• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Fick en liten andningspaus! Är helt ensam hemma! Gustav kommer hem om en liten stund, han är hos farmor och farfar och Agnes och Magnus är och babysimmar!

Utteröga: Vilken fantastisk bild på dina barn!

oj nu är de här!

• evani

Jaha då var det födelsedag igen... 27år för jag vet inte vilken gång i ordningen. Dagen började bra föutom att jag hade 0motivation att gå o jobba, men jag ska ju bara vara där i 4 veckor till så jag tänkte att jag står ut...
    vid 14tiden så uppvaktade de mig med urfina blommor och sång.
    Vid 15 precis innan jag ska gå hem så ringer mitt bemanningsföretag o meddelar att de pratat med min chef på företaget jag är på o de har avbokat resten av mina pass, så from i morgon så ska jag inte komma VA????

Jo jag verkar så omotiverad , ja det är klart jag ska ju snart sluta pga arbetsbrist...
    Jag gör ju ingeting hade hon sagt fast det är ju SÅÅÅ mycket att göra????? Konstigt för jag slutar pga att det INTE finns något att göra, och de få uppgifter jag har lyckats få har jag då skött utmärkt.

Men jag blev nog inte så ledsen över att gå tidigare, för det känns ju mest som om jag sitter av tiden, utan blev ledsen o förbannad över:
    * Att hon ljuger o säger att jag inte gör ngt, för det är svårt att göra ngt om man inte får några uppgifter, o jag har påtalat ett flertal gånger att jag har lite att göra men fått till svar att det kommer igång efter sommaren...
    * Att hon är så falsk att ena minuten stå o uppvakta mig o sjunag ja må hon leva o sen gå hem o inte kunna ta konflikten med att ha ljugit eller att kunna berätta själv...
    * Att göra det på min födelsedag.
    *Att inte ge  mig en chans att hinna meddella mina nu fd kollegor.

Grrr ja det är säkert mer som jag är förbannad på men just nu kommer jag inte på det...

Så nu kollar jag om jag får börja tidigare på det stället som jag ska börja på i januari egentligen. INGET mer bemanningsföretag för min del..

Jo förresten jag slängde blommorna!!!!

Förlåt för mitt LÅNGA EGOinlägg.
    KRAM på er alla

PS: Nea sjöng JA må hon leva hå håjaja när jag kom hem :) hujja hujja hujja sa hon,

Linnéa föddes 090127
  • evani

Jo dagen var lite bra också...

Jag har ju beställt en klänning till bröllopet som skkulle ha skickats i torsdags, idag fick jag ett mail där de ber om ursäkt att de är lite försenade, (det spelar ju inte mig nån roll... ska ju inte gifta mig förrän i april ;)  )

Så de drar av 30% på priset om jag fortfarande vill ha klänningen...

TACK!!!!!

Linnéa föddes 090127
  • MrsMumrik

Evani - skickar en stor födelsedagskram och en stor spark spark i röven till dina dåliga arbetsgivare!!

• flingansnö

evani: Men herregud vilken apchef!!! Så falsk!!! Shit jag hade också varit skogstokig!!!! Men vad härligt med födelsedagsång från Nea och härligt med brudklänningen! Finns den på bild? Jag älskar brudklänningar!

Här hemma har barnen somnat och Magnus är på styreselmöte.... jag ska skriva.... men det är så trögt.... Agnes verkar iaf ha älskat babysimemt!

nu ska jag ha lite diciplin.

kram på er!

• Lilla

evani: grattis på födelsedagen! Hurra hurr hurra hurra! {#emotions_dlg.flower} Men blä för dåligt agerande av din chef... Tur att du har ett bättre jobb runt hörnet!

Machina: jag hade gärna tagit mig till IKEA om de hade haft de gardiner jag vill köpa i lager, men tyvärr finns de inte (de var slut senast jag var där). Förhoppningsvis kommer svärföräldrarna hit på torsdag och stannar några dagar, men om de inte gör det ses jag gärna på fredag och tar då med mig båda barnen.
    steffi: jag tar gärna en promenad nån dag framöver. Vi bor ju verkligen nära varann. Kul! Onsdag, funkar det?

• Lilla

utteröga: skönt att ni verkar må bra igen!

Det blev en hel del gråt här i kväll när dottern inte ville tvätta håret. Både hon och jag grät...

Jag har förresten inte heller hört nåt från Tip. Saknar henne!

• flingansnö

LillaT: Jobbigt med gråt vid hårtvätt. Syrran har det också så med sina barn, de hatar att tvätta håret. På Gustav går det rätt bra fatksikt. Han protesterar lite, men klarar att få både vatten och rinnande champolödder i ansiktet. Men har ju också rätt kort hår.

Har haft rätt bra diciplin, är klar med ett paper, och halvklar med muntliga presentationen. Nu ska jag skriva lite till och sen lägga mig i sängen och läsa....  det är ju fördelen med att läsa litteraturkurs, skönlitteratur är kurslitteratru!   Nu ropar Magnus att årets första julskina ärr klar!

• MrsMumrik

Åh vad mysigt det låter med julskinska och adventsfixat hemma... själv ligger jag som en strandad val fortfarande och känner mig skruttig. Ingen feber längre, men snuvig och ont i huvudet. Jag vill ha ork att städa och julpynta!!!

Skulle besöka Ormbacka idag, men fick ställa in då jag nog inte är så välkommen förkyld som jag är

Flingan - bra jobbat med diciplinen!

Nästa vecka har jag nästan inget planerat, någon som har lust att ta en lunch eller frukost på IKEA?

• BackinBlack

Inne en kortis. Idag är jag och Uma dåliga i magen. Hon hinner inte till toa, ett litet rum jag har besökt sex gånger här på morgonen. Suck. Blir det värre, med ihållande kramper, ringer jag hem sambon.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9