• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Steffi: Välkommen!! Vi träffas ibland fikar och prommar och så hänger vi här! Välkommen!!!

Nu ska jag lägga barn! Godnatt på er tjejer!

• RutanE

Lilla T: Jag hänger med till Ikea imorgon.

Har dumt nog tid på BVC på torsdag kl 11.00, hade ju gärna gått på Bok och Bebis nu när Linus blivit lite större. Sist vi var där så sov han ju hela tiden.

Steffi Välkommen hit, vi sågs på öppna förskolan idag! Vad roligt att du hittat hit. Det var första gången jag var där idag.  Linus är född 25/7 och vi bor oxå i Skälby.

Jessi: Bor man i närheten av Skälbyvägen är bussförbindelserna OK tror jag, men om man som jag bor på andra sidan Österdalsvägen, vid Ormbacka, så är bussförbindelserna USLA. De ska troligtvis bygga en ny väg här så det kanske blir bättre om några år ???

Nu ska jag sova, får se hur länge dock, Linus är inte bra på att sova på nätterna. 

• Steffi17

Hej RutanE,
    Vad roligt att hitta dig här! Tror att vi bor jättenära! vi bor på Kämpevägen. Vi kanske kan ta en promenad eller fika tillsammans någon gång?

• MariaF

Jessi: vi bor nära skälbyvägen och har en minut till busshpl. Jag tycker att det är jättebra förbindelser. Går bra med bussar till Vällingby, Kista å Jakobsberg. Det tar bara 30 min till stan.

Go natt!

• Matglad

Rut och Lilla T: Då kanske vi ses på ikea imorgon för jag ska dit och köpa några saker till jobbet.

• Lilla

Matglad: vore ju kul om vi lyckas vara där samtidigt!

RutanE: vad synd att Bok & bebis krockar med BVC...

• Stora syster

Hej hej tjejer!

Hinner ju knappt skriva nåt nuförtiden, men läser om era fikar och prommisar, mysigt ni harr det!

Själv jobbar man och jobbar, men i llördags natt fick jag sjukskriva mig! Kommer inte ens ihåg när det hänt, för flera år sen typ! Hade världens magkramper och frossa, sen igår fick jag feber! Vilket jag fick sisit när jag var typ 20 känns det som.. Skumt! Men de andra verkar ha nåt liknande hemma, så det går väl snabbt över, vaknade med jordens huvudvärk nu...

Blir så galet stressad av att va sjuk och inte riktigt orka med allt... hade ju tänkt ta ngr dar denna v o julstäda ute o inne... Och måste verkl handla mat... Tror Jonta får köra, så pekar jag och han packar matvaror och bär... ;)

Nä, om man ska trotsa bacillerna och se om man mår bättre av lite friskluft på väg till dagis? Nilo va hemma igår, för han hostade så på natten, och jag hade aldrig klarart av att lämna och hämta igår... Men nu känns det som at han får gå till dagiss och få leka ute, han tjatade hela gårdagen stackarn... utelek klarar jag vERKLIGEN inte av....

Hoppas ni får trevlit på ikea, ska dit sen nån dag jag med och bara kolla julpyntet... EFTER at räkningarna e betalda för säkerhets skull.. ;) Hhahah!!

Hade!

• flingansnö

Syster: Blä för att vara sjuk! Du måste ta hand om dig!

LillaT, rutan och matglad: Blev inget Ikea för mig idag, Agnes vaknade halv fem i natt..... och eftersom Mange inte hade öppnat dörren till deras rum hann hon bli riktigt arg innan jag hann upp. TIll råga på allt väckte magnus mig, istället föra tt gå upp ocvh ta hand om A. Tror ni jag vart arg eller? Krävdes MKT självbehärskingi för att inte starta ett gräl halv fem på morgonen..... Gustav vaknade jui såklar tockså.... så tillslut somnade jag om på soffan i barnens rum. När klockan ringede vid sex stängde Mange AV den istället för att snooza..... suck.... kvart i åtta vaknade jag i halv panik!!! ja ja, tur att han gick till jobbet....

Svar på tråden järfällatråden 9