

Idag har vi varit på barnteater på mitt jobb (bibblan i Bålsta). Kul! Nu gör maken och Idun äppelmos. Luktar gott!

• Machina

Mila blir nog glad om hon får någon att leka med någon dag i veckan. Jag är lite nervös för hur det kommer att bli nu när jag ska vara ensam hemma med båda barnen. Min man har varit hemma med mig 1 månad men börjar jobba på måndag igen. Hade vi vetat att Mila inte fick gå på dagis på höstlovet hade han varit hemma nästa vecka istället för denna men men nu är det som det är.

Isa har haft en ganska skrikig vecka och det har varit väldigt jobbigt, hon har inte velat sova utan bara att vi ska bära bära och bära lite mer. Igår så skaffade vi oss en sovgunga (Mawok), dyrt som faaaan men värt varenda krona för hitintills har hon gillat den och sovit som en stock :) Hoppas det håller i sig bara.

• evani

Hej hopp!

Är det nån som är bra på makeup här? Eller nån som känner nån som är bra? Helst rätt billig också, ska vara brudmakeup!

Linnéa föddes 090127
  • evani
    Lilla skrev 2010-10-31 08:02:30 följande:
    evani: Karin som hängde i den här tråden förut.
    ok, nån som har hennes mail?
    Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

evani: Jag har henne som vän på facebook. Karin Undsén heter hon, kolla bland mina vänner och skicka ett meddelnade den vägen. Hon är JÄTTEDUKTIG!!

Machina: EN sådan sovgunga tittade vi på också och hade bestämt att köpa om det var struligt med sömnen för A, men det har det inte varit så vi har skippat det, men de verkar helt underbara! Skönt att det funkar!

Vi var på fest igår, och det var trevligt! Alla var jättetrevlig och helt vanliga! Jag var helt enkelt orolig i onödan! Agnes skötte sig perfekt och var såklart sötast på festen, men i tuff konkurens med en liten fyramånadersflicka som också var med. Men A var förstås sötast!

IDag har vi fått sova ut och nu blir det plugg för mig och jobb för M och så ska vi hämta G vid tre-tiden.

• BackinBlack

flingan: Vad mysigt det lät med festen! Och skönt att få sova ut.

Här är det måndag morgon, segt och grått men jag försöker hålla huvudet uppe. Lite knappordig såhär på morgonen fast jag är glad att jag har fått tag i en julmust.

Helgen har varit i Ikeas tecken, vi var dit allihopa på lördagen - nästan smärtfritt - och sambon åkte dit en vända igår också. Har nu börjat få ett riktigt vardagsrum, med bokhylla, golvlampa, blommor och gardiner. I hallen står en sitt-/förvaringsmöbel (egentligen mediahylla) och en helfigursspegel.
    Däremot har barnen varit lite uppochned. Vincent har varit så gnällig, Uma understimulerad. Vi har pysslat och lekt och Uma var på teater och följde med sambon några vändor igår, men det är ju inte tillräckligt. Igår började Vincent hosta lite "läskigt", låter som något sitter på luftrören. Hade feber natten till söndag och natten till idag. Så han är hemma med sin pappa.
    Jag har en del att göra här på jobbet och ville inte vabba nu igen. Och så är det s k kollationering för Romeo & Julia idag, vilket betyder att alla inblandade samlas på teatern, inklusive tekniker, ljuskillar och vi på kontoret, och presenteras och sedan börjar de läsa ur manus för första gången. Vi får sitta med så länge arbetet tillåter. Spännande.
    Jag är väl inte helt tiptop, höll på att svimma på tåget in. Fick sätta mig på huk när vi lämnat Sundbyberg. Läskig känsla. Känner mig fortfarande darrig. Men, det går väl över. Nu ska jag dricka julmust!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack
    MrsMumrik skrev 2010-11-01 09:12:31 följande:
    Utteröga - låter spännande med teatern! Vad jobbar du med?
    Jag är ekonomiassistent på ett teaterbolag, sitter och bokför intäkter bland annat. Fast jag är bara inhyrd konsult för ett föräldravik. Får se hur länge jag blir här.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9