• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Hej Mumrik: Det är bra att du tittar in så vi inte får för oss att du blivit kidnappad! :-O

Här sitter jag med en söt 6-månaders Agnes i famen! Man kaninte annat än älska henne! Sötnosen!

• RutanE

Hej har precis tränat med Lilla T och Matglad. Skönt att ääntligen komma igång. Nu måste vi fortsätta!!

Har bokat om BVC så LInus och jag kommer på "bok och bebis" imorgon.

Steffi: Ja då bor vi jättenära varandra. Jag prommenerar gärna! Häng med på Bok och Bebis imorgon på Viksjö bibliotek! 

Nu ska jag duscha och sedan äta lunch. Ikväll blir det thaimat med kära arbetskollegor.  

• Steffi17

Ohhh! Träna vill jag också! Vad tränar ni och var??? Jag vet inte om jag hinner till biblioteket imorn. Ska få besök från min bästis + bebis från Tyskland till helgen och då är det storstädning som gäller...

• flingansnö

Sitter här och är ledsen.... Mina föräldrar har lovat att de ska köpa en ny bilbarnstol till Gustav i julklapp. Han sitter i en Britax twoway nu, som han nästan har växt ur, den ska Agnes få att ha bakåtvänd. Så mailade jag mamma och pappa idag med länkar till stolar jag tycker är bra, de har erbjudande på bpde babyland och babyproffsen så en ny bra stol skulle inte kosnta mer än 700kr.  Mamma mailade tillbaka att de redan köpt en stol. Ok, tänkte jag, så ringde jag pappa idag och frågade vad det var för stol. Jo då har de hittat ngt enkelt billigt på coop som de köpt. Han tyckte att 700 var för mycket pengar.  Det är inte som att de är fattig direkt!! Pappa tjänar fan över 60tusen i månaden och mamma typ 40 tusen!!! Mamma som alltid pratar om hur viktuigt det är att barnen har bra saker och att det är mysigt. Hon har varit upprörd över att vi haft G bakåtvänd föär det ser ju så obekvämt ut!!! Så jag kanverkligen inte förstå att de köpt en hård rak plasthistoria!!!! Fan!! Nu vet jag inte vad jag ska göra...... till saker hör att mamma inte vill ge presenter som man vill ha, utan saker som är roliga att ge. Vid min 30-års dag fick jag saker som jag inte önskade mig och inte hade behov va bara för att hon tyckte det var roligt att ge,

Tillråga på allt är Magnus på jobbet, Gustav vägrar gå och lägga sig, Agnes får täbnder och bara skriker, och ajg har inte varit utanför dörren på hela dagen. Dessutom drömmer jag hemsa mardrömmar på nätterna och Gustav skulle varit hos farmor och fgarfar idag men det är så dåligt väglag så jag vill inte att de åker fram och tillbaka till K-ängen i mörkret, med sin lilla skitbil. DÅ får jag skit för det också, att jag är överbeskyddande ovh att farfar minsann kör säkert. ja det göra han men vaffan alla andra då!!!  och så då kom de hit med G istället, och var häri över en timme med äckligt fikabröd i massor. och jag har såklar tinte hunnit skirva klart min uppsats, och inte vikt in ngn tvätt och ingentin!!! FAN!!!! Nu vill jag bara grina!!! Blä!!!!

ok, det belv grinigt och långt.... sorry.....

• flingansnö

LillaT: TAck! Ja det är tufft nu.... vet inte hur jag ska orka.... men det är väl bara att kavla upp ärmarna och hugga i? Eller?

• D 1980

Snowflake: Känns det lite bättre idag? Jag förstår precis vad du går igenom när det gäller det där med mor och farföräldrar. Ibland blir man verkligen så ledsen när de gör som de vill för att DE tycker att det är roligare än att göra det som verkligen behövs. Det är så himla onödigt men det värsta är att det bara är man själv som far illa om man låter det irritera en, de mår knappast dåligt så att de vill gråta när de beter sig så. De kommer ALDRIG att förändras hur mycket man än pratar och skäller.... Vet inte hur många ggr jag har lovat mig själv att aldrig mer ta emot en enda liten sak från dem. Men sen kommer det perioder då man verkligen inte har råd att köpa allt själv till barnet och då ber man om hjälp och ångrar det nästan varenda gång

Jag vet att det inte hjälper men tänkt att allt som är jobbigt går över. Livet suger verkligen ibland!

När måste din uppsats vara klar? Har du mycket kvar på den?

• RutanE

Hoppas det känns bättre idag Flingan! 

Snart bok och bebis på Viksjö bibliotek.

Steffi: Ska du till Öppna förskolan på måndag?

Ha en bra dag i snön alla!! 

• Lilla

Flingan: hoppas du får en bättre dag idag! Jag fattar inte hur dina föräldrar tänkte med stolen... Så dumt! Förstår hur du kände/känner dig med allt som ska fixas och som inte går att åstadkomma pga alla omständigheter. Det är jobbigt... Hade aldrig pallat att plugga parallellt med denna föräldraledighet. Jag känner mig själv gråtfärdig idag pga sömnbrist, sura barn, trotsig 3-åring, saker som bestäms om i sista sekunden här hemma etc.

Men RutanE och Matglad: vi ses på Bok & bebis i alla fall, för jag måste komma iväg på nåt för att klara den här dagen.

Svar på tråden järfällatråden 9