• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Steffi17

Önskar också ibland att (svär)föräldrarna bodde nära. Men de bor utomlands vilket kan vara en fördel - de kan inte lägga sig i så mycket...

• Machina

Lilla T: Jag tror du är inne på rätt spår när det gäller I och kisseriet. Mila har också varit torr läääänge men är inne i en trotsperiod samt är svartsjuk på sin lillasyster och har helt plötsligt börjat kissa på sig på nätterna. Nu har det inte hänt jättemånga gånger men ett par och innan hade det aldrig hänt.

Jag kan iallafall rekommendera Öppna förskolan vid Järfälla kyrka på torsdagar, visst under sångsamlingen var de ju snabba att få in en eller två sånger som jag kanske inte skulle välja att sjunga hemma men jag kan leva med det :)

• Lilla

Elin: du är så snäll! Hur är det idag? Vi hade en hemsk kväll och natt, men har haft en BRA dag hos kompisar i Täby. Sen här hemma hann Idun och jag åka pulka, spela spel och äta mellis medan Tor sov. Nu sitter jag i soffan och ammar.
    Machina: okej, då har vi "samma". Hoppas det är en kort period! Idun höll sig hela natten och idag har det gått bra, så hoppas det var en tillfällighet med kisseriet.

• flingansnö

Godmorgon!

Här har jag skickat iväg Magnus på svensexa! Om ett tag ska jag skjutsa Gustav till farmor och farfar. Sen är det bara jag och A hemma. DEt ska ´bli sååååååå skönt! Och så kanske jag äntligen kan bli klar med mina uppgifter!

Måste fråga om råd. Vi har blivit bjudna på nyårsfest, de som bjöd oss har barn i ungefär samma ålder som våra barn så vi antog att det skulle vara barn med på festen, men nu har jag börjat förstå att de andra föräldrna kommer att ha barnvakt till sina barn. Fick vibbar av att det var ok att ha med A, men att G nog mest skulle vara i vägen.... hur hade ni gjort i det läget? Jag vill absolut inte lämna bort ngn av barnen på nyår, det är viktigt för mig att fira nyår med dem, men hade ni gått på festen ändå? med barnen eller hade ni stannat hemma?  Jag är väldigt kluven nu.... det är på andra sidan stan så om vi går måste en av oss avstå från champagnen, vilket inte är ngn stor sak, men är vi hemma får båda champagne... men å andra sidan är det ju roligt att gå på fest....

Machina och LillaT: Vad jobbigt att flickorna är svartsjuka.... Med Gustav går det förvånansvärt bra faktiskt. Undrar om de thar med autismen att göra....

• BackinBlack

Kikar in medan pesten härjar här hemma. Är så less. Inte för att det har varit konstant, men för att vi trodde att vi hade klarat oss. "Bara" Vincent spydde den där natten för två dygn sedan. Tio gånger. Men nu har sambon kramper och Uma har spytt två gånger. Idag kommer min syster med familj och vi kan ju självklart inte ses så det blir till nästa sommar eller något. Grrrr. Ingen julmarknad imorgon heller. Det blir heller inget dagis eller jobb på måndag, jag är och har alltid varit stenhård på 48-timmarsregeln. Till skillnad från vissa andra (nej då, jag är inte alls långsint eller sur...).

flingan: Hoppas du får en underbar dag, bara du och A efter den här veckan. Angående nyår så hade jag valt att inte gå. Jag vill vara med mina barn på nyår. Men det är jag det. Har en inbjudan på nyårsafton till något som vi inte kan ta med barnen på så jag avstår. Vet inte vad vi ska hitta på däremot, tråkigt att sitta själva i år igen. Ska vi hitta på något?

Lilla T och Machina: Förstår att det är tufft nu. Bra att svärmor kan komma och avlasta Therese. Umas svartsjuka kommer och går fortfarande. Hon vill vara bebis igen och slutar vilja göra/klara saker själv emellanåt. Båda ska sitta i knät och båda vill ha min uppmärksamhet samtidigt som jag behöver vara själv och så ser jag hemmet "förfalla". Och så vill jag ha en till.

Undrar också var Tip är och hur hon mår. Vet att en del av de andra som är frånvarande, som sagt, har fullt upp med jobb och barn just nu. Och kanske jul och sånt också.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Utteröga: Det är ju precis så jag känner också. Altså jag vill vara med mina barn på nyår. Skulle kännas jättekonstigt för mig att inte vara det. Men det är ju jag det   Jag ska prata med Magnus och så får vi se hur vi gör, antingen går vi med båda barnen eller så stannar vi hemma!

Ja vi kanske ska skapa en järfällatråden nyårsfest? Vet inte vad mange tycker om det... men kanske? Är det ngn mer som är på?

• 1975

Vi vill fira nyår med Emma, hon älskar fester! Varför ska hon avstå nyår? Det e ju speciellt med nyårsfest!!! Visst kan jag lämna henne hemma när det e andra fester men nyår vill jag vara med min familj. I år drar vi ner till Gotland och kommer att bara vara vi tre ska bli skönt!! Skulle vilja gå på fest men orkar själv inte i år arrangera nåt. Och så e det hundens första nyår och jag vet inte hur han reagerar på smällarn.

• Machina

Tänkte kolla här om det är någon som är intresserad av en trikåsjal, om det finns intresse skicka mig ett meddelande så kan ni få mer info för jag vet inte om man får sälja saker här :)

• flingansnö

Machina: Jag har just sålt min till Lina (mumriksfru)

JAg har just tittat på så mkt bättre och det är verkligen bra! Jag gillar september så mycket! Den enda jag inte klarar är dileva.... jag har svårt att släppa de där misshandelsmisstankarna mot honom..... typ ingen rök utan eld.....  men annars är de ju för härliga! Coolt det var med Lill-babs version ikväll! Nu visar de kärlek på menyn på tv, med catherine Zeta Jones, och henne är jag typ kär i! Får man verkligen vara så vacker som hon? hm.... ska försöka städa lite också samtidigt!

• MrsMumrik

Gomorron tjejer! Nu är jag tillbaka från norrland och försöker att läsa ikapp. Verkar som det har varit fullt upp för alla med barnen, sjukdomar och massa annat. Hoppas alla piggat på sig lite och att humöret fått ett uppsving av den härliga snön och första adventsmyset

I dag ska jag försöka glömma att jag håller på att bli förkyld och städa av hela huset och sätta fram adventspyntet. Om orken och tiden finns ska vi gå bort på marknaden i skälbygård och kolla läget lite. ÄLSKAR julmarknader.

Kram på er!

Svar på tråden järfällatråden 9